[alg] AMD procs met hoge fsb's

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Ik zie hier altijd mensen met AMD XP procs op hoge fsb's van 180~200 (wel de multiplier omlaaggeschroefd). Is dat nou puur geluk dat de fsb zo hoog komt of kan dat gewoon en ligt het helemaal aan je geheugen/moederbord hoe hoog je fsb kan? Ik was namelijk aan het rondkijken voor een XP 1800+ met DDR333 geheugen en dan wilde ik de fsb naar 166 opkrikken en de multiplier omlaagschoeven tot ongeveer de 1800+ snelheid. Kan dat gewoon zonder bang te zijn dat het niet lukt, of mag ik mijzelf gelukkig prijzen als dat lukt?

effe tussen haakjes, heeft de ECS K7S6A een 5:5:1 divider?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

Het is tuurlijk altijd voor een deel geluk.
Maar die mensen kopen meestal extra duur geheugen en hebben veel koeling.

• Brent
Op woensdag 10 juli 2002 13:38 schreef wij het volgende:
Het is tuurlijk altijd voor een deel geluk.
Maar die mensen kopen meestal extra duur geheugen en hebben veel koeling.
maar het enige wat ik ga doen is fsb overclocken. de proc blijft gewoon op 1.53ghz draaien en ik koop DDR333 geheugen en een DDR333 mobo. het lijkt me dat er geen extreme koeling ophoeft, aangezien alleen de fsb hoger gaat. Dus mijn vraag is hoe groot de kans is dat dat lukt.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 13:44 schreef Breepee het volgende:

[..]

maar het enige wat ik ga doen is fsb overclocken. de proc blijft gewoon op 1.53ghz draaien en ik koop DDR333 geheugen en een DDR333 mobo. het lijkt me dat er geen extreme koeling ophoeft, aangezien alleen de fsb hoger gaat. Dus mijn vraag is hoe groot de kans is dat dat lukt.
Juist doordat je FSB omhoog gaat krijg je extra warmteontwikkeling :) Dit betekend namelijk ook dat andere hardware in je systeem een hogere FSB ontvangen :)

• Brent
Op woensdag 10 juli 2002 13:47 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Juist doordat je FSB omhoog gaat krijg je extra warmteontwikkeling :) Dit betekend namelijk ook dat andere hardware in je systeem een hogere FSB ontvangen :)
maar de multiplier gaat omlaag. de proc alszodanig draait niet sneller. en hoezo ontvangt de rest van het syteem een hogere fsb? dat ontvangt toch alleen de northbridge (welke daarvoor gemaakt is)? de PCI blijft gewoon op 33mhz dmv 5:1 divider.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Ik draai nu op 8 x 194, scheelde in bench met quake 3 toch ff 44 fps.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
als je DDR333 gaat halen dan lijkt me 166 Mhz FSB niet zo'n probleem.

Je moet idd wel een bord hebben waar zo'n divider opzit zodat de AGP op 66 Mhz blijft draaien en de PCI op 33 Mhz.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

En vaak is het zo(niet altijd dus) dat je voor het fsb overclocken ook je voltage gaat verhogen......en dat creert ook weer extra warmte dus hij wordt echt wel lekker warm hoor >:) :) .

• Brent
Op woensdag 10 juli 2002 13:58 schreef cooolkast het volgende:
En vaak is het zo(niet altijd dus) dat je voor het fsb overclocken ook je voltage gaat verhogen......
voltage van de cpu? waarom?

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Op woensdag 10 juli 2002 13:49 schreef Breepee het volgende:

[..]

maar de multiplier gaat omlaag. de proc alszodanig draait niet sneller. en hoezo ontvangt de rest van het syteem een hogere fsb? dat ontvangt toch alleen de northbridge (welke daarvoor gemaakt is)? de PCI blijft gewoon op 33mhz dmv 5:1 divider.
Als je je FSB gaa OC dan klok je eigenlijk alles, omdat dat ook invloed heeft op je andere kaarten (Videokart, Geluidskaart, netwerkkaart e.d.) en op je geheugn.

Daaom ben ik zelf niet zo'n voorstander van FSB OC omdat sommige kaarten (neem geluidskaart) de te hoge doorvoersnelheid dan niet aankunnen. Dus mol je ze, of verlnegt sowieso de levensduur.

Signature

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Op woensdag 10 juli 2002 16:08 schreef NukeZz het volgende:
Dus mol je ze, of verlnegt sowieso de levensduur.
Verkort bedoel je neem ik aan :+

• Brent
Op woensdag 10 juli 2002 16:08 schreef NukeZz het volgende:

[..]

Als je je FSB gaa OC dan klok je eigenlijk alles, omdat dat ook invloed heeft op je andere kaarten (Videokart, Geluidskaart, netwerkkaart e.d.) en op je geheugn.
nee, want ik ga de 5:1 divider gebruiken zodat de PCI netjes op 33mhz loopt.

Moet ik nou extra koelen als ik fsb ga overclocken (dus niet de cpu in het aantal GHZ, want ik daai de multiplier dan terug, en het mem wordt niet overgeklokt en de PCI ook niet)? ja of neen?

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Op zich hoef je niet extra koeling, heb ik toendertijd ook nooit gedaan (ja ik heb ook wel eens geexpirimenteerd met FSB :)) maar extra koeling is natuurlijk noit weg :P

Signature

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op woensdag 10 juli 2002 16:12 schreef Breepee het volgende:

[..]

nee, want ik ga de 5:1 divider gebruiken zodat de PCI netjes op 33mhz loopt.

Moet ik nou extra koelen als ik fsb ga overclocken (dus niet de cpu in het aantal GHZ, want ik daai de multiplier dan terug, en het mem wordt niet overgeklokt en de PCI ook niet)? ja of neen?
In dat geval: nee. Overigens, je merkt 't vanzelf wel als je de temps een beetje in de gaten houdt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Brent
Op woensdag 10 juli 2002 16:16 schreef Abbadon het volgende:

[..]

In dat geval: nee. Overigens, je merkt 't vanzelf wel als je de temps een beetje in de gaten houdt.
Uiteraard hou ik de temps in de gaten :) OK, maar dan wil ik toch graag even weten wat het slagingspercentage is van mensen die hun XP-fsb naar 166 of hoger klokken.

Pagina: 1