Zelda Oracles: game linking?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Hoe zit dat nou precies met het linken van die 2 Zelda games (Oracle of Ages, Oracle of Seasons)?

Ik het Seasons uitgespeeld, en zit in Ages in de black tower, is dus ook bijna uit.

Aan het einde van Seasons het ik een password gekregen, moet ik die in Ages invoeren bij het aanmaken van een nieuwe game?
En waar is die "Link" optie voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The thing that makes these games unique and extra fun to play is the linking feature. There are a couple of ways to do it, but each revolves around beating the game several times. When you conquer Ages, you will be given a password to start Seasons with. If you begin the second game with this code, some special features will be unlocked. First off, there will be more encounters with NPCs (non-player characters). Some of these will lead to Passwords, which can only be used after you complete this game, then replay Ages. These passwords will send you on short errands to retrieve secrets, that in turn give you valuable weapon and item power-ups.

The linking also leads to three extra boss battles at the end of the game. Here, you'll get a chance to take on the witches Twinrova and the main baddie Ganon. It will also give you the opportunity to see Princess Zelda in a scene that does not exist in the non-linked game.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Het is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik ben net met Seasons opnieuw begonnen (password game) en heb een Password gekregen van een vrouwtje bij de fontein (happiness secret).
Waar voer ik deze in? In Ages? En in een gewone of een password game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De secrets die je van de personages in het spel krijgt moet je in het andere spel (wat je al uit hebt gespeeld) tegen de personages die zij noemen zeggen. Bijvoorbeeld: persoon A zegt in Ages "vertel dit secret aan persoon B in Seasons". Dan krijg je van persoon B bijvoorbeeld een upgrade voor je zwaard of schild. Vervolgens krijg je van hem of haar ook weer een ander secret, en als je dat dan aan Farore in de Maku Tree vertelt in het spel waar je nu mee bezig bent, krijg je daar dezelfde upgrade.

Er is trouwens geen verschil tussen een password-game of een link-game, het passwordsysteem is er alleen voor degenen die geen twee Gameboys ter beschikking hebben om de games aan elkaar te linken. Maar verder is alles precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Dus de passwords vertel je aan mensen in het uitgespeelde spel, niet de nieuwe password game?
Beetje verwarrend hoor ;)

Dat friendship secret wat ik in mijn Seasons password game krijg, moet ik dat in de uitgespeelde Ages aan iemand geven of in de nieuwe Ages password game? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de uitgespeelde.

Je moet gewoon goed lezen wat de figuurtjes zeggen, als bijvoorbeeld een vrouwtje zegt "vertel dit secret aan X in Holodrum" zet je gewoon even Seasons aan en vertelt de betreffende persoon het secret, en dan krijg je de upgrade. Plus een nieuw secret om de upgrade mee terug te nemen naar Labrynna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Okee... da's rot.. ik heb net die uitgespeelde gedelete om ruimte te maken (broertje wilde het ook eens proberen).

Er is zeker geen manier om dit ongedaan te maken? ;)

Als je beide games volledig wilt uitspelen moet je dus op beide cartridges 2 savegames hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 22:54 schreef QuarK het volgende:
Okee... da's rot.. ik heb net die uitgespeelde gedelete om ruimte te maken (broertje wilde het ook eens proberen).
Da's niet zo slim. :)
Er is zeker geen manier om dit ongedaan te maken? ;)
Ik denk het niet. Weg is weg. Maar er zijn toch 3 savefiles? Je had toch 1 voor het uitgespeelde, 1 voor een nieuwe ronde en 1 voor je broertje kunnen doen?
Als je beide games volledig wilt uitspelen moet je dus op beide cartridges 2 savegames hebben?
Wel als je bijvoorbeeld het Master Sword en Mirror Shield wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Okee, jammer.
Maar ik heb toch vakantie, ga em nog maar eens doorspelen dan :)
Pagina: 1