[P4] DDR / RDRAM beslissingen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 12:41

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Ik heb net de search ff gebruikt, maar ik kom er nog niet helemaal uit...

Het volgende is het punt.
Ik wilde dit aanschaffen:
P4 2.0A
Asus P4S533
2 x 256MB Samsung PC2700

Qua prijs komt dit op zo'n 650 euro. (Okee volgens de pricewatch kan dit goedkoper, maar ik kijk even naar winkels die bij mij in de buurt zitten)
Ik wil niet over die 650 euro heen...

Nou zit ik eens te rekenen, en dit blijkt net zoveel te kosten:
P4 1.6A
Abit TH7II
2 x 256MB Samsung PC800
Dan hou ik een beetje geld over, en dan _zou_ ik aan een 1.8A kunnen denken.

Ik wil gaan OC'en. In beginsel is de 2.0A natuurlijk sneller, maar op de FP stond dat je eigenlijk niet hoger dan de 1.8 moest gaan voor OC'en. Dat pleit dus voor de tweede optie. Daarbij komt nog eens: RDRAM is natuurlijk het beste i.c.m. een P4.

Aan de andere kant: DDR klokt beter over! Dus toch de eerste optie?

Ik zie zo langzamerhand echt door de bomen het bos niet meer met de P4 :? ;)
Plz help :)

Ow ja laatste vraagje: die Abit, die heeft toch een PCI-fix? Da's ook wel errug prettig :)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Wil je optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van de P IV, moet je in mijn ogen gaan voor RDRAM.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

Op woensdag 10 juli 2002 14:15 schreef mlevd het volgende:
Wil je optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van de P IV, moet je in mijn ogen gaan voor RDRAM.
een beetje uitleg zou wel handig zijn denk ik, waarom denk jij dat???? :?

• Scighera
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Op de default snelheid is RD-Ram sneller, qua overklokken moet ik je het antwoord schuldig blijven. Wat ik me afvraag is of RD-Ram wil in de handel blijft aangezien DDR een stuk voordeliger en populairder is

Aan de andere kant: Dit jaar verschijnt PC400 DDR-SDRam, Serial ATA en AGP 3.0 (8x) Het is dus de vraag of het wel verstamdig is om nu te gaan kopen aangezien het ingrijpende ontwikkelingen zijn op hardwaregebied...

www.triathlete.nl

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 14:15 schreef mlevd het volgende:
Helemaal mee eens... Maar het is wel duurder! Dus, als ik me aan m'n budget hou, dan kan ik geld besparen op het geheugen (dus DDR nemen) en dan een snellere proc kopen... Heft dat de verschillen op? Dat is dus de twijfel :)
• een snellere proc met trager geheugen
• een tragere ("trager", 't is maar hoe je het bekijkt :)) proc maar sneller geheugen
Op woensdag 10 juli 2002 14:18 schreef Scighera het volgende:
Op de default snelheid is RD-Ram sneller, qua overklokken moet ik je het antwoord schuldig blijven. Wat ik me afvraag is of RD-Ram wil in de handel blijft aangezien DDR een stuk voordeliger en populairder is

Aan de andere kant: Dit jaar verschijnt PC400 DDR-SDRam, Serial ATA en AGP 3.0 (8x) Het is dus de vraag of het wel verstamdig is om nu te gaan kopen aangezien het ingrijpende ontwikkelingen zijn op hardwaregebied...
Tsja
Straks is er DDR-II... En dan is DDR zoals het er nu is ook pleite :)
En wachten? Ik kan blijven wachten :) Ik koop "gewoon" een GF4, dus aan AGP8x heb ik nix....
En Serial ATA... Tsja. Dat is leuk, maar dat komt bij de volgende upgrade wel.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 14:17 schreef freekweb het volgende:

[..]

Dat denk ik ook :)
Dat RDRAM "beter" is dus.
Draait synchroon, hogere geheugenbandbreedte, sluit beter aan bij de behoeften van een P4.
Is sneller :)

• mlevd
Op woensdag 10 juli 2002 14:17 schreef freekweb het volgende:

[..]

RDRAM heeft een hogere bandbreedte tot zijn beschikking dan DDR.
Wil je echter flink overclocken kan DDR wel eens een betere keuze zijn omdat DDR een hogere fsb aankan.

• mlevd
Op woensdag 10 juli 2002 14:18 schreef Scighera het volgende:
Dan kan je nooit meer iets kopen, het is altijd zo dat als je nu iets koopt de opvolging al weer op de loer ligt.

• Scighera
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Ik vind dit wel grote veranderingen, nu een mobo kopen zou ik onverstandig vinden. Ik wacht zelf in ieder egval op de nieuwe reeks mobo's... (in combinatie met Radeon 10000)

www.triathlete.nl

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 14:29 schreef mlevd het volgende:

[..]

Dan kan je nooit meer iets kopen, het is altijd zo dat als je nu iets koopt de opvolging al weer op de loer ligt.
psies :)
Maar, even terug naar de vraag :) Welke optie is slimmer/sneller?
Op woensdag 10 juli 2002 14:32 schreef Scighera het volgende:
Ik vind dit wel grote veranderingen, nu een mobo kopen zou ik onverstandig vinden. Ik wacht zelf in ieder egval op de nieuwe reeks mobo's... (in combinatie met Radeon 10000)
Ja maar jij hebt een systeem waar je nog iets mee kan op dit moment (als ik naar je sig kijk). Ik niet :(

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39

Termy

valt er nog wat te fragge?

tijdje geleden hadden ze toch bij THG zo'n ultieme OC gedaan met een athlon xp 2000+ (of zo) en een P4a nog wat. het grappige was dat die p4 met DDR ram was geclockt tot 3GHz sneller was dan de geocde athlon, MAAR een "gewone" p4 2,6GHz met RDram was toch nog vrijwel gelijkwaardig aan de geocde p4 met DDR en soms zelfs sneller.

heb ff de link niet. maar ik zou toch wel voor RDram gaan. ik denk dat sneller geheuger veel zwaarder weegt dan die 200MHz verschil cpu snelheid. en dan nog. je kan ook ocen met RDram hor, tis niet dat het helemaal niet kan.

deze p4 2GHz heeft zonder dat ik dividers heb kunnen veranderen (kut MSI MS-6545 pro 5 mobo, stomme honden zeggen dat het een OCers mobo is terwijl je er geen h0l mee kan doen) op 2,2GHz gedraait (fsb 110 MHz) en dat stabiel. alleen sandra zat bij de mobo test te gillen dat alles out of specs draaide. ik draai nu weer normaal. ik vond een verhoogde pci en agp bus namelijk niet zo leuk :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 14:47 schreef Termy het volgende:
tijdje geleden hadden ze toch bij THG zo'n ultieme OC gedaan met een athlon xp 2000+ (of zo) en een P4a nog wat. het grappige was dat die p4 met DDR ram was geclockt tot 3GHz sneller was dan de geocde athlon, MAAR een "gewone" p4 2,6GHz met RDram was toch nog vrijwel gelijkwaardig aan de geocde p4 met DDR en soms zelfs sneller.

heb ff de link niet. maar ik zou toch wel voor RDram gaan. ik denk dat sneller geheuger veel zwaarder weegt dan die 200MHz verschil cpu snelheid. en dan nog. je kan ook ocen met RDram hor, tis niet dat het helemaal niet kan.

deze p4 2GHz heeft zonder dat ik dividers heb kunnen veranderen (kut MSI MS-6545 pro 5 mobo, stomme honden zeggen dat het een OCers mobo is terwijl je er geen h0l mee kan doen) op 2,2GHz gedraait (fsb 110 MHz) en dat stabiel. alleen sandra zat bij de mobo test te gillen dat alles out of specs draaide. ik draai nu weer normaal. ik vond een verhoogde pci en agp bus namelijk niet zo leuk :)
Hmmmmm
Interessant :)
Ik zal eens op THG kijken...

En ehhh
2.6GHz? Is die al uit dan? Of bedoel je een P4+RDRAM ge-oc-ed naar 2.6?

edit:

Hmmz
THG ligt plat.... Ik kijk later nog wel ff :)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik haak er even op in, ben m'n Mac met z'n kolereherrie meer dan :r -zat.

Het wordt dus een P4 Northwood met RDRAM.

Welk moederbord met welke chipset is dan het best bij deze combo?

Specs

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 15:30 schreef Huigie het volgende:

Als jaren lange tevreden gebruiken van ASUS moederborden kan ik je P4T533-C aanbevelen.
Dit is met de 850E chipset.

Anders kijk hier ff:
http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q2/020624/index.html

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 14:29 schreef mlevd het volgende:

[..]

Op zich heb je wel een puntje, maar het klopt toch niet. De veranderingen gaan best snel, maar het is maar waar je op wilt wachten. De veranderingen die eraan komen moeten je wel interesseren. De veranderingen die er nu aan zitten te komen zijn, volgens mij (imho), van dien aard dat ik daar wel op wil wachten. Ik zou nu ook wel weer iets anders willen, maar ik weet dat als ik nu iets koop, ik over een tijdje helemaal iets anders wil. Snappez vouz?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op woensdag 10 juli 2002 15:30 schreef Huigie het volgende:

D'r is maar één chipset voor RDRAM, de i850/850E. Voor welk moederbord zou ik eens wat topics doornemen, met name de Asus i850E borden schijnen hier op het moment erg populair te zijn als je RDRAM wil :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Voor de topicstarter geldt: deze vraag is al erg vaak voorbij gekomen, bijvoorbeeld [search=p4 ddr rdram] en check ook deze topic omdat je zo graag wil overclocken: [topic=435460/1/50] :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.