Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een dualboot maken, dat is op zich niet zo'n punt maar xp is geinstalleerd op c partitie en ik wil windows installeren op de e partitie, dit zijn gewoon twee verschillende harddisks.. :)

maar de namen in fdisk zijn anders, dan in xp: wat in xp c is is in fdisk d en wat in xp e is is in fdisk c. en ik had d8 ik gehoord dat windows 98 het beste op c geinstalleerd kon worden. kan ik nu gewoon w98 op wat in fdisk c wordt genoemd installeren zonder problemen?

Dus dat w98 en xp allebei hun station c: noemen en dat ze van elkaar precies andere namen geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 11:09

Nowhereman

Ygenweis

Je kunt bij de install van win98 gewoon een nadere installatie schijf/map opgeven...

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 12:31 schreef Nowhereman het volgende:
Je kunt bij de install van win98 gewoon een nadere installatie schijf/map opgeven...
Ja, dat snap ik.
Maar hij geeft dus geen problemen omdat ze allebei anders genoemd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de eerste partitie fat(32) formatteren en daar 98 op zetten en de tweede daar zet je xp op met fat(32)/NTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 12:34 schreef DJ_Michiel het volgende:
Je moet de eerste partitie fat(32) formatteren en daar 98 op zetten en de tweede daar zet je xp op met fat(32)/NTFS
Ze zijn allebei fat32 maar welke partitie is nou de eerste? die in fdisk c wordt genoemd of diegene die in xp c wordt genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de eerste partitie is de partitie waar de bootsectors op staan ... op die partitie moet 98 komen. (dit is meestal de c: partitie in fdisk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 11:09

Nowhereman

Ygenweis

Gaane we...

In XP en Fdisk = C hetzelfde
Tijdens de install van win98 is C ook de C die je in Fdisk en XP ziet. En die wil je dus NIET hebben. Dus moet je ff op D of op E installen.
Je moet daarna XP opstarten en de boot.ini ff aanpassen :)
Boot.ini is een hidden file en die moet je dus ff zichtbaar maken met de 'beeld' opties. Dan moet je het system en het read only attribuut er af halen en dan kun je um bewerken.

Je moet win98 NIET op die 1e partitie zetten (zoals hierboven staat) dan verkloot je namelijk je XP install.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 12:41 schreef Nowhereman het volgende:
Gaane we...

In XP en Fdisk = C hetzelfde
Dat is dus niet zo, fdisk ziet de c van windows xp aan voor d
Tijdens de install van win98 is C ook de C die je in Fdisk en XP ziet. En die wil je dus NIET hebben. Dus moet je ff op D of op E installen.
ik neem aan dat w98 uit gaat van fdisk.
Ik wil um nu wel hebben omdat fdisk, de partities verkeerd ziet (of juist goed) en de c partite van fdisk is dus leeg.. en d daar staat windows xp op volgens fdisk.
Je moet daarna XP opstarten en de boot.ini ff aanpassen :)
Boot.ini is een hidden file en die moet je dus ff zichtbaar maken met de 'beeld' opties. Dan moet je het system en het read only attribuut er af halen en dan kun je um bewerken.
Ik run gewoon nog een keer de cd van xp en dan selecteer ik repair.
Je moet win98 NIET op die 1e partitie zetten (zoals hierboven staat) dan verkloot je namelijk je XP install.
dus wel omdat xp volgens fdisk op d staat.

kloptie zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zet de w98 setup ook de grote van de drives erbij? want dan kan ik zien of ik 98 wel op de goede drive neerzet.

stel dat de win98 setup het ook ziet zoals ik xp dan zit ik dus mooi in de problemen. omdat ik dan win98 over dezelfde partite heen gooi als xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af welke partitie active is bij jou binnen fdisk. Ik heb het idee dat jou verhaal niet klopt.
Als de c schijf op active partitie staat kunnen de bootfile's nooit op d staan of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je win98 instaleert op wat win98 dekt dat de c is (check ff met dir od dat niet de c is van xp) dan instaleerd win98 op die c en dan blijft dat die c.

in xp kan je aangeven welke partition welke driveletter moet hebben in disk managment... ik weet niet meer of je in 98 het zelfde kon doen in config->system->hardware->harddisks (met cdroms kan het in 98 wel)

hou wel rekening mee dat 98 je mbr en boot secors gaat vernaggelen

Mata
...zowiezo altijd eerst 98 en dan xp doen is verstandiger :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 14:20 schreef DRBlues het volgende:
Ik vraag me af welke partitie active is bij jou binnen fdisk. Ik heb het idee dat jou verhaal niet klopt.
Als de c schijf op active partitie staat kunnen de bootfile's nooit op d staan of andersom.
Nou weet je wat ik zal het hele verhaal vertellen:
Eerst zat er in deze comp een harde schijf, dat was toen de c schijf. zowel in windows xp als in fdisk(op de win98 flop). Maar toen heb ik er een lege hd bij gezet. deze herkende die alleen maar als primair en toen werd de hd die er al in zet secundair..
dus toen werd die harde schijf die ik er bij zette ineens c: en de oude schijf werd d: (ik moet nu ook booten van d:, kan je ergens in de bios instellen) ik d8 dat xp eht ook omgewisseld had, maar op een 1 of andere manier hield xp de oude schijf voor c en de nieuwe maaktie e van.. wat wel zo handig was, want anders waren al m'n snelkoppelingen naar de haaieh. Maar in fdisk was het dus precies andersom (dus xp c: werd fdisk d: en xp e: werd fdisk c:)

Maar toen wou ik een dualboot..
Ik denk dat ik nu die andere schijf met wxp er uit haal en dan w98 ga installen op c: en dan later de andere hard disk terug zet en dan de wxp cdrom er in en de optie repair kies zodat ie een bootmenu aanmaakt..

Maar nu wil ik dus weten of die w98 setup iets vaags met m'n comp gaat doen zodat de c: ook in xp als c: gezien wordt en dus d: (in fdisk) ook in wxp als d: gezien wordt en dat dus al m'n snelkoppelingen enzow dood zijn.

snapt u? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 14:22 schreef Mata_Hari het volgende:
als je win98 instaleert op wat win98 dekt dat de c is (check ff met dir od dat niet de c is van xp) dan instaleerd win98 op die c en dan blijft dat die c.

in xp kan je aangeven welke partition welke driveletter moet hebben in disk managment... ik weet niet meer of je in 98 het zelfde kon doen in config->system->hardware->harddisks (met cdroms kan het in 98 wel)

hou wel rekening mee dat 98 je mbr en boot secors gaat vernaggelen

Mata
...zowiezo altijd eerst 98 en dan xp doen is verstandiger :-)
Weet je zeker dat eht niet zo is dat xp um als c: blijf zien net zoals toen ik een nieuwe schijf er bij zetten, toen werd het ook niet eens d: alles bleef hetzelfde.

nu tog ook? (mag ik hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeeuh
laat me het nogeens nalezen :-)
alsik het goed begrijp heb je nu permanent een vios optie aann staan die van je c drive de d drive maakt et viceversa
maar
als je windows 98 bootdisk heb, is c opeens weer gewoon c...
rite?

als dat zo is, dan kan dat theoretisch niet... (I love that :-)
Als windows 98 de C als C herkent en je weet zeker dat C de drive is waar je windoes dan op wil, dan zal 98 hem als C blijfen zien
(omdat windows de schijf letters door dos laat kiezen, en je bootdisk is dat dos gedeelte)

vandaar denk(!!) ik dat het goed zou moeten zijn... maar je heb een behoorlijk vage setup, dus ik geef 0,0 garantie :-p

Mata
...Ik lijk microsoft wel... ;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 15:45 schreef Mata_Hari het volgende:
eeeeuh
laat me het nogeens nalezen :-)
alsik het goed begrijp heb je nu permanent een vios optie aann staan die van je c drive de d drive maakt et viceversa
vios? bedoel je bios? nou dan is dat niet het geval ik heb alleen in de bios ingestelt dat ik vanaf d: (wat in wxp c: genoemd wordt) opstart.

zo zit het:
code:
1
2
3
4

snap je? :)
maar
als je windows 98 bootdisk heb, is c opeens weer gewoon c...
rite?
ehm, die bootdisk ziet alles net zoals fdisk dus e in wxp is c in dos.
als dat zo is, dan kan dat theoretisch niet... (I love that :-)
Als windows 98 de C als C herkent en je weet zeker dat C de drive is waar je windoes dan op wil, dan zal 98 hem als C blijfen zien
wat is dan het probleem? ik kan tog gewoon w98 insallen op C, en xp op D (volgens fdisk, dos, w98, bios) laten staan. want ik boot vanaf D (volgens fdisk, dos, w98, bios)
en xp heeft dat bootmenu en dan kan ik kiezen tussen w98 & wxp.

dus windows xp is de enige die alle letters omdraait, maar eigenlijk is het dus zoals dos, fdisk, win98 de bios en weet ik veel wat nog meer zeggen.
vandaar denk(!!) ik dat het goed zou moeten zijn... maar je heb een behoorlijk vage setup, dus ik geef 0,0 garantie :-p

Mata
...Ik lijk microsoft wel... ;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah, nee, nu snapik waar ik het ff nie meer snaptje
je draait c en d nie om, je boot van d!
k, dan snapik hem :-)

dan zit het als volgt in elkaar:
je schijfen zijn gewoon c, d en e onder dos, zoals je gewent bent
als je nu win98 instaleert, dan instaleertie dit braaf op de c, maar(!!) hij boot nogsteeds van de mbr (master boot record) van de d.
and this is a good thing :-)
dat xp van jou "echte" e een c drive maakt is aan xp... moet hij lekker zelf weten... 98 kan dit niet en doet dit dus niet...

dus:
onder voorbehoud:
zet booting ff aan op drive c
als je ff op save wil zijn, back de mbr's van je hd's ff up (diskedit kan dit, of alsje linux hebt:

cat /dev/hda | dd bs=512 count=1 > /mbr.hda
cat /dev/hda1 | dd bs=512 count=1 > /bootsect.hda1
cat /dev/hdb(of c) | dd bs=512 count=1 > /mbr.hdb(of c)
cat /dev/hdb(of c)1 | dd bs=512 count=1 > /mbr.hdc(of c)1

check ff in fdisk of die drive c partitie active is

bou ff een goeie mbr op die c drive: fdisk /mbr
formateer en instaleer windows98 op je c (of alsje nie wil formateren, mag ook :-)

als dit allemaal goed is boot je pc nu steeds op in win98, en als je je bios weer op boot from d zet, dan bootie xp

als laatste stap moet je nog even je boot.ini veranderen zodat je via bootmenu kan booten van je d naar win98, and you're done
win98 toevoegen kan dachtik heel simpel met
C:\="Win98"
maar das weer onder voorbehoud

aaanyways
als (en ik zeg heel eventueel mischien enzo) als ik de situatie goe dheb begrepen, is dit d eoplossing... if not, dan heb je je mbr's nog en je rescue disk die de mbr's ook kunnen repareren

veel suc6...

Mata
...ik duim met je mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 17:40 schreef Mata_Hari het volgende:
aaah, nee, nu snapik waar ik het ff nie meer snaptje
je draait c en d nie om, je boot van d!
k, dan snapik hem :-)

dan zit het als volgt in elkaar:
je schijfen zijn gewoon c, d en e onder dos, zoals je gewent bent
als je nu win98 instaleert, dan instaleertie dit braaf op de c, maar(!!) hij boot nogsteeds van de mbr (master boot record) van de d.
and this is a good thing :-)
dat xp van jou "echte" e een c drive maakt is aan xp... moet hij lekker zelf weten... 98 kan dit niet en doet dit dus niet...

dus:
onder voorbehoud:
zet booting ff aan op drive c
als je ff op save wil zijn, back de mbr's van je hd's ff up (diskedit kan dit, of alsje linux hebt:

cat /dev/hda | dd bs=512 count=1 > /mbr.hda
cat /dev/hda1 | dd bs=512 count=1 > /bootsect.hda1
cat /dev/hdb(of c) | dd bs=512 count=1 > /mbr.hdb(of c)
cat /dev/hdb(of c)1 | dd bs=512 count=1 > /mbr.hdc(of c)1

check ff in fdisk of die drive c partitie active is

bou ff een goeie mbr op die c drive: fdisk /mbr
formateer en instaleer windows98 op je c (of alsje nie wil formateren, mag ook :-)

als dit allemaal goed is boot je pc nu steeds op in win98, en als je je bios weer op boot from d zet, dan bootie xp

als laatste stap moet je nog even je boot.ini veranderen zodat je via bootmenu kan booten van je d naar win98, and you're done
win98 toevoegen kan dachtik heel simpel met
C:\="Win98"
maar das weer onder voorbehoud

aaanyways
als (en ik zeg heel eventueel mischien enzo) als ik de situatie goe dheb begrepen, is dit d eoplossing... if not, dan heb je je mbr's nog en je rescue disk die de mbr's ook kunnen repareren

veel suc6...

Mata
...ik duim met je mee :-)
Hej, bedankt maar ik was al begonnen voordat ik jou post gelezen had. En dus heb ik eht ongeveer zo gedaan zoals jij het zegt. maar ik heb dus pre ongeluk op allebei de drives een bootsect.dos filetje (met debug.exe) aangemaakt en toen ik ging booten, kreeg ik idd een boot menuutje, en als k w98 selecteerde kreeg ik "missing ntldr". dus ik dacht bootsect.dos verwijderen.. mooi niet, na die bootsect.dos verwijderd te hebben bleef ik de zelfde error krijgen bij w98.. xp start wel gewoon

iemand weet hoe k dat op moet lossen?

edit: Er zit trouwens geen diskette in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even je boot.ini aanpassen.
Als je bij het laden van 98 de melding ntldr missing
krijgt zit er in je boot.ini iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 20:21 schreef DRBlues het volgende:
Even je boot.ini aanpassen.
Als je bij het laden van 98 de melding ntldr missing
krijgt zit er in je boot.ini iets niet goed.
dit is m'n boot.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"

wat moet er veranderd worden dan? volgens mij zit het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet dus dat allebij de systemen naar de zelfde partitie
wijzen.

Dit is mijn boot.ini:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT="Windows 2k" /fastdetect/noguiboot

C:\="Windows 98"

Dit is een dual boot met W2k waarbij 98 op c staat en w2k
op de e partitie (partition 3)

Aangezien jou xp wel opstart komt jou boot.ini er zo uit te zien:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Waarbij de c:\ van win98 moet wijzen naar waar win98 ook daadwerkelijk opstaat (d:\ of E:\ enz)Als je het niet weet ga je gewoon alle partitie's af tot ie het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 20:53 schreef DRBlues het volgende:
Aangezien jou xp wel opstart komt jou boot.ini er zo uit te zien:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Waarbij de c:\ van win98 moet wijzen naar waar win98 ook daadwerkelijk opstaat (d:\ of E:\ enz)Als je het niet weet ga je gewoon alle partitie's af tot ie het wel doet.
Ah, dus als ik van die c e maak (als hij d als c ziet (partition 1) dan ziet ie dus c als e (zie vorige posts))
Maar tog werkt dat niet, als ik an w98 probeer op te starten loopt ie heel eff vast en dan reboot ie meteen.

is dat ie reboot normaal als je bijv de verkeerde drive letter aangeeft of is er iets fout met m'n 98 install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoever komt hij met booten van 98 ?

Ik heb hem trouwens boven even geedit en aangepast
Want in die van jou had ik ook winnt gezet en dit
moet voor xp windows zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij boot w98 helemaal niet, meteen na dat ik 98 heb geselecteerd start de pc opnieuw op. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wasikweer, was beetje in slaap gevallen :-p

boot 98 wel als je in je bios "boot from c" aan zet?
alsie dat ook niet doet, dan moet je nog even die fdisk /mbr doen (met je mbr etc gebackupped) en een sys c: zou maybe ook helpen
zodra win98 gewoon boot alsje in bios boot from c aan hebt, dan moetie ook kunnen booten vanuit boot.ini

elke driveletter ff proberen is overigens een goed idee in boot.ini, maar dan moet je wel even zorgen dat je een goeie bootsect.dos hebt
nu KAN het zijn dat je bootsect.dos die je van je c drive hebt niet helemaal goed werkt als je boot from d weer aan hebt, maar dat hoop ik ff niet

wat je eventueel ook kan doen is je nt bootloader op je c proberen te zetten en van c booten met die bootloader... maar dat voert maybe een beetje ver voor je

of anders een 3th party bootloader?

Mata
...een zeiljacht als bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 01:17 schreef Mata_Hari het volgende:
wasikweer, was beetje in slaap gevallen :-p
Ik heb de tijd. :)
boot 98 wel als je in je bios "boot from c" aan zet?
alsie dat ook niet doet, dan moet je nog even die fdisk /mbr doen (met je mbr etc gebackupped) en een sys c: zou maybe ook helpen
Dan boot ie wel gewoon..
zodra win98 gewoon boot alsje in bios boot from c aan hebt, dan moetie ook kunnen booten vanuit boot.ini

elke driveletter ff proberen is overigens een goed idee in boot.ini, maar dan moet je wel even zorgen dat je een goeie bootsect.dos hebt
dat snap ik eff niet, waarom zou ik elke drive letter proberen dan?
nu KAN het zijn dat je bootsect.dos die je van je c drive hebt niet helemaal goed werkt als je boot from d weer aan hebt, maar dat hoop ik ff niet
bootsect.dos van c? daar staat er helemaal geen meer.
wat je eventueel ook kan doen is je nt bootloader op je c proberen te zetten en van c booten met die bootloader... maar dat voert maybe een beetje ver voor je

of anders een 3th party bootloader?
ik probeer het allebei nog wel..
Mata
...een zeiljacht als bootloader?
Doe jij altijd een "wijze boodschap voor de lezer" onder je posts, of heb alleen ik de eer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat snap ik eff niet, waarom zou ik elke drive letter proberen dan?
wie weet werkt het... daarom :-)
bootsect.dos van c? daar staat er helemaal geen meer.
dan moet je hem ff van de 1e sector van je partition afhalen (dus niet je mbr, das de 1e sect van je harddisk)
(zie vorige posts over hoe... diskedit is your friend :-)
Doe jij altijd een "wijze boodschap voor de lezer" onder je posts, of heb alleen ik de eer? :P
eeeuh, wijs?? dankje :-))

Mata
...me dag is weer goed... hij ze zeiden wijs tegen me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan moet je hem ff van de 1e sector van je partition afhalen (dus niet je mbr, das de 1e sect van je harddisk)
(zie vorige posts over hoe... diskedit is your friend :-)
Ah, waar kan ik dat dan downloaden? ik heb gezocht met google.. maar neits gevonden?

Maar, ik heb een nieuw probleem (zo blijft het spannend) Ik heb voor de grap t eff geprobeerd met xosl (das een bootloader) en die heb geinstalleerd op de "echte" C. Waar windows 98 opstaat dus. leuk geinstalleerd ik booten van C, en ja hoor die bootloader doet t. ik kon w98 wel booten maar bij xp resette die. dus ik een beetje klooie met dat prog, ik selecteer mbr bij de 2de hardeschijf (xp). ik wou dus eff zien of ie het toen wel deed, maar hij gaf toen disboot failure.. en nu heeft xosl dus die 2de schijf verkloot want als ik in de bios weer D zeg, krijg ik weer disk boot failure. Wat moet ik nu doen?

Heeft xosl nu m'n mbr gemold? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, hij doet het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 12:30 schreef LeroVdt het volgende:
Probleem is opgelost, hij doet het weer!
diskedit komt orgineel bij mij van een pctools van 4 jaar terug (of norton utils ofzo) maar er zijn ook share/freeware dos versies neem ik aan :-)

maar, alles doet het nu met die boot loader?? (bootsector van je partition gepakt ipv de mbr?)

Mata
...linux is een goeie diskeditor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neuj, de bootloader doet het volgens mij nog steeds niet, maar dat probleem met disk failure @ windows xp was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, laatste nieuws :P :

Ik krijg bootmenu als ik de comp opstart, windows xp werkt maar windows 98se niet. voor windows 98 heb ik C:\="wind.." D:\ en E:\ geprobeerd. Ik wee zeker dat C:\ de schijf van windows xp is. dus blijven D en E over: maar bij alletwee reset hij de computer direct als ik ze selecteer! Als ik m'n boot sequence in de bios aan pas, dan boot windows 98 wel gewoon!

Dus ik snap het neit meer.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik snap het denk nogwel, maar weet ff niet meer hoe ik nog kan uitleggen wat je nog kan proberen...
ikzelf zou gaan vogelen met bootsectors etc, en proberen de boot bestanden van de ossen een beetje om te draaien...
maar dit alles doe ik nus met die diskeditor, en dat raad ik zeer af alsje niet weet wat je doet

opzich moet je het ook aan de praat kunnen krijgen met een hoop gevogel met bootloaders etc (lilo? :-)

Mata
...of tochmaar xp reinstallen?
Pagina: 1