Toon posts:

zijn er versies modem waar die tweak niet op kan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik word gek, sluit me niet steeds af, want ik heb die verdomde FAQ al gelezen en ik heb 1000% zeker precies uitgevoerd wat er staat, niets werkt.
Ik kan mijn wachtwoord niet invoeren, niet dat hij hem niet pakt, maar IK KAN HEM NIET INVOEREN!! En de oplossing in de FAQ hierop is dat ik de hele string moet invoeren, dat had ik al in de eerste plaats gedaan, mijn wachtwoord klopt.
de 'td' command werkt niet op mijn versie Firmware,
en eerst kon ik er geen nieuwe opzetten, maar dat is nu eiondelijk gelukt. 'td' werkt nu wel, maar 'prompt' niet.
en EXPERT wel, maar wachtwoord is nog steeds niet in te voeren.

Zou iemand me dan nu eindelijk kunen helpen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja goed in de andere topic die op slot zijn daar leg je het wel ff op een andere manier uit.

Maar hoe bedoel je niet invoeren dan ? je bedoelt dat je geen letters of cijfers ziet :?, want dat is normaal namelijk. Gewoon doortypen en enter drukken.

Post eens wat screenshots anders als je wil, want ik kan je verkeerd begrijpen.

En ik neem aan dat je Negotiator gemaild heb om dit topic te openen ?

Verwijderd

Topicstarter
yes, heb hem gemaild, en de laatste gesloten topic was al de tweede. Ik heb de tweak bij mijn buurjongen gezien. Daar zag je dat je het wachtwoord invoerde. althans dat cursortje bewoog mee, nu doet hij niets. ik heb al gedacht dat hij misschien wel invoert maar dat er niets zichtbaar is, maar daar werkt het wachtwoord niet. Ik heb mijn string response op SATEH.com gehaald en het bestaat alleen uit cijfers, klopt nee ik aan wel want ik heb de challenge String geheel correct ingvuld. Ik ga nu wat screenshots maken, maar wat denk jij dat dit allemaal betekent?

thx.
benny.

Verwijderd

Topicstarter
eh... hoe maak ik een screenshot? sorry..

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 10 juli 2002 10:48 schreef club662 het volgende:
eh... hoe maak ik een screenshot? sorry..
Ik zie in je andere topic dat je het heb opgelost.
Het is misschien handig om nog even te vermelden hoe je dat heb gedaan, dan kan namelijk iemand die hetzelfde heeft dat in de search vinden.

En je kan een screen shot maken met Alt - Printscreen en dan in een foto bewerkingsprogramma (paint) ctrl-v (plakken) te doen.

Verwijderd

Ja post je oplossing eens....ik ben namelijk erg benieuwd hoe jij dit hebt opgelost. Ik denk dat ik het zelfde prob. heb als jij......je zou me dan in ieder geval een heel eind verder kunnen helpen..
tnx

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat is dus het gekken (en zeer vervelende)
het kunnen twee dingen zijn:
hij deed het opeens.
of ik heb keer op keer het verkeerde wachtwoord ingevoerd en dan opeens het goeie.
want hij deed het opeens wel....

om zeker te zijn dat je op www.sateh.com de juiste string invoert:
kopieer en plak eerst deze regel:

Speed()

en ga dan naar http://10.0.0.138 in je browser, ga dan naar system setup. kopieer dan de 00-90- etc. string tussen de haakjes. dan weet je zeker dat het wachtwoord goed is.

Verwijderd

Met alle respect , maar ik schiet er ik nix mee op....
Maar tnx anyway...

Verwijderd

Topicstarter
dat begrijp ik, kijk als ik wist hoe ik die shot-zooi had opgelost dan had ik het natuurlijk meteen gepost (ziet er altijd goed uit als je iets oplost)

maar een ding weet ik nu wel, het typen van het wachtwoord zie je niet.

firmware heeft het ook niet mee te maken

lag toch denk ik aan het wachtwoord.

of die firmware pakt hem niet goed (en opeens wel)
want ook als username/wachtwoord ingesteld staat op de modem kan je hem niet via telnet invoeren (pakt hem simpelweg niet) dus ik raad je aan die kopieer en plak zooi uit te voeren. Dan weet je in ieder geval 100% zeker dat je wachtwoord correct is. type deze dan rustig in (probeer vooral de toetsen boven je letters en niet de numpad)

ga dan telnet 10.0.0.138 uitvoeren
geef als user niets in
voer dan het als het goed is CORRECTE wachtwoord in.
en dan zul toch echt vol moeten houden totdat het werkt.

---->>> belangrijk>>>> oh en ik had perongeluk de spatie weggelaten bij SpeedTouch()

het moet dus zijn

SpeedTouch ()

kopieer dit en daartussenin je alcatel string.

succes.

Verwijderd

Welke firmware heb je gebruikt en hoe oud is jouw Modem ??
Ik neem aan dat dit een Analoog/Ethernet modem is toch ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb als Firmware KHDSAA.132
POTS/analoog ja.

heb je het geprobeerd?

Ik zo uin ieder geval een oudere Firmware gebruiken.

iets in de trant van .261

alles hoger dan dat moet je in het begin:
user: guest
dan ==>td
==>prompt
==>EXPERT
==>Wachtwoord

Verwijderd

Ik zal het ff gaan proberen, I'll let you know...

Verwijderd

Ik ben ten einde raad.....Ik heb de volgende firmware gebuikt...

Gv8Baa3.235
Gv8Baa3.261
Gv8Baa3.270
Gv8Baa3.281

Met deze firmware krijg ik het modem niet in Epxert mode..
Heb ik mou zo'n verdomd goed beveiligd modem of gebruik ik nog steeds de verkeerde firmware. Heb alle mogelijkheden van aanmelden bij telnet etc. geprobt.
Maakt het trouwens wat uit welk besturingssysteem je gebruikt? Ik gebruik winXP.....
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen...mzzl

Verwijderd

Topicstarter
e-mail me dan leg ik het effe uit.

bennycohen@planet.nl
Pagina: 1