Toon posts:

Advies gevraagd voor videokaart....

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wordt gek als ik de search gebruik en wordt helemaal gek als ik iets vraag aan "ons deskundig personeel helpt u graag verder"...

Ik ben op zoek naar een goede (de beste én goedkoopste :) ) videokaart waarmee ik eigenlijk alles wil/kan doen.

Dan denk ik dus aan (in volgorde van belangrijkheid)

- digitaal in/uit
- analoog in/uit
- goede MPEG2 ondersteuning
- tv-tuner

Ik wil in de toekomst steeds meer gaan doen met videobewerking.

Wie helpt me met een goed onderbouwd advies?

Alvast ontzéttend bedankt!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44
ik zou naar een ati radeon 8500 all in wonder gaan kijken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 19:52
Hoeveel geld wil je eraan uitgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk nog geen "budget" voor mezelf vastgesteld anders dan dat ik natuurlijk niet "teveel" wil uitgeven. Ik ben bang dat ik toch ergens tussen de EUR 300-500 ga uitkomen.

Wat betreft de reactie van Breepee: Dank je voor je snelle advies maar dat is nu net een advies waar ik helemaal niets mee kan... Dit soort adviezen krijg ik ook van het personeel van Dixons maar een onderbouwing of uitleg over het wáárom kunnen ze me dan niet geven. ;)

• Brent
Op woensdag 10 juli 2002 10:28 schreef BlackRussel het volgende:
Wat betreft de reactie van Breepee: Dank je voor je snelle advies maar dat is nu net een advies waar ik helemaal niets mee kan... Dit soort adviezen krijg ik ook van het personeel van Dixons maar een onderbouwing of uitleg over het wáárom kunnen ze me dan niet geven. ;)
jij mag ook wel effe zoeken hoor. het is hier niet u vraagt wij draaien.

• Siluro
  • Laatst online: 19-08 19:52
Je zou eigenlijk eens bij www.alternate.nl (onder het tabje grafische kaarten)moeten gaan kijken daar hebben ze veel en er staat duidelijk bij geschreven wat er allemaal op zit. :)

Verwijderd

Ati Radeon 7500 all in wonder..

is een mooie kaart en niet al te duur..
als je geen behoefte hebt om spelletjes te spelen zou ik deze nemen..

Verwijderd

tja weinig keus als je er een tv tuner in wil hebben ,
dan kom je gouw uit op de ::

ATI Radeon 8500DV All-In-Wonder 472,-

je kan natuurlijk ook de

Leadtek Geforce4 Ti4200 64MB 185,-

met een losse tv-tuner nemen ben je zo rond de 80 euro kwijt .dus goedkoper uit

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 10:30 schreef Breepee het volgende:

[..]

jij mag ook wel effe zoeken hoor. het is hier niet u vraagt wij draaien.
Sorry hoor, ik dacht dat ik hier ook gebruik kon maken van de kennis van anderen....

Dat zoeken is dus voor mij net het probleem: Ik krijg zo ontzettend veel info dat ik er zelf dus gewoon helemaal niet meer uitkom: information overload!

Daarom ben ik dus op zoek naar het advies van iemand die er gewoon verstand van heeft en me dit (en waarschijnlijk ook een hoop anderen die het niet durven vragen uit angst om hier afgemaakt te worden') uit kunnen leggen...

• Moleman
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik zou echt gaan voor de ATI 8500 AIW. Een mooie kaart. Perfect om spellen met te spelen en geweldig uitgebreid voor alles wat je maar wilt.

Echt een coole kaart. 8-)

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Op woensdag 10 juli 2002 10:28 schreef BlackRussel het volgende:
Ik heb eigenlijk nog geen "budget" voor mezelf vastgesteld anders dan dat ik natuurlijk niet "teveel" wil uitgeven. Ik ben bang dat ik toch ergens tussen de EUR 300-500 ga uitkomen.

Eh de radeon8500 all-in-wonder heeft precies alle eigenschappen die jij belangrijk vindt.

specs:
STEREO TV-TUNER: THE LATEST TV FEATURES ON YOUR PC

Stereo TV tuner (PAL B/G/D/K/I and SECAM L/D/K) with up to 125 channels
Teletext, Multistandard Autoscan and Time Shifting functions
Watch TV while working or surfing the web: full screen, in-window, mosaic and background displays available

RADIO-FREQUENCY REMOTE CONTROL

Control DVD, TV and WEB from a far distance. Works even through the walls

VIDEO EDITING STUDIO: A SIMPLE AND COMPLETE HOME VIDEO EDITING SOLUTION

Capture and edit digital video at up to 25fps in 720x576 (PAL) without loss of quality
Capture, edit and play-back analog video (PAL / SECAM)
Enhance your videos by adding cool special effects, titles, transitions
Record your videos on CD-R, video cassette or DVD-R, or send them to friends by Email

DVD PLAYBACK: HOME THEATER SUPPORT FOR DVD AND DIGITAL AUDIO ON YOUR PC

Motion Compensation and iDCT hardware acceleration
Enhanced de-interlacing for crisp and fluid display
Dolby® AC-3 digital output (External AC-3 decoder not included)

SECOND DISPLAY ON TV SCREEN

HYDRAVISION II technology for single or dual-screen display
Monitor display (DVI or VGA) simultaneous with TV Out
Watch DVDs on TV and work on PC simultaneously
Check your e-mails on TV
TV Output to 1024x768 resolution in NTSC and PAL

Alleen weet ik niet zeker of deze kaart nou ook een firewire poort had om een digitale camera aan te sluiten. Anders neem je daar een audigy voor of een losse kaart.

• Brent
Op woensdag 10 juli 2002 10:33 schreef BlackRussel het volgende:
ik geef je toch advies? op de radeon 8500 allinwonder zit alles wat je wilt. wat moet ik onderbouwen dan?

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

offtopic:
het valt me nog mee dat hier geen slotje op zit eigelijk

maar ik zou het niet weten en ik ben zelf ook op zoek... ik denk aan de Radeon 8500 of de Gf4 ti4200

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
uit de FAQ.....Problemen die 5x per dag langs komen worden op den duur namelijk irritant voor andere bezoekers. Begrijp dit niet verkeerd, een forum als GoT is er in de eerste plaats om vragen te stellen en domme vragen bestaan niet.....

....Houd er alsjeblieft rekening mee dat niet iedereen even "gifted" is. Er lopen hier zowel professionals als newbies rond, maar zo af en toe komen we allemaal wel een probleem tegen dat we zelf niet op kunnen lossen. Hou daar rekening mee. Onthoud: domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel......
Oké, voor alle duidelijkheid: Ik ben dus NIET gifted, een redelijke newbie, durf wel mijn nek uit te steken als ik iets niet snap/begrijp en durf dan ook om hulp te vragen van anderen.

Iemand die ervaringen heeft met de ATI8500? En misschien me ook iets kan/wil vertellen over de verschillende versies van deze kaart? Alleen van al die verschillende versies van deze ene ATI8500 begin ik al knap zenuwachtig te worden! :?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

[topic=305287/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.