Toon posts:

[ASP] Website op CDROM publiceren

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een database gestuurde website (Access Database) op een CDROM kan zetten ?

Ik heb eerlijkgezegd geen idee hoe ik zonder Personal Webserver of IIS een ASP site moet gaan aansturen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken ?
(Ik kan eventueel in Delphi of VB iets programmeren)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Hmm in principe niet.
Nou kan ik me herinneren dat ik in 1 of andere programmeer-tijdschrift een tijd geleden eens een VB progje heb gezien (werd uitgelegt hoe je dat kon maken) die asp kon parsen en uitvoeren, maar als je die toevallig niet kan vinden, dan is er bij mijn weten geen normale manier.
Ik weet niet wat de site precies moet kunnen, misschien kun je iets met het de webbrowser cotrol maken, de gebruiker in een VB gedeelte dingen laten opzoeken oid (of met het VB progje de juiste gegevens uit de db halen), html pagina genereren en die tonen in de webbrowser control.

Exact expert nodig?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Met dit programma moet het lukken:

http://www.phdcc.com/dynamic-cd
Dynamic-CD provides the services you'd expect from an Internet server - except it's on a CD.
Use Dynamic-CD to produce CD's with processing power. Until now CDs could only display static HTML Pages. With Dynamic-CD, your CD can display dynamic content, just like an Internet server.

Put a database on your CD and use Dynamic-CD's scripting language to generate HTML pages in real time.

Catch and process <Form> and Query data, incorporate ActiveX components, customise your CD with Cookies and track your pages with Session variables.

Secure your CD with Dynamic-CD's encryption and password protection.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist even Dynamic CD bezocht.

Dit is inderdaad wat ik bedoel.

De database bestaat uit circa 300 velden en evenveel pagina's.
Deze pagina's mogen eventueel omgezet worden in html.

Is er een manier te bedenken waarop een database website wordt omgezet naar html ?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
Op woensdag 10 juli 2002 15:09 schreef powder_tony het volgende:
Ik heb zojuist even Dynamic CD bezocht.

Dit is inderdaad wat ik bedoel.

De database bestaat uit circa 300 velden en evenveel pagina's.
Deze pagina's mogen eventueel omgezet worden in html.

Is er een manier te bedenken waarop een database website wordt omgezet naar html ?
je kan met ASP gewoon naar een file schrijven. Dus als je nou een scriptje maakt wat alle records naar verschillende files schrijft en dan die files copieert naar de cd dan zit je ook goed.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 15:13 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

je kan met ASP gewoon naar een file schrijven. Dus als je nou een scriptje maakt wat alle records naar verschillende files schrijft en dan die files copieert naar de cd dan zit je ook goed.
Ik zat een programmaatje uit te denken die met behulp van een webbrowser control alle pagina's spidert en vervolgens alle (database) links omzet naar statische html pagina's.

Ik moet 't nog eventjes uitdenken, maar 't lijkt me niet echt moeilijk

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Nog makkelijker, download een offline browser, fetch die website en knal het op cd.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Met een offline browser gaat het natuurlijk, dat is de gemakkelijkste oplossing.

Maar dan is je website niet meer dynamisch, dan kan je hem bvb niet meer laten doorzoeken door de gebruiker, want zoekvelden zijn natuurlijk dynamisch.

• raptorix
Ik heb wel eens software geinstalleerd die een asp site op cd-rom kan zetten, en dat echt ALLES werkt zo als het ook op server zou doen, ben echter vergeten hoe het heet, zal zo nog ff zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 15:25 schreef raptorix het volgende:
Ik heb wel eens software geinstalleerd die een asp site op cd-rom kan zetten, en dat echt ALLES werkt zo als het ook op server zou doen, ben echter vergeten hoe het heet, zal zo nog ff zoeken.
Ahh dat zou natuurlijk helemaal perfect zijn!

De offline browser werkt trouwens ook goed !

• raptorix
Op woensdag 10 juli 2002 15:26 schreef powder_tony het volgende:

[..]

Ahh dat zou natuurlijk helemaal perfect zijn!

De offline browser werkt trouwens ook goed !
Gevonden:

http://www.octopod.net/products.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 15:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gevonden:

http://www.octopod.net/products.htm
Vakwerk sjors ! bedankt.
Pagina: 1