Toon posts:

256MB DDR goed, 512MB DDR fout!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een geheugenmodule van 256 mb ddr apacer bijgekocht.
Dit was dezelfde module dan die er al in zat.
Maar nu heb ik de hele tijd het probleem dat de computer onder het gamen ram vastloopt.
Ik heb nieuwe videokaartdrivers geprobeerd, windows xp opnieuw geinstalleerd maar het probleem bleef bestaan.
Waar ligt dit nu aan?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Brak geheugen ?? Probeer het is bij iemand anders in zijn pc te proppen kijken of hij daar wel goed werkt.

There is no art to find the minds construction in the face

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Wat is vastlopen, krijg je bepaalde meldingen of helemaal niks? En wat zijn je BIOS instellingen voor het geheugen?

Heb de titel ietsjes minder schreeuwerig gemaakt ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit had ik eerst ook ,maar dan ik 512mb ram en stopte er nog eens 256bij ,dus 768 in totaal en toen ging ie flippen enzo.

Wel raar trouwenz dat dit gebeurd bij 2x hetzelfde ram ,maar kijk eens in het boekje wat voor opmerkingen er staan bij het gebruik van ram !

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Geheugen. Defenetly. Het geheugen kan ondanks het goede merk vaak brak reageren bij 2 of meer modulen. Probeer wat te spelen met het plaatsen van de modullen.

Het klinkt als onzin, maar geloof me, dit soord dingen kunnen soms veel uitmaken. Zo kan het bijvoorbeeld (heb ik ooit eens gehad) dat je bijde module erin moet doen, de 2e eruit moet trekken, pc aanzetten, en module 1 door 2 vervangen en 1 in slot 2 zetten.

Het blijven vage problemen, maar speel wat.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Het kan idd gewoon brak geheugen zijn, kun je testen met zó'n progje, hoe heette dat ookalweer?

Iets van memtest ofzo... Help me ff

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Draai memtest86 eens op je geheugen...

You can't have everything. Where would you put it?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik kan niet anders zeggen.. Apacer zuigt

je wil niet weten hoeveel van die repen terug komen
bij ons

het gaat meestal om de repen met NANYA chippies
die geven bij de boot meestal 3x een lange piep
en daarna een soort sirene signaal erdoorheen

als we dan het geheugen vervangen met bijvoorbeeld een Apacer module waar Infenion chips opzitten is er niks aan de hand

verder denk ik dat ik geluk heb want ik heb geen prolemen met mijn 2x512mb (1x NANYA en 1x Infenion) DDR PC2100

het is alleen absoluut niet te overclocken
---------------

ik raad je aan om die reep terug te brengen en vragen om een ander merk (dan maar wat bij betalen)

als dat de oorzaak is natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T 266 PRO2 mobo en heb high performance defaults met een paar veranderingen, maar aan de geheugentiming heb ik niets veranderd, wat ik wel heb veranderd is DDR voltage op 2.7 gezet anders gaf het systeeem een hele hoop problemen.
Waar kan ik zo'n progje downloaden om mijn geheugen te checken?

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt ramvast. valt alleen nog maar te resetten, verdere helemaal niets mee aan te vangen.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Op woensdag 10 juli 2002 12:54 schreef cannonball het volgende:
Hij loopt ramvast. valt alleen nog maar te resetten, verdere helemaal niets mee aan te vangen.
kijk eens welke merken chips die modules hebben
(staat gewoon op de chippies zelf)

ik denk dat je een Nanya module hebt en een infenion of een ander module had

Verwijderd

Als je alleen die nieuwe erin doet, loopt ie dan ook vast?
Ja: dan zal ie wel stuk zijn: testen met memtest
Nee: stop ze eens in slotje 1 en 3, kijken of ie het dan wel doet.

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
wat zijn je mem/bios timings settings? zet ze eens wat lager en kijk dan of ze nog steeds vastlopen...

PC specs

Verwijderd

ja helemaal mee eens zet de timings van je geheugen eens wat minder strak en draai daarna nog eens memtest wanneer er daarna nog steeds fouten op treden dan kun je de reepies terugbrengen.

Verwijderd

Topicstarter
Het vervelende is dat het dan uren niet voorkomt en dan ineens 2x in een half uur.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 14:19 schreef cannonball het volgende:
Het vervelende is dat het dan uren niet voorkomt en dan ineens 2x in een half uur.
heb je alleen dit nieuwe geheugen al eens met memtest86 geprobeerd wanneer er fouten uit komen is het hoogstwaarschijnlijk een brak reepje.
Mits je de timings niet strakker hebt staan als waarvoor het reepje is gemaakt, dus bv voor een cas 2,5 met cas2 timings draaien dit kan werken maar niet in alle gevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Apacer is CAS 2 geheugen dus dat zou dan toch niet zo'n probleem moeten zijn?
Pagina: 1