[UTP] Kabeltester (geen zelfbouw o.i.d.)

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Aangezien ik bij een klant een netwerkje moet aanleggen dacht ik laat ik dan nu maar eens zelf wat spulletjes aanschaffen.

Het netwerk wordt overigens gewoon door een bedrijf aangelegt maar het gaat even om de bekabeling van patchpanel naar switch en dergelijke. Maar genoeg gelult wat heb ik nodig:

Ik kan vrijwel alles gewoon bij Target bestellen alleen ben ik nog op zoek naar een goede UTP-Kabeltester met van die losse sondes. Ik kom zo hier en daar van die dingen tegen en de prijzen fluctueren van 40 tot 150 euro. (voor een beetje een normale want ik ben er ook van 600 euro tegen gekomen).

Dus welke raden jullie aan om te kopen en graag indien mogelijk ook de prijs erbij vermelden en waar ik hem kan krijgen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wat heb je zelf al gevonden dan :?

en urls erbij :?

maar als't eenmalig is zou ik gewoon de goedkoopste nemen :Y)

• intert0y
URLs erbij, ik had gezocht op kabeltester en prijs in google en dan kwam ik een aantal dingen tegen. Het is niet zo zeer dat ik er geen kan vinden maar ik kan aan de hand van een plaatje en een kleine omschrijving niet inschatten of iets een goede is.

Het is niet eenmalig en ik wil gewoon goede spullen hebben voor het geval ik er nog een nodig heb.

maar ik zal voor de volledigheid nog even laten zien wat ik allemaal heb gevonden:
http://www.eynstein.nl/a/187.html
http://www.nijsen.nl/winkel/groep/100012.htm
http://www.nextdata.nl/shop/enter.html?target=Netwerk__en_PC_kabeltesters.html

Maar hier vragen ze allemaal van die achterlijke bedragen, ik zoek gewoon een bedrijf dat schappelijke prijzen heeft naar andere zakelijke klanten. Deze bedrijven vragen allemaal 80 euro per 305 mtr UTP terwijl ik die voor max. 55 elders inkoop (target). (in btw)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:53
Maar hier vragen ze allemaal van die achterlijke bedragen, ik zoek gewoon een bedrijf dat schappelijke prijzen heeft naar andere zakelijke klanten. Deze bedrijven vragen allemaal 80 euro per 305 mtr UTP terwijl ik die voor max. 55 elders inkoop (target). (in btw)
wat is het probleem dan ? haal je die toch gewoon.. en ga me niet vertellen dat je krom moet liggen voor 10/20 euro. bestel gewoon.

• intert0y
Het gaat ook niet om de kabels maar dat was alleen ter illustratie het gaat mij om de kabeltester.
Ik moet een goede kabeltester hebben maar kom sporadisch wat plaatjes tegen maar ik hoor gewoon graag van iemand dat ie goede ervaringen heeft met een bepaald type.

Heb ik overigens voor CAT-5E nog speciale utpstekkers nodig? Nee toch?

Mijn bestelling moet als volgt worden

305Mtr CAT-5E (grijs)
100 UTP stekkers (grijs)
20 UTP stekkers (blauw)
20 UTP stekkers (rood)
1x Goede UTP-tang
1x Goede UTP-Kabel-Tester (liefst eentje met iets meer opties zeg maar)

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:35

wielhelm

80/86 ST bladebladed

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Op woensdag 10 juli 2002 11:19 schreef wielhelm het volgende:
www.intronics.nl
Hier heb ik zo'n goedkope gekocht, en werkt perfect.

(sorry dubbelpost)

Verwijderd

wij hebben deze gehad LAN-TESTER 922 -- Euro: 104,00 die van nijsen dus.

Prima ding maar hijs nu kapot :P

je kon/kunt er een kabel mee doormeten met aleen het grote kastje, of idd het ene eind aan het kleine kastje hangen.

equip heeft ook hele leuke kabel testers

ik had aleen geen idee dat die dingen zo duur waren.

moet je ze zelf ook noig patchen op het panel?

bespaar iig niet op je docker. het is al kut werk , en helemaal met een elcheapo docker..

Verwijderd

offtopic:
voor wielhelm:
Hmm ja leuk maar kan niet de prijs zien |:(
Dus wat kost ie ...das namelijk die gene die ik zoek.
model# DX240
Aangezien ik dus geen bedrijf heb zal het moeilijk worden om hem via hun te pakken te krijgen.

Enne betreffende die meter, heb er me gewerkt en beviel me ik zou hem echt aanraden.(van intronics).

[typo]
[model# vergeten]

• intert0y
Nee ik patch niet op het panel, het netwerk zeg maar in het pand wordt gewoon aangelegd alleen de bekabeling tussen panel en switch moet door ons worden gedaan.

Kan ook door ander bedrijf worden gedaan maar is erg onhandig omdat we dan afhankelijk zijn van dit bedrijf.

Lan tester 256566 -- Euro: 129,00 bij Nijsen.nl
LANtest LTE-4000 -- Euro: 139,00 bij Nextdata.nl

spreken mij het meeste aan en dan moet ik zeggen dat die LTE-4000 bij Nextdata mij nog iets professioneler overkomt (ookal heeft ie vreemde kleurtjes).

Maar omdat Nextdate ook 88euro vraagt voor een doos UTP-kabel dacht ik, het moet vast ergens een stuk goedkoper te verkrijgen zijn.

• intert0y
Ik heb bij intronics even zitten loeren maar over welke hebben we het nu precies? Kan deze ook zaken ontdekken als welk type kabel het is enzo? en dan bedoel ik twisted of gewoon of weet ik veel wat.

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ik had het over de dx 240 voor utp/bnc/stp

staat in de catalogus voor € 96,76 (inkoop dus)

Oftewel verzendkosten erbij + marge, kom je ongeveer op 120.

Verwijderd

Ik zal je effe mailen wielhelm.

• intert0y

Verwijderd

ik heb dit ding op een beurs gekocht voor €8 (!). Alleen de tester, die zwarte dus.

Deze kun je bij 06 voor €200 kopen >:)

Hij is heeeeel erg basic, heeft één knop, maar doet volgens mij alles wat je nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.advanced2000.com/mmace/Images/tool%20kit%20scan.jpg

• intert0y
Uhmz, je plaatje doesn't seem to work.

Verwijderd

Je moet gewoon de goedkoopste kopen, je hoeft waarschijnlijk alleen maar te kijken over er geen kruisingen inzitten en geen open contacten.

Ik neem aan dat je niet de reflectie, snelheid, impendantie, kabellengte etc etc wilt meten :?
Als je dat toch wilt meten moet je een Fluke halen, die zijn dacht ik het beste momenteel. (Die wij op de zaak hebben zijn dacht ik boven de €10000)

En waarom moet je een kabeltester kopen als je het door een bedrijf laat aanleggen?!?! Een bedrijf test de bekabeling zelf al!!!

Over hoeveel aansluitingen gaat het eigenlijk?? Al zijn het er niet teveel wil ik het wel voor een mooie prijs komen aanleggen, neem ik zelf wel een meter mee >:)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

En deze is niet goed?

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 21:18 schreef Neman het volgende:
En deze is niet goed?
Die suckt een beetje zwaar... :)
Probleem van deze is dat de koperen contactjes niet goed zitten waardoor je heel vaak rotte kabels meet terwijl ze wel goed zijn !
De fabrikant is ervan op de hoogte, en geeft een ruilbon mee waarmee je later een verbeterde versie kunt ophalen.
Ik weet niet of ze ondertussen de bug hebben kunnen oplossen...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:40
Op woensdag 10 juli 2002 11:43 schreef intert0y het volgende:
Nee ik patch niet op het panel, het netwerk zeg maar in het pand wordt gewoon aangelegd alleen de bekabeling tussen panel en switch moet door ons worden gedaan.

Kan ook door ander bedrijf worden gedaan maar is erg onhandig omdat we dan afhankelijk zijn van dit bedrijf.

spreken mij het meeste aan en dan moet ik zeggen dat die LTE-4000 bij Nextdata mij nog iets professioneler overkomt (ookal heeft ie vreemde kleurtjes).

Maar omdat Nextdate ook 88euro vraagt voor een doos UTP-kabel dacht ik, het moet vast ergens een stuk goedkoper te verkrijgen zijn.
Stomme vraag misschien ... maar waarom ga je zelf die kabels knijpen ??

je kunt toch voor bijna nix kant en klare kabels kopen ?

in alle lengtes en kleuren die je maak kunt bedenken

Repareren doe je zo.

Verwijderd

wij hebben een fluke maar die zit wat buiten je budjed ben ik bang (15000 guldens)

die vertelt je presies waar de fout zit (na hoeveel meter) wat de fout is of het misschien een kapotte netwerk kaart is in een systeem en deze zo het netwerk blokeerd en dat alles met een hele fijne Toutch screen LCD

Afbeeldingslocatie: http://www.flukenetworks.com/NR/rdonlyres/ehpatlgknwb6pfm4xh66fjfsdywlfopg6efepb37onvlkwdv34rs7n4fmcf7ybuzyijwznoz35zfd72syoa7ceaanxb/prod_OneTouch_NEW.gif
deze volgens mij

• intert0y
Op donderdag 11 juli 2002 23:52 schreef Sine het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien ... maar waarom ga je zelf die kabels knijpen ??

je kunt toch voor bijna nix kant en klare kabels kopen ?

in alle lengtes en kleuren die je maak kunt bedenken
Tja kan en klare kabels? Ik weet niet of je weleens een FLINKE bundel kabels bij elkaar hebt gezien? en dat in een serverruimte/kast?

Dan wil je alles op maat hebben zodat niet overal extra kabel shit hangt. Dat wil ik dus voorkomen en het daarom gewoon goed aanleggen en daarom leek het me beter om de kabels zelf te knijpen.

voor berichthierboven: Flukes zijn inderdaad ERG gaaf ik zag er ook die weliswaar iets goedkoper waren (700 euro ofzow meen dat ie fluke 650 heette) maar stoer zijn ze wel.

Deze apparaten merken ook gewoon als je ze ergens in prikt wat voor een netwerkverbinding het is enzo. Leuk speelgoed :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 22:07

_Arthur

blub

Goed gereedschap is het halve werk. Als je vaker kabels zelf wilt maken in netwerken dan raad ik je toch aan om die Fluke 620 van rond de 600 euro te nemen. De tijd die je je bespaart met deze tester is echt enorm. Die el-cheapo dingen werken meestal niet lekker. De investering is mischien wel hoog maar je werkt er een stuk fijner mee. Kijk gewoon anders op de fluke website voor meer info.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Deze FLUKE kan volgens mij wat jij wil.

http://www.flukenetworks.com/nl/Cabling/Residential+and+Basic+Testing/MicroNetBlink+Kit/overview.htm

Bij INMAC (www.inmac.nl) hebben ze hem voor 75,- Je bent dan heel goedkoop uit en hebt een semi-profi tester

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• superduper
  • Laatst online: 14:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik gebruik deze, goedkoop en doet wat je wil. Test telefoon, ISDN, en UTP (en BNC :r ). Geeft connecties aan, en gekruiste draden en short. Kost ongeveer € 60,-

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~inijman/cable-sniffer.jpg

Adviezen:

Neem degelijke UPT kabel, niet die goedkope plasic troep. Massief en stug werk het lekkerst.

Tip: kijk ook een naar twin UPT; dat zijn twee naast elkaar geplakte kabels. Ben je snel klaar met trekken.

Neem een zware UPT tang (liefst met ratel) evenals een degelijke LSA tang.

Je hebt dan wel een kabel tester, maar als het in een keer goed kan, dan liever dat!

(Ik kan je ook alles leveren, mocht je nog zoeken... :) )

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tering wat zijn die dingen allemaal duur zeg!!
Had er geen flauwe benul van.

Wij hadden op school een soldeer project erover.

Twee zwarte kastjes. met in de 1 8 ledjes en de andere 1tje.

Propt je connector erin en hij laat de ledjes lopen en waar er dus geen ledje loopt is hij niet goed.
Werkt perfect en voor maar 12euro.

Ze waren bij ons op school ook bezig met UTP te leggen. ik een een vriend moesten helpen en we kregen 40mtr UTP Cat5E mee van die gasten. Dus ieder 40m. en goed spul!!

Ik heb nog wel ergens die schemas liggen voor de meters. als iemand intresse heeft: zie profiel voor me mailadres

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Oud topic alweer, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar het volgende. De search bood geen soelaas.

Bestaan er ook SOFTWARE kabeltesters? Ik heb een laptop met 2 identieke netwerkkaarten, daarmee moet ik toch ook UTP-kabels kunnen doormeten?

Mooi zitten? Barcelona chair!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, kan niet. En als je kabel fout is loop je ook nog es risico op opblazen.

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
intert0y schreef op 10 juli 2002 @ 11:43:

De bekabeling tussen panel en switch is toch gewoon een utp patchkoort.
En je hebt ze al vanaf 10cm tot wel 8 meter.

Verwijderd

Xavier schreef op 16 juli 2002 @ 14:54:
Tering wat zijn die dingen allemaal duur zeg!!
Had er geen flauwe benul van.

Wij hadden op school een soldeer project erover.

Twee zwarte kastjes. met in de 1 8 ledjes en de andere 1tje.

Propt je connector erin en hij laat de ledjes lopen en waar er dus geen ledje loopt is hij niet goed.
Werkt perfect en voor maar 12euro.

Ze waren bij ons op school ook bezig met UTP te leggen. ik een een vriend moesten helpen en we kregen 40mtr UTP Cat5E mee van die gasten. Dus ieder 40m. en goed spul!!

Ik heb nog wel ergens die schemas liggen voor de meters. als iemand intresse heeft: zie profiel voor me mailadres
40 meter maar :X Ik heb bij elkaar zo'n 500 meter gratis gekregen van een bedrijf :) Ze waren een nieuw netwerk aan t aanleggen, dus oude kabel eruit, en nieuwe erin. Was gewoon C5E, een hele grote vuilniszak helemaal vol :)

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:05:
[...]

40 meter maar :X Ik heb bij elkaar zo'n 500 meter gratis gekregen van een bedrijf :) Ze waren een nieuw netwerk aan t aanleggen, dus oude kabel eruit, en nieuwe erin. Was gewoon C5E, een hele grote vuilniszak helemaal vol :)
Wat heb je nou aan 500 meter? Daar kan ik hier dan de hele straat mee aansluiten.

40 meter is precies genoeg. :)
En het mocht ook niet teveel opvallen. Het is en blijft een school waar ikg ewoon leerling ben.

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
foutje , is al heel oud topic

Verwijderd

Xavier schreef op 10 oktober 2002 @ 23:06:
[...]

Wat heb je nou aan 500 meter? Daar kan ik hier dan de hele straat mee aansluiten.

40 meter is precies genoeg. :)
En het mocht ook niet teveel opvallen. Het is en blijft een school waar ikg ewoon leerling ben.
Ik heb zo'n 300 meter weggegeven aan vrienden/kennissen, en er ligt nog een volle doos van zo'n 70*40*30 cm op zolder :) Ik verkoop het ook aan "klanten" voor 0,50 EUR de meter inc stekkers en op maat gemaakt. Dus flink winst-maken zo
Pagina: 1