[Laptop] PCMCIA CF probleem

Pagina: 1
Acties:

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-04 15:56
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een toshiba T2110CS laptop (486, 75mhz, 4mb intern en 5 gb hd)

Nu stop ik mijn 128 mb Dane-Elec Compact flash kaart in de PCMCIA adapter van Dane-Elec en die gaat weer in mijn PCMCIA slot van de laptop. Windows 95 (OEM Versie 1) herkent hem en er staat een harde schijf bij. Nu laad ik een plaatje, en dan gaat het mis. Hij laat onderaan een heel stuk zwart, bij elk plaatje :( Dit is op mijn eigen pc met usb kabel niet zo.

Wat ik zoal gedaan heb:
- Windows 95 meerdere malen opnieuw geïnstalleerd
- Bios geflashd naar nieuwste versie

Heeft iemand nog tips.
Ik wil namelijk voor vakantie al mijn foto's op mijn laptop op slaan, alleen zo gaat dat natuurlijk niet.

Graag een beetje snel reageren, aangezien ik morgenvroeg 5 uur al op vakantie ga, en er dus vanmiddag pas achter kwam dat hij dit probleem had.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Ik vermoed dat je laptop een 16-bit pcmcia slot heeft, is je adapter misschien een 32-bit kaartje?

Verwijderd

Is dit alleen als je het plaatje opent vanaf de cf card?
En als je hem op de hdd opslaat, krijg je dan hetzelfde probleem?
En als je de files van de CF card op je laptop hdd zet, en ze vervolgens bekijkt op je "normale" pc, krijg je dan hetzelfde probleem?

• DustMan4u
Op woensdag 10 juli 2002 15:49 schreef Toverstaf het volgende:
Is dit alleen als je het plaatje opent vanaf de cf card?
En als je hem op de hdd opslaat, krijg je dan hetzelfde probleem?
En als je de files van de CF card op je laptop hdd zet, en ze vervolgens bekijkt op je "normale" pc, krijg je dan hetzelfde probleem?
Als ik hem op mijn laptop opsla geeft ie nog steeds een verkeerd plaatje weer.

Sla ik hem vervolgens weer op op mijn cf-kaart en bekijk ik hem op mijn gewone pc vanuit mijn camera via usb, is het plaatje dus ook echt kapot, en geeft ie ook maar het begin weer.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 17:16 schreef DustMan4u het volgende:

[..]

Als ik hem op mijn laptop opsla geeft ie nog steeds een verkeerd plaatje weer.

Sla ik hem vervolgens weer op op mijn cf-kaart en bekijk ik hem op mijn gewone pc vanuit mijn camera via usb, is het plaatje dus ook echt kapot, en geeft ie ook maar het begin weer.
En je weet zeker dat die card niet verneukt is?
Dit kan namelijk geen 16 >< 32 bits probleem zijn...

• DustMan4u
Op woensdag 10 juli 2002 18:17 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

En je weet zeker dat die card niet verneukt is?
Dit kan namelijk geen 16 >< 32 bits probleem zijn...
Nee die card doet het in mijn camera ook. :)
Volgende bevindingen:
- in slot 1 doet ie helemaal niets, in slot 0 wel dus, daar zat hij altijd in.
- ik heb cardware for dos geinstalleerd, en die geeft hetzelfde probleem

Misschien toch iets hardwarematig in de laptop.

Verwijderd

En als je hem formatteert in de pc ipv in de camera?

• DustMan4u
Op woensdag 10 juli 2002 18:23 schreef adfundum het volgende:
En als je hem formatteert in de pc ipv in de camera?
Helpt ook niet

Verwijderd

Misschien is er een nieuwe driver van Dane-Elec voro die CF --> PCMCIA module. Dat het daarin is opgelost.

• DustMan4u
Op woensdag 10 juli 2002 19:05 schreef Jurik het volgende:
Misschien is er een nieuwe driver van Dane-Elec voro die CF --> PCMCIA module. Dat het daarin is opgelost.
Daar zijn toch geen drivers voor? Die heeft toch een rechtstreekse verbinding, zit verder niks in?

Verwijderd

Windows herkend het apparaat als harddiskcontroller en harddisk, ik dacht dat het misschien met de standaard driver van Windows 95 niet goed ging, en dus er een geupdate driver op moest. CF is wat nieuwer dan Windows 95 vandaar dat de support misschien standaard niet goed zit.

• DustMan4u
Op woensdag 10 juli 2002 20:05 schreef Jurik het volgende:
Windows herkend het apparaat als harddiskcontroller en harddisk, ik dacht dat het misschien met de standaard driver van Windows 95 niet goed ging, en dus er een geupdate driver op moest. CF is wat nieuwer dan Windows 95 vandaar dat de support misschien standaard niet goed zit.
Zoiets dacht ik ook al, maar waar kan ik die drivers dan vinden?

Pagina: 1