ShareTheNet router geeft sinds kort foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Al enkele jaren deel ik met mijn ShareTheNet (linux router op 1 diskette) mijn chello verbinding (lancity modem).

Sinds een week doet het internet het vanaf de client-computers het niet of heel traag.
De laatste regels van mijn router-scherm zijn:

ShareTheNet
illegal portnumbers
eth0:timeout waiting for Tx RDC

De laatste regel wordt steeds gegeven, wanneer je vanaf een client PC verbinding op het internet probeert te maken.

ShareTheNet is een simpel programma, de diskette kun je na een wizard in windows genereren. Er zijn dus geen ingewikkelde linux instellingen te wijzigen.

Als ik een windows-bak aan de modem hang werkt het internet wel goed.

Kan iemand mij helpen?? :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
waarschijnlijk netwerkkaartje kapot of bijna kapot?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Maak ff een nieuwe diskette aan. Diskettes gaan in der loop der tijd dood. Start server ff opnieuw op. Doet ie t nog steeds dan is volgens mij 1 van je netwerkkaarten aan t dood gaan of maakt geen goed kontakt meer met het mobo.

suc7

(Mijn sharethenet bak start iedere dag s'ochtends op en s'avonds gaat ie uit. Ook chello en floppen gaan ongeveer 1 jaar mee)

• pmeter
Ik heb nu een dubbel-server: zonder disk is het win98, met disk is het ShareTheNet. >:)

Onder windows doet ie ut, met sygate nu tijdelijk i-net gedeeld. |:(
Een andere STN-disk heb ik al geprobeerd. |:(

Ksnap nie.... Kan het zijn dat Linux z'n hardware meer volgens "het boekje" bestuurt en windows maar wat aanklooit :o , dat een half kapotte NIC het onder windows wel doet en onder linux niet???

:? :'(

Verwijderd

Chello geeft na de migratie meer problemen met linux-gebaseerde systemen. De oplossing bij mij was de gateway in te vullen, mocht je dat nog niet gedaan hebben (via win95/98 te achterhalen....). Mocht dat bij STN nog niet afdoende werken zou je ook nog evt de pc naam aan kunnen passen (kijk effe via route of ifconfig hoe je in del isjt staat).
Zonder gateway kreeg ik mijn RH6 server niet meer aan de praat na de migratie (je krijgt geen IP-nr meer toegewezen)

• pmeter
De router geeft aan een IP-adres te krijgen. Het internet doet het vanaf de clients wel, maar heel traag. Als ik via een browser vanaf een client de 'administratie' van de router wil benaderen geeft dit soms ook problemen, even later werkt het weer wel.

De router kondigt bij het internetten enkele malen per seconde aan (zinnen komen er steeds bij)
eth0:timeout waiting for Tx RDC

en wat kan
illegal portnumbers
betekenen?

Aangezien het internet het wel langzaam doet zal een gateway invullen denk ik niet helpen. Ik zal het straks wel ff proberen!

Is de oplossing een nieuwe NIC en chello bellen om het mac-adres over te zetten?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mac adres hoef je niet over te laten zetten, dat kan je zelf doen.

Stop kaart in een windoos bak. Geef commando ipconfig /release of bij Windows 98: winipcfg en dan alles vrijgeven.

Zet pc uit, stop nieuwe kaart erin, en je krijgt nu een ip adres op je nieuwe kaart.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je moet van die diskettes natuurlijk altijd een kopie maken (zoals ook freescro etc.) ,helemaal als je geen monitor bij je router hebt want dan moet je die er weer bij slepen als je een nieuwe disk moet configgen. ik maak dan ook altijd elke week een kopie (not, maar de theorie is leuk natuurlijk)

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 01:40 schreef jhead22 het volgende:
mac adres hoef je niet over te laten zetten, dat kan je zelf doen.

Stop kaart in een windoos bak. Geef commando ipconfig /release of bij Windows 98: winipcfg en dan alles vrijgeven.

Zet pc uit, stop nieuwe kaart erin, en je krijgt nu een ip adres op je nieuwe kaart.
bij Freesco kun je hem zelfs faken, hoe je bij Chello niet door de asp precdure heen. Zal bij STN ook wel kunnen (immers Linux gebaseerd).
Pagina: 1