Toon posts:

goedkoopste watercooling kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een goedkope watercooling kast?
zo dat ik "zonder" fans kan :) ===>>> niet zo-en rot lawaai als nu

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ja, die zijn er niet :)

dwz, je hebt eigenlijk altijd fans in geval van een kant en klare kast, en goedkoop is natuurlijk relatief, maar ik denk dat het al snel redelijk prijzig wordt

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51

Epsilon

Antwoord: nee

Kant en klare WC kasten zijn ongelooflijk prijzig. Een 400 euro geef je er al snel aan uit. Overigens heb je nog steeds 1 fan nodig voor je voeding/airflow in je kassie. Tenzei je je netwerk en sound card ook wil gaan koelen met water, zal je altijd een fan nodig blijven hebben om grote problemen te voorkomen. Een fan op de eventuele radiator is ook noodzakelijk. Als je geen radiator hebt, heb je idd geen fan er meer op nodig. Alternatieven: groot open reservoir, tank in de grond, bong koeling.

verder zou ik ff zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
op www.casemods.com

zag ik dit:

Watercooled Additronic

Custom paint job
Watercooling Kit Installed
350gph Superflow waterpump
Freeflow Radiator
Grey Splatter Paint with two coats of Clear Coat
1 92mm Fan in side panel (60cfm)
1 120mm fan (95cfm) in front bezel
4 5.25 External Bays
1 3.5 External Bays
2 3.5 Internal Bays
Lock and Key for security
Waterblock not included (Available at Checkout)
Power Supply Not Included

$198.00

dat komt toch al aardig goedkoop uit dacht ik zo...
of is de kwaliteit ook zo slecht denk je? (kwil geen lekkage gaan krijgen.....)

Verwijderd

1. weet iemand een goedkope watercooling kast?
2. zo dat ik zonder fans kan
Dat lijkt mij een erg tegenstrijdige vraag/opmerking.

Als je een waterkoelingskast wilt zult je OF tevreden moeten zijn met gemiddeld materiaal waarbij je alleen je CPU/GPU/HDD kan koelen - OF veel duurder uit zijn waarbij je alles kan koelen.

Tenzij je PC mobiel is en hard kan rondrijden zul je altijd OF een fan nodig hebben voor de airflow - OF voor nog duurdere oplossingen zoals bijvoorbeeld in koelkasten gebruikt wordt.

(tenzij je natuurlijk de nadruk meer legt op stil en niet op performance - dan kun je met passieve koeling/underclocking/lagere voltages/mobiele onderdelen en technieken ook heel ver komen met de minste dB herrie).
2. zo dat ik zonder fans kan
Wat wil je nu?
Komt dus nog wel het een en ander bij...

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 21:20
Zonder fans helemaal zal toch bijna nooit lukken...

Een fan op je radiator is toch aan te raden (verplicht)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
het is niet echt dat ik totaaaaaal zonder fans wil, maar een beetje minder dan nu mag ook wel, mijn bak maakt een rot lawaai, snapte, als ik da ding snachts laat aanstaan kunnen bekan de buren al komen zagen. Dat wil ik kwijt zijn. (keb altijd muziek opstaan, en aardig hard ook, anders hoor ik alleen maar een haardroger geval naast mij |:(

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 14:10 schreef Virus3000 het volgende:
het is niet echt dat ik totaaaaaal zonder fans wil, maar een beetje minder dan nu mag ook wel, mijn bak maakt een rot lawaai, snapte, als ik da ding snachts laat aanstaan kunnen bekan de buren al komen zagen. Dat wil ik kwijt zijn. (keb altijd muziek opstaan, en aardig hard ook, anders hoor ik alleen maar een haardroger geval naast mij |:(
[offtopic]

Als geen lawaai wil, kun je ook regelbare fans in je pc zetten bijv met een potmetertje. heb ik ook gedaan, fans (enermax 80mm) lopen mooi op 2000 toeren...die hoor je nu niet meer :) Ik hoor nu alleen dat hoge piepgeluid van mijn maxtors :( Het schijnt dat de seagate barracude IV niet meer die hoge toon hebben...

• Pjotr0V
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:55

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Op woensdag 10 juli 2002 13:59 schreef Virus3000 het volgende:
op www.casemods.com

zag ik dit:

Watercooled Additronic

Custom paint job
Watercooling Kit Installed
350gph Superflow waterpump
Freeflow Radiator
Grey Splatter Paint with two coats of Clear Coat
4 5.25 External Bays
1 3.5 External Bays
2 3.5 Internal Bays
Lock and Key for security

$198.00

of is de kwaliteit ook zo slecht denk je? (kwil geen lekkage gaan krijgen.....)
Ziet er idd leuk uit, alleen heb je dan wel een kale case. Blok en voeding komen daar nog bovenop, komt bij elkaar toch ook al snel op 100 pleuro (mits je voor "el cheapo" gaat :r ). Dan zit je al op 300 pleuro. Verder moet je het spul (volgens mij) uit de VS laten komen. lijkt me erg prijzig :'( Ideetje voor een IA'tje misschien, maar H2o goedkoop kan je vergeten vrees ik, tenzij je zelf gaat fabriceren >:)

nope.....

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Volgens mij kan je beter gewoon al je fans ff op 7 volt ofzo gooien, en je hd ff inpakken. Ik heb zelf 5 80 mm fans op 7 volt en een golden orb op 7 volt, mijn hd is ook mooi ingepakt en de wind buiten hoor ik harder als mijn pc terwijl ik ernaast zit, en nee t is niet windkracht 10 buiten ofzo..

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33
wil je een stil systeem zonder al te veel kosten:
1. vervang je ventilators door stillere/en laat deze indien mogelijk langzamer draaien.
2. isoleer je kast van binnenuit met speciaal spul daarvoor

En verder zijn er low-noise voedingen en hardeschijven te koop.

Het mooie aan dit is dat je langzaam kunt opbouwen je begint met vervangen van de fan die het meeste geluid maakt.
Denk dat je dan al redelijk in de buurt komt.

ps: ik heb me een nieuwe PC besteld, zit al een week op het moederbord te wachten was niet op voorraad. Ik ga hem ook isoleren en stiller maken. Zal wel wat fotó-tjes en uitleg hier ergens posten in een topic.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:02
Op woensdag 10 juli 2002 14:16 schreef Pjotr0V het volgende:

[..]

Ziet er idd leuk uit, alleen heb je dan wel een kale case. Blok en voeding komen daar nog bovenop, komt bij elkaar toch ook al snel op 100 pleuro (mits je voor "el cheapo" gaat :r ). Dan zit je al op 300 pleuro. Verder moet je het spul (volgens mij) uit de VS laten komen. lijkt me erg prijzig :'( Ideetje voor een IA'tje misschien, maar H2o goedkoop kan je vergeten vrees ik, tenzij je zelf gaat fabriceren >:)
op de site, boven de aanbieding:

Upgade to a Sparkle 300watt Power Supply for only $25.00 ;)
Pagina: 1