Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Het is tuurlijk altijd voor een deel geluk.
Maar die mensen kopen meestal extra duur geheugen en hebben veel koeling.
maar het enige wat ik ga doen is fsb overclocken. de proc blijft gewoon op 1.53ghz draaien en ik koop DDR333 geheugen en een DDR333 mobo. het lijkt me dat er geen extreme koeling ophoeft, aangezien alleen de fsb hoger gaat. Dus mijn vraag is hoe groot de kans is dat dat lukt.Op woensdag 10 juli 2002 13:38 schreef wij het volgende:
Het is tuurlijk altijd voor een deel geluk.
Verwijderd
Juist doordat je FSB omhoog gaat krijg je extra warmteontwikkelingOp woensdag 10 juli 2002 13:44 schreef Breepee het volgende:
[..]
maar het enige wat ik ga doen is fsb overclocken. de proc blijft gewoon op 1.53ghz draaien en ik koop DDR333 geheugen en een DDR333 mobo. het lijkt me dat er geen extreme koeling ophoeft, aangezien alleen de fsb hoger gaat. Dus mijn vraag is hoe groot de kans is dat dat lukt.
maar de multiplier gaat omlaag. de proc alszodanig draait niet sneller. en hoezo ontvangt de rest van het syteem een hogere fsb? dat ontvangt toch alleen de northbridge (welke daarvoor gemaakt is)? de PCI blijft gewoon op 33mhz dmv 5:1 divider.Op woensdag 10 juli 2002 13:47 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Juist doordat je FSB omhoog gaat krijg je extra warmteontwikkelingDit betekend namelijk ook dat andere hardware in je systeem een hogere FSB ontvangen
Ik draai nu op 8 x 194, scheelde in bench met quake 3 toch ff 44 fps.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
als je DDR333 gaat halen dan lijkt me 166 Mhz FSB niet zo'n probleem.
Je moet idd wel een bord hebben waar zo'n divider opzit zodat de AGP op 66 Mhz blijft draaien en de PCI op 33 Mhz.
Je moet idd wel een bord hebben waar zo'n divider opzit zodat de AGP op 66 Mhz blijft draaien en de PCI op 33 Mhz.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
En vaak is het zo(niet altijd dus) dat je voor het fsb overclocken ook je voltage gaat verhogen......en dat creert ook weer extra warmte dus hij wordt echt wel lekker warm hoor
.
voltage van de cpu? waarom?Op woensdag 10 juli 2002 13:58 schreef cooolkast het volgende:
En vaak is het zo(niet altijd dus) dat je voor het fsb overclocken ook je voltage gaat verhogen......
Als je je FSB gaa OC dan klok je eigenlijk alles, omdat dat ook invloed heeft op je andere kaarten (Videokart, Geluidskaart, netwerkkaart e.d.) en op je geheugn.Op woensdag 10 juli 2002 13:49 schreef Breepee het volgende:
[..]
maar de multiplier gaat omlaag. de proc alszodanig draait niet sneller. en hoezo ontvangt de rest van het syteem een hogere fsb? dat ontvangt toch alleen de northbridge (welke daarvoor gemaakt is)? de PCI blijft gewoon op 33mhz dmv 5:1 divider.
Daaom ben ik zelf niet zo'n voorstander van FSB OC omdat sommige kaarten (neem geluidskaart) de te hoge doorvoersnelheid dan niet aankunnen. Dus mol je ze, of verlnegt sowieso de levensduur.
Signature
Verkort bedoel je neem ik aanOp woensdag 10 juli 2002 16:08 schreef NukeZz het volgende:
Dus mol je ze, of verlnegt sowieso de levensduur.
nee, want ik ga de 5:1 divider gebruiken zodat de PCI netjes op 33mhz loopt.Op woensdag 10 juli 2002 16:08 schreef NukeZz het volgende:
[..]
Als je je FSB gaa OC dan klok je eigenlijk alles, omdat dat ook invloed heeft op je andere kaarten (Videokart, Geluidskaart, netwerkkaart e.d.) en op je geheugn.
Moet ik nou extra koelen als ik fsb ga overclocken (dus niet de cpu in het aantal GHZ, want ik daai de multiplier dan terug, en het mem wordt niet overgeklokt en de PCI ook niet)? ja of neen?
Op zich hoef je niet extra koeling, heb ik toendertijd ook nooit gedaan (ja ik heb ook wel eens geexpirimenteerd met FSB
) maar extra koeling is natuurlijk noit weg
Signature
In dat geval: nee. Overigens, je merkt 't vanzelf wel als je de temps een beetje in de gaten houdt.Op woensdag 10 juli 2002 16:12 schreef Breepee het volgende:
[..]
nee, want ik ga de 5:1 divider gebruiken zodat de PCI netjes op 33mhz loopt.
Moet ik nou extra koelen als ik fsb ga overclocken (dus niet de cpu in het aantal GHZ, want ik daai de multiplier dan terug, en het mem wordt niet overgeklokt en de PCI ook niet)? ja of neen?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Uiteraard hou ik de temps in de gatenOp woensdag 10 juli 2002 16:16 schreef Abbadon het volgende:
[..]
In dat geval: nee. Overigens, je merkt 't vanzelf wel als je de temps een beetje in de gaten houdt.
Pagina: 1