Toon posts:

ISDN lijn gebruiken onder DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar vond geen enkel onderwerp hierover, dus misschien kan iemand hier helpen.

Ik moet voor een klant een PCAnywhere verbinding maken tussen twee werkstations. Dat is op zich niet zo problematisch, maar het moet onder DOS werken en het moet over een ISDN lijn.

Ik heb m'n ISDN-adapter geinstalleerd onder DOS en een diverse 'Fossil' drivers geprobeert om een verbinding tot stand te brengen, maar PCAnywhere blijft aangeven dat er geen 'Carier' signaal is.

HELP! :?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Welk type isdn kaarten zijn het? heb je mischien bij die drivers een programmatje om te testen of je wel kan verbinden? en zoja lukt dat wel als pcanywhere het niet doet?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
We hebben onder andere getest met Teles kaarten. We weten dat het moet kunnen werken met US Robotics kaarten (de 2400 en 2400E), maar die worden niet meer gemaakt of verkocht.

Voor zover ik heb kunnen nagaan bestaat er geen programma om ISDN lijntesten te doen onder DOS (als iemand hier iets anders over weet, laat het me weten), dus dat hebben we niet kunnen testen. Overigens werkt van alles wel op onze testlijn, dus er is eigenlijk uitgesloten dat de lijn niet goed is.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

CFos geladen??

Anders een tip: externe isdn modem nemen, die je gewoon aansluit op com of usb poort (voorkeur voor com, aangezien dos dit standaard ondersteund)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Waarom MOET het onder DOS? Er is namelijk ook PCAnywhere voor Windows 95 bijvoorbeeld, en dat draait nog steeds prima op een oude 486 met 16 Mb.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

met terminate kan het ook via isdn...

(terminate = comm.programma zoals telemate, telix en procomm plus)

oud de oude doosch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee.... ik ben er nog niet uit...

CFos geladen? Ja... :'(

Waarom Dos? Er moet een stuk software worden gedraaid dat echt alleen onder DOS werkt, niet via een dosbox via windows. RBase: :r |:(

terminate: zegt me niets, kun je iets specifieker zijn?

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Een andere oplossing is mischien middels een analoog modem werken. Iedere ISDN aansluiting is opgeleverd met een QuattroVox voor analoge apperatuur, en een analoog modem is meestal zonder benodigde extra drivers aan de praat te krijgen onder DOS.

Sterker nog, je kunt geloof ik de AT commando's direct in PCAnywhere gebruiken....Het enige wat je nodig hebt is een extern modem en een COM poort.

Verder ken ik RBase maar zijdelings, maar het lijkt me dat zo'n data base kan worden geimporteerd in een nieuwe database, hetzij met wat handmatige aanpassingen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 16:37 schreef JeroenDega het volgende:

Waarom Dos? Er moet een stuk software worden gedraaid dat echt alleen onder DOS werkt, niet via een dosbox via windows. RBase: :r |:(
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&frame=right&th=c548b59fd4a7b1c5&seekm=35bf003c.5672793%40service.symantec.com#link1

"I had just started to run Rbase V (dos) on the host
in a window. I have done this same file transfer dozens of times without error. "

Als jij die versie hebt zou ie onder windows moeten werken. Misschien een niet helemaal optaimale config en autoexec?
Hoeveel dos mem heb je onder 640kB?

gezocht met:
http://groups.google.com/groups?num=25&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=RBase+PCAnywhere&btnG=Google+Search
Kijk zelf effe verder of er nog iets tussen staat....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 19:16 schreef maartena het volgende:
Een andere oplossing is mischien middels een analoog modem...

Verder ken ik RBase maar zijdelings, maar het lijkt me dat zo'n data base kan worden geimporteerd in een nieuwe database, hetzij met wat handmatige aanpassingen.
Analoog is ook de oplossing waar we nu voor gekozen hebben. We hebben het er maar bij gelaten dat ISDN en DOS een onwenselijke combinatie is.

RBase overzetten naar een modernere database. Dat zou ik graag doen :) , het is alleen een bijzonder groot programma, en die klant wil niet zo graag overstappen van iets dat ze kennen naar iets dat werkt. |:(

Verder allemaal bedankt voor het meedenken en helpen zoeken. Normaal gesproken kom ik alleen in de Devschuur, maar /4 bevalt me vanaf nu ook erg goed.
Pagina: 1