je kan in windows XP via msn naar een andere computer die ook windows XP heeft een videoverbinding toestand brengen. Lokaal lukt het nu allemaal wel, alleen naar buiten niet. Nu was mijn vraag welke poorten gebruikt MSN voor video- en data overdracht....
Zitten jij en de ontvanger beide rechtstreeks op het net, of via bijvoorbeeld NAT?
In de [forum=19] FAQ staat in ieder geval een lijst poorten. Ook [search=msn poorten] en [search=messenger poorten] geeft een hoop info.
Ik zal hoe dan ook even een move aanvragen naar NT - deze vraag heeft weinig met windows als OS te maken
In de [forum=19] FAQ staat in ieder geval een lijst poorten. Ook [search=msn poorten] en [search=messenger poorten] geeft een hoop info.
Ik zal hoe dan ook even een move aanvragen naar NT - deze vraag heeft weinig met windows als OS te maken
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
nee ik moet precies weten welke poorten hij openzet voor mijn linux firewall..... Want volgens mijn staat die poort juist dicht. Ik werk met iptables
ja is niet echt overzichtelijk. Niet echt een hap klaar antwoord.
Ook gekeken waarom het niet zou werken misschien ?
Voor een hapklaar antwoord moet je de helpdesk bellen ..Niet echt een hap klaar antwoord.
er is geen hapklaar antwoord, behalve dan als je gebruik wilt/kunt maken van UPNP.
Dit vond ik :
Voor netmeeting met alle zooi erbij (whiteboard, file transfer, video, voice)
zou je de volgende poorten moeten mappen.
389 TCP
522 TCP
1503 TCP
1720 TCP
1731 TCP
dit zijn de poorten alleen. Hoe moet ik dit precies invullen met de iptables..... in linux redhat7.3. Of is dat helemaal niet mogelijk....
Voor netmeeting met alle zooi erbij (whiteboard, file transfer, video, voice)
zou je de volgende poorten moeten mappen.
389 TCP
522 TCP
1503 TCP
1720 TCP
1731 TCP
dit zijn de poorten alleen. Hoe moet ik dit precies invullen met de iptables..... in linux redhat7.3. Of is dat helemaal niet mogelijk....
Ik heb ondertussen wel een proggie gevonden voor ipchains. Maar hoe doe ik het precies met iptables
Dat dacht ik al maar is het uberhaut mogelijk..
Ik durf niet te zeggen onmogelijk, maar ik ben er ook heel hard mee bezig geweest, zonder succes. En van anderen heb ik ook gehoord dat het echt niet aan de praat te krijgen is..
het is wel jammer dat niemand het lukt. Zijn er niet een stel hele geniaale mensen die dat even kunnen fixen.
onder windows had ik de oplossing gevonden. Die patch voor gta 3 installere, en alles doet het achter netwerk, voor linux weet ik het niet
Patch voor gta3?
ik denk dat het probleem dat jij had, toch een ander probleem dan waar het hier over gaat..
ik denk dat het probleem dat jij had, toch een ander probleem dan waar het hier over gaat..
Er wordt toch bedoelt om allerlei poorten open te hebben. Wel, met msn bv daar kon je niet mee video chatte en praten en zo en met die patch voor gta 3 lukt het wel. Is al bij 3 personen gelukt die ik ken inclusief mijzelf
ben blij dat ie het doet bij mij
gta3 is toch een race spel..... Wat heeft het met MSN te maken .....
Maar is dat dan een kwestie van poorten openzetten... of door middel van de patch, een fout opheffen in het beeldsysteem...
Op donderdag 11 juli 2002 00:22 schreef StanTheMan het volgende:
Patch voor gta3?
Het is geen GTA3 patch, maar een Windows patch die toevallig ook GTA3 beter laat werken.Op donderdag 11 juli 2002 07:21 schreef wigwam het volgende:
gta3 is toch een race spel..... Wat heeft het met MSN te maken .....
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q306676
(Zie ook de SP GTA3 FAQ)
(Als we het over hetzelfde hebben).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
bij mijn windows zit het wel goed. Alleen volgens mij bij mijn vuurmuur niet. Zie vorige berichten
Snap ik. Maar het gaat hier om een probleem met de firewall, jouw probleem had waarschijnlijk meer te maken met het weergeven van video op jouw computer, en had niets met poorten te maken.
intern werkt alles gewoon super.. Maar op het moment dat het via internet moet, dan werkt het niet.
Pagina: 1