Asus USBgeval ... past dat ook op andere mobos?

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57
Bij het asusmobo op mijn werk zit een extra USBding. Een soort plaatje dat je met een flatcabletje aansluit op het mobo. Thuis heb ik USBsloten tekort, maar geen asusmobo (maar een ECS). Op mijn werk gebruik ik dat kaartje toch niet (zelfs de standaard usb poorten niet), dus als het past, vraag ik gewoon aan de sysbeheerder of ik hem eruit mag halen en meenemen.

Maar de vraag is, gaat het passen?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

nope

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
nee werkt niet, ik heb er hier thuis ook 1 liggen maar we hebben geen asus mobo hier dus past t niet, ik heb een QDI, bij mij staat erop USB/MIR rev 1.11 en die past niet op mn mobo aansluiting omdat het flatcabletje maar 9 gaatjes heeft en mn mobo 10 pinnetjes :(

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

een extra USBding
Een bracket heet zoiets... ;)

Gaat waarschijnlijk niet passen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57
Op woensdag 10 juli 2002 15:12 schreef MBrulez het volgende:
nee werkt niet, ik heb er hier thuis ook 1 liggen maar we hebben geen asus mobo hier dus past t niet, ik heb een QDI, bij mij staat erop USB/MIR rev 1.11 en die past niet op mn mobo aansluiting omdat het flatcabletje maar 9 gaatjes heeft en mn mobo 10 pinnetjes :(
Op die van mij staat exact hetzelfde. Gaat dus waarschijnlijk niet werken

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Als je het over een Asus kaartje met ALLEEN 2 USB poorten is het antwoord ja. Waarom :? Omdat het gewoon een standaard USB aansluiting is, je zou eff op asus-site moeten kijken wat de pinlayout is.

Pin 1 = USB +5V
Pin 2 = USB port 0 -
Pin 3 = USB Port 0 +
Pin 4 = Ground

Pin 10 = USB +5V
Pin 11 = USB port 0 -
Pin 12 = USB Port 0 +
Pin 13 = Ground

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~x.vandermeer/usb.JPG

De overige zijn voor PS/2 (muis) en infrared. Dit is meestal overal standaard, dus als je een USB kabeltje haalt bij electronica zaak, past er zo op , zolang je maar pin 1 goed doet :Y).

Verwijderd

klopt zou gewoon moeten werken!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Het Asus USB bracket werkt zeker weten ook op andere moederborden, zolang je maar een 9-polige aansluiting hebt. Als je een 10-polige aansluiting op je moederbord hebt zitten moet je een pinnetje ombuigen zodat de connector toch past. Dit is niet erg, want zoals je op het schema kunt zien wat eerder gepost werd is dit een "ground"-pinnetje. Ik heb de Asus USB-Mir al werkend gehad op mobo's van verschillende merken, o.a. Shuttle en PcChips.

Verwijderd

Kijk even op de site van ECS, als je verkeerde aansluitingen gebruikt, gaat de boel wel kapot. Er zijn afwijkende aansluitingen: 2x rood, 2x wit, 2x groenen 2x zwart de laatste is 1x zwart (is massa)
Dit type komt vaak voor

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ja werkt wel, wel ff opletten dat je de goede bepinning hebt!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1