Toon posts:

[GP4] Traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4 1,6 Ghz met een TNT2 videokaart en 256 Mb Ram. Kijk ik naar de gewenste eisen voor GP4 zit ik er ver boven. Waarom is GP4 dan zo traag bij mij? Ik zou hem toch redelijk full detail moeten kunnen draaien??

Tweede vraag: waar kan ik patches vinden voor GP4 ik hoorde dat ze er al waren!

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Een TNT2 videokaart is nou ook niet meer het nieuwste van het nieuwste. Als je er een GeForce 3 of 4 in stop, zal het een stuk beter gaan vermoed ik.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
TNT2 nekt je systeem.
Neem een videokaart die bij je systeem past, GeForce 3 of 4.

[EDIT]

Iemand was me voor met hetzelfde verhaal :P

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je TNT2 de bottleneck is. Je kunt beter dan upgraden naar een Geforce 2 :)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 11:23 schreef Robin Vreuls het volgende:
Ik denk dat je TNT2 de bottleneck is. Je kunt beter dan upgraden naar een Geforce 2 :)
Nah met het oog op de toekomst kun je beter geen gf2 meer kopen als je gamer bent lijkt me :z

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Koop een Geforce ti4200. Die grafische kaart past prima bij jou systeem en biedt op dit moment de beste prijs-prestatie verhouding.

Dan kun je ook GP4 weer soepel draaien.

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 14:20
Nou dat is dan in elk geval duidelijk! *D

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 11:25 schreef Lighteye het volgende:

[..]

Nah met het oog op de toekomst kun je beter geen gf2 meer kopen als je gamer bent lijkt me :z
Met het oog op de toekomst kun je beter elke week een nieuwe computer kopen :z

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
IK denk dat het aan je videokaart ligt :P

Voor je patches moet je denk ik gewoon de GP4 website in de gaten houden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je de framerate wel goed ingesteld bij het graphics menu? Stond bij mij op 12 ofzo, dus ging ie altijd vet traag (ook in practise). Ik heb het ff op 30 gezet en dat gaat een stuk vloeiender (check met 'o' tijdens het rijden hoe hoog cpu usage is, dit moet onder de 100% blijven, als het constant lager is dan kun je fps wat hoger zetten)

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 19:32
Ik hoop dat de topicopener het niet erg vind dat ik ook probeer in dit topic een antwoord te krijgen:

Heb een AMD 1800+, 512 mb sdram, ati radeon 8500. Heb alle instellingen op full staan (dat wordt ook zo automatisch bepaald. De geteste framerate is 21, dat heb ik dus ook ingesteld.

Nu loopt het spel bijna altijd vloeiend, echter soms (bijvoorbeeld het rechte stuk van Melbourne), schokt het beeld en duren de secondes ook ineens bijna 2 seconden. Als ik weer van het rechte stuk af ben, loopt alles weer soepel. Het gekke is dat het een structureel probleem is, dus echt elk rondje. Met mijn systeem moet alles toch vloeiend kunnen lopen? Iemand een oplossing?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 11:43 schreef coelho het volgende:
Ik hoop dat de topicopener het niet erg vind dat ik ook probeer in dit topic een antwoord te krijgen:

Heb een AMD 1800+, 512 mb sdram, ati radeon 8500. Heb alle instellingen op full staan (dat wordt ook zo automatisch bepaald. De geteste framerate is 21, dat heb ik dus ook ingesteld.

Nu loopt het spel bijna altijd vloeiend, echter soms (bijvoorbeeld het rechte stuk van Melbourne), schokt het beeld en duren de secondes ook ineens bijna 2 seconden. Als ik weer van het rechte stuk af ben, loopt alles weer soepel. Het gekke is dat het een structureel probleem is, dus echt elk rondje. Met mijn systeem moet alles toch vloeiend kunnen lopen? Iemand een oplossing?
Vorige week had ik ook nog een 1800+ en dan had ik mijn fps op 22 en de rest op full 1024 4x fsaa

En dan had ik over het hele circuit hoog uit 60% maar op start finish was hij dan opeens max 150%

Gewoon fout in het spel. Hoop dat ze dit nog gaan veranderen.

Maar nu met dit (zie sig) systeem gaat hij over het circuit max 40% en finish 120% en dat is wel te doen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk vind ik het niet erg. We zijn er om elkaar te helpen! Veel succes met het vinden van de oplossing voor je probleem!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Op woensdag 10 juli 2002 11:43 schreef coelho het volgende:

Zet eens de Video Walls uit, die heeft ook het vertragende effect bij mij opgelost.

Verwijderd

Als je een nieuwe kaart koopt zou ik Radeon 8500 nemen, geen GForce, maar da's mijn mening...

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Op woensdag 10 juli 2002 20:59 schreef rene88 het volgende:
Als je een nieuwe kaart koopt zou ik Radeon 8500 |:( nemen, geen GForce, maar da's mijn mening...
Das idd JOUW mening!!
Koop lekker geforce4 ti4200, is een prima kaart. >:)
Pagina: 1