You thought your secrets were safe. You were wrong
Euhm , als je vanaf de squid een portmapping hebt naar de Exchange doos, en Exchange weet dmv default gateway inet over NAT te vinden is het toch klaar lijkt me ?
Of begrijp ik je nu verkeerd
Of begrijp ik je nu verkeerd
Verwijderd
inderdaad, die squid proxy heb je helemaal niet nodig. Je zou wel een andere mta de mail op kunnen laten halen en deze dan laten forwarden naar je exchange server. Zo hoeft die MS bak niet direct aan internet te hangen. (En ik kan me voorstellen dat je dat zou willen
het lukt dus niet om de exchange server naar buiten te laten communiceren. Als ik een tracert doe dan strand deze bij de proxyserver.
mijn iptables zien er ongeveer als volgt uit:
POSTROUTING
target prot opt source destination
MASQUERADE all -- 192.168.0.0 anywhere
en toch kan de exchange niet naar buiten
mijn iptables zien er ongeveer als volgt uit:
POSTROUTING
target prot opt source destination
MASQUERADE all -- 192.168.0.0 anywhere
en toch kan de exchange niet naar buiten
dat heeft dan niets met Exchange te maken, maar puur met je instellingen.
Als je niet eens naar buiten kunt pingen vanaf die bak, dan is het begrijpelijk dat je met services helemaal niet ver komt.
Je zult dus eerst inet connectivity voor elkaar moeten krijgen op die client
Move > NT
Als je niet eens naar buiten kunt pingen vanaf die bak, dan is het begrijpelijk dat je met services helemaal niet ver komt.
Je zult dus eerst inet connectivity voor elkaar moeten krijgen op die client
Move > NT
Verwijderd
kan exchange wel pingen naar buiten?
ping www.tweakers.net ? krijg je dan wel een reply?
Je hebt een mapping gemaakt voor poort 25, mag exchange ook gebruik maken van die poort 25 van je vuurmuur? Post je log files effe.
/edit:
koffie was 2 minuten eerder
ping www.tweakers.net ? krijg je dan wel een reply?
Je hebt een mapping gemaakt voor poort 25, mag exchange ook gebruik maken van die poort 25 van je vuurmuur? Post je log files effe.
/edit:
koffie was 2 minuten eerder
kan inmiddels gewoon naar buiten pingen. Dat is het probleem niet meer. maar hoe stel ik exchange in dat dez ipv de dial up verbinding gebruik gaat maken van de default gateway.
Of gebeurt dit automatisch. Momenteel werden in de dialup verbinding het wachtwoord en de gebruikersnaam meegegeven, waar moet ik dit nu instellen??
Of gebeurt dit automatisch. Momenteel werden in de dialup verbinding het wachtwoord en de gebruikersnaam meegegeven, waar moet ik dit nu instellen??
Ik denk dat je gewoon even RAS uit moet schakelen ?
Normaal maakt Exchange namelijk gebruik van de normale IP verbinding die er is, eventueel kun je 'm zo configgen dattie moet gaan inbellen.
Normaal maakt Exchange namelijk gebruik van de normale IP verbinding die er is, eventueel kun je 'm zo configgen dattie moet gaan inbellen.
thanx RAS uitschakelen was de juiste oplossing. echter alleen voor de binnenkomende mail. De uitgaande mail werkt nog steeds niet. Iemand hier enig idee.
uitgaande mail = port 25 ,
Exchange:25 --> linux:25 -->inet:25
Je zult dus moeten kijken of port 25 naar buiten wel mag je van je linux server.
Exchange:25 --> linux:25 -->inet:25
Je zult dus moeten kijken of port 25 naar buiten wel mag je van je linux server.
ja, dat mag hij.
ik kan telnetten naar een andere mailserver dmv
telnet ip.ad.r.es 25
en dan heb ik verbinding
ik kan telnetten naar een andere mailserver dmv
telnet ip.ad.r.es 25
en dan heb ik verbinding
Wat bedoel je daarmee ?
Je kunt vanaf de exchange server een telnet:25 sessie starten naar een machine die aan het inet hangt ? (of bedoel je met die telnet een eigen interne server ?)
Je kunt vanaf de exchange server een telnet:25 sessie starten naar een machine die aan het inet hangt ? (of bedoel je met die telnet een eigen interne server ?)
naar elk willekeurige mail server die aan het internet hangt
Verwijderd
je mag dus contact maken met een andere host op poort 25
Je moet nu een portmapping maken vanaf je linux server naar je exchange bak.
zoiets dus:
IPTABLES -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport 25 -j DNAT --to 192.168.1.1
zoek eens op google. Want hier is info genoeg over te vinden.
Je moet nu een portmapping maken vanaf je linux server naar je exchange bak.
zoiets dus:
IPTABLES -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport 25 -j DNAT --to 192.168.1.1
zoek eens op google. Want hier is info genoeg over te vinden.
Het werkt inmiddels, bleek een dns probleem te zijn 
thanks anyway
thanks anyway
Pagina: 1