[email] uitgaande en inkomende mail controleren

Pagina: 1
Acties:

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Het is de bedoeling dat alle email wat naar diverse medewerkers binnen een bedrijf wordt verstuurd centraal binnenkomt bij één persoon en dat de email ook bij de betreffende persoon binnenkomt. Dit zal in praktijk niet zo moeilijk zijn. Ik ga er vanuit dat dit bij de hosting provider makkelijk ingesteld kan worden.

Het moeilijke ligt in het feit hoe worden de uitgaande emails ook allemaal op dat centrale adres opgevangen, zodat alle uitgaande en inkomende mail gecontroleerd kan worden?

Verwijderd

Volgens mij kan je een mailserver installeren waar alle e-mail naar toe gestuurd wordt.

De inkomende wordt via de mailserver door gestuurd naar het juiste persoon en de de gaat ook via de mailserver.

Verwijderd

Check www.netcplus.com ik denk dat deze server uitkomst voor je bied.

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
De mogelijkheid voor een eigen mail server is niet echt aanwezig. Het gaat hier om pop mail en dan de popserver van een provider.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

volgens mij mag je helemaal niet de email van je werknemers controleren. dat is prive. of er moet een goede reden zijn, bijvoorbeeld misbruik van het internet.

ik denk dan ook dat er niet iemand alle emails zit te lezen.
de beste oplossing is idd een mail server installeren.de clients sturen de mail naar de server die ze naar de ontvanger stuurt (hier heb je de provider niet voor nodig).
dan laat je bijvoorbeeld diezelfde server ook alle mail ophalen bij de provider. en laat je de clients weer hun mail ophalen bij de server.

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Zakelijk mail mag gelezen worden door mensen die bevoegd zijn binnen het bedrijf, de zakelijke email mag in principe ook niet privé gebruikt worden.

Een mailserver lijkt mij ook de beste oplossing, maar is dit wel realistisch voor 10 mail accounts? Er moet dan veel aangeschaft worden, een server, software, inbelrouter e.d.!

Ik weet niet eens als er wel er een centrale server is, of dat iedereen gewoon inbelt naar het internet.
Pagina: 1