TNT2 DVD playback troubles

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Ik heb mijn ouwe PC omgebouwd; wat onderdelen vervangen, niew kastje, etc. Hij gaat naar mijn pa. De specs zijn:
MSI BXmaster, Celly @ 850, 256Mb RAM
maxtor schijffie, Pioneer DVD, LiteOn fikker
Diamond Viper v770 (TNT2 dus) en een Creative SB PCI128
Ik draai Win XP Pro NL

Ik heb een probleem:
DVD (ook DiVX) playback met de nieuwste PowerdDVD XP 4.0 gaat voor geen meter; slechte beeldkwaliteit, choppy playback, piepjes door het geluid heen.

DMA op de DVD rom staat aan. (ik ben niet achterlijk :) )
Mp3's afspelen e.d. met de PCI128 is geen probleem.
Ik heb de TNT2 drivers van XP zelf geprobeerd, de allernieuwste Detonators, en ook een ouwe: 7.58 WHQL
Ik heb ook een SB Live! geprobeerd, die doet het ook slecht!
Dus geen audio related probleem?

Het lijkt op een conflict met het een of het ander zodra de kaart video gaat afspelen.( :? ) Alle hardware werkt naar behoren, aldus XP.

Iemand een idee?

https://www.strava.com/athletes/10490675

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

volgens mij is je pc gewoon te traag voor dit soort grappen. DVD decoden en DivX decoden vereist nog redelijk wat rekencapaciteit.

Verwijderd

Misschien een oude versie van PowerDVD proberen. Kan het misschien oplossen

• estorino
Op woensdag 10 juli 2002 09:12 schreef Baviaan het volgende:
volgens mij is je pc gewoon te traag voor dit soort grappen. DVD decoden en DivX decoden vereist nog redelijk wat rekencapaciteit.
Ik weet haast zeker van niet; met dezelfde CPU keek ik al jaren probleemloos DVD's: Ik heb eer achtereenvolgens een Matrox G400, ATI Radeon en een GeForce 4 Ti4200 ingehad. En allemaal deden ze DVD's zonder 1 probleem...

Ik zal vanmiddag eens een andere DVD decoder proberen. Ik heb nog een WinDVD liggen en een ouwe versie van PowerDVD (als die tenminste werkt onder XP)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 09:12 schreef Baviaan het volgende:
MSI BXmaster, Celly @ 850, 256Mb RAM
maxtor schijffie, Pioneer DVD, LiteOn fikker
Diamond Viper v770 (TNT2 dus) en een Creative SB PCI128
Ik draai Win XP Pro NL
Deze pc is echt niet te traag.
Ik heb dvd's/divx gekeken op een cely @450.
Met ook een TNT2 plankje.
Wel een mpeg plaatje erin.
Maar ik draaide dvd's zonder problemen.
Divx films deden het af en toe met schokken.
Maar dat kwam omdat ik ondertussen bv aan het downloaden was. En ook data over het netwerk aan het raggen was.

Het nieuwe pakket van PowerDVD werkt volgens mijn broertje na behoren op XP (hij heeft nu die cely@450
Dus zou het bij jouw ook normaal moeten draaien.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

ga eens naar je instellingen van de videokaart en dan naar het tabje "troubleshooting" en zet daar de schuifbalk "hardware accaleration eens een tikje terug? Dat wil soms heel veel helpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• estorino
Probleem opgelost!
Wat was het nou?

Ik draai een desktop van 1280x1024x32bit@85Hz. en
dan trekt de TNT2 het niet meer als ie ook nog overlay moet doen. Ik verlaag het kleurenpalet naar 16bit en alles loopt als een zonnetje! DVD, DiVX, all running fine!

Slotjuh! :)

P.S. Nu kan ik tenminste met mijn eigen nieuwe PC gaan spelen! Check mijn specs maar!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Ìk heb hier een cellie 433 met een tnt2 kaartje en reken maar dat ik goed divx kan kijken. Ik heb alleen niet de nieuwste codecs geïnstaleerd (aanrader van een vriend). Misschien is dit een idee? :?

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
Gadverdamme, dvd kijken in 16 bit

jak

doe je toch nie

echt slecht is dat zeker als (zoals ik ) op me 82 cm scherm via tv out (en een heel duur lang snoer ertussen)

Verwijderd

probeer eens goede IDE drivers en het vinkje DMA bij apparaatbeheer van de IDE controller...

• estorino
Op woensdag 10 juli 2002 14:34 schreef I_am_akira het volgende:

jak

doe je toch nie

echt slecht is dat zeker als (zoals ik ) op me 82 cm scherm via tv out (en een heel duur lang snoer ertussen)
Tsss, zo werkt dat dus niet he! Overlay is een heel andere functie van je videokaart: 16 of 32bit kleur op je desktop maakt geen donder uit voor de kleuren in een video, die zijn altijd maximaal. Het gaat er gewoon om dat de kaart in 1280x1024x32bit niet genoeg RAM heeft om ook nog een fatsoenlijk videootje te kunnen spelen. Dat is tenminste mijn vermoeden. In 1152x864x32bit werkt alles nl. ook prima, hoger niet!

• estorino
Op woensdag 10 juli 2002 16:32 schreef Jurik het volgende:
probeer eens goede IDE drivers en het vinkje DMA bij apparaatbeheer van de IDE controller...
Eerder schreef GoldieLox:
DMA op de DVD rom staat aan. (ik ben niet achterlijk :) )
En het is een BX bord, geen IDE drivers nodig.
En het probleem is dus al opgelost.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 10 juli 2002 14:34 schreef I_am_akira het volgende:

jak

doe je toch nie

Nee, maakt dus geen zak uit. Met hardware overlay wordt het plaatje direct onafhankelijk naar het geheugen van je videokaart gekopieerd. En het beeld wat daar dus vanaf komt staat compleet los van je desktop kleurdiepte. Het probleem in dit geval wordt dus veroorzaakt door de instellingen van je desktop. Door de vrij hoge instellingen van de desktop wordt er veel geheugen van de videokaart gebruikt, en blijft er dus te weinig over om een goede overlay in het videokaart geheugen te creeeren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1