dvd/mp3/divxBox?

Pagina: 1
Acties:

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik wil een dvd/mp3/divx box maken, maar mijn vraag was eigenlijk als je een kast zelf gaat bouwen, welk materiaal kun je het beste gebruiken, in verband met hitte en het makkelijk bevestigen? Ook zou ik willen weten welk besturingssysteem je het beste hiervoor kunt gebruiken?
Alles moet ook via afstandsbediening gaan werken.

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Welk materiaal, dat ligt er aan wat je er in stopt, wordt de boel warm dan kun je beter geen hout gebruiken maar plexi of alu. Het voor deel van houd is dat het geluids dempend is, wat een pree is bij een set-op-box. Zoon Via Epia MoBo is wel wat >:) .Voor een OS kun je van alles gebruiken linux 98SE of een kale XP(2000). Als je ff je best had gedaan op de search was je al een stuk verder geweest. Dus voortaan ff searchen. NOFI

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

• QSYS
Wat er in komt is het volgende:
ABIT KT7-A Raid
AMD 750 Duron
256MB
Geforce 2
20 Gig 7200rpm Maxtor
80 Gig 7200rpm Maxtor
en mischien nog wel een, weet ik nog niet.
DVD spelertje.
Het moet zo klein mogelijk. Ik weet dus niet hoe het zit met het matteriaal wat je het beste voor de ombouw kan gebruiken. Dus vandaar dat ik het vraag.

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Op woensdag 10 juli 2002 09:28 schreef onkruid71 het volgende:
ABIT KT7-A Raid
AMD 750 Duron
256MB
Geforce 2
20 Gig 7200rpm Maxtor
80 Gig 7200rpm Maxtor
en mischien nog wel een, weet ik nog niet.
DVD spelertje.
Het moet zo klein mogelijk. Ik weet dus niet hoe het zit met het matteriaal wat je het beste voor de ombouw kan gebruiken. Dus vandaar dat ik het vraag.
ik zou alu en/of plexie-glas gebruiken. als ik jou was :)

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Verwijderd

[*knip een heleboel *knip]

Echt klein zul je het met die configuratie nooit houden. Je doet er een volwaardig ATX moederbord in plus nog een heleboel stuff. Waar je zeker rekening mee moet houden is de warmte. al die harde schijven en die duron geven een boel hitte. Tel daarbij die GF2 plus nog een PSU. Daarom zou ik voor alumminium gaan, dan heb je meteen een materiaal dat lekker koel blijft. Daarnaast is het gewoon :9~ . Nadeel is dat het moeilijk te bewerken is. Als je twee linkerhanden hebt zou je voor MDF kunnen gaan, is makkelijker te bewerken maar ik weet niet of het verstandig is ivm hitte

Verwijderd

koffer mod rulez,

compact,
klein,
mooi (met de juiste gereedschap)
portable
scheelt bouwen (gaat vaak fout)

rede genoeg

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 12:48 schreef UnonUkle het volgende:
koffer mod rulez,

compact,
klein,
mooi (met de juiste gereedschap)
portable
scheelt bouwen (gaat vaak fout)

rede genoeg
Dat zal een grote koffer worden dan :+ . Nee even serieus als ie dat alles in een koffer moet stouwen dan zal ie imho toch een paar componenten er uit moeten laten.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 12:51 schreef Djoeba het volgende:

[..]

Dat zal een grote koffer worden dan :+ . Nee even serieus als ie dat alles in een koffer moet stouwen dan zal ie imho toch een paar componenten er uit moeten laten.
Ik heb het wel over de Electro koffers die je boven open kunt doen (die ala fietstas varaint)

Verwijderd

die specs, zware overkill man, een amd 400/p400 +64 ram +16 mb videokaartje is al goed genoeg.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

20 Gig 7200rpm Maxtor
80 Gig 7200rpm Maxtor
Waarom niet 1 debiel grote? Voor de snelheid maakt het niet zoveel uit, elke HD is snel genoeg om multimedia spul op te slaan. en 1 120 GB HD is minder duur dan 20+80 en je hebt nog uitbreidings mogelijkheden over. Als het toch is om de snelheid dan kun je wellicht beter 2 gelijke HD's nemen en deze in RAID mode draaien.

Wat mij echter het belangrijkste lijkt voor een multimediabox is het geluid, en meestal maken meer HD's meer geluid dan 1 (ok, beetje simpel gesteld.)

Dat geluid zal ook een belangrijk criterium moeten zijn voor je kast. Of had je hiervoor al een andere oplossing in gedachten. (inpakken in piepschuim, of kast in andere kamer met lange kabels)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

die specs, zware overkill man, 64 ram +16 mb videokaartje is al goed genoeg.
Ben niet echt vertrouwt met divx }:O ... maar is 64 ram en een 16 mb videokaart echt genoeg :? ???

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
maak er 128 van ;) dan klopt t wel aardig

• QSYS
Op woensdag 10 juli 2002 13:02 schreef VAC het volgende:
die specs, zware overkill man, een amd 400/p400 +64 ram +16 mb videokaartje is al goed genoeg.
Ik weet dat het overkill is maar ja, usb poortjes erbij 2 joysticks er op en gamen maar. Het is gewoon materiaal wat ik over heb.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 14:00 schreef onkruid71 het volgende:
Ik weet dat het overkill is maar ja, usb poortjes erbij 2 joysticks er op en gamen maar. Het is gewoon materiaal wat ik over heb.
Dat dacht ik al ja, anders zou je al die zooi er niet instoppen den ik, want om het te gaan kopen.... wel een luxe zeg, zoveel stuff over. Het voordeel van die config is trouwens dat je probleemloos DVD kan kijken, is nog een voordeeltje.
Op woensdag 10 juli 2002 13:17 schreef Lord_Ryzo het volgende:
Ben niet echt vertrouwt met divx }:O ... maar is 64 ram en een 16 mb videokaart echt genoeg :? ???
Dat is zeker genoeg, helemaal als je er een redelijk snelle proc. erbij hebt ( zeg 500mhz)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 07:58 schreef onkruid71 het volgende:
Ik wil een dvd/mp3/divx box maken, maar mijn vraag was eigenlijk als je een kast zelf gaat bouwen, welk materiaal kun je het beste gebruiken, in verband met hitte en het makkelijk bevestigen? Ook zou ik willen weten welk besturingssysteem je het beste hiervoor kunt gebruiken?
Alles moet ook via afstandsbediening gaan werken.
Zie mijn mod. Is ook een DivX/DVD/MP3 box met afstandsbediening. Ik denk dat alles wat je wilt weten in dat topic staat. Anders mail me maar ofzo :)

Ohja 1 tip: Als erop gamen niet noodzakelijk is dan zou ik echtwel die GF2 ruilen voor een Matrox G400 of G450, die zijn namelijk VEEEEEEEEL beter met TV-out. Dual head werkt echt zo enorm fijn dan. Ik laat mijn koffer gewoon booten op de TV nu. En als 't moet hang ik er nog even een monitor bij.

• QSYS
Op woensdag 10 juli 2002 16:46 schreef xoploosx het volgende:

[..]

Zie mijn mod. Is ook een DivX/DVD/MP3 box met afstandsbediening. Ik denk dat alles wat je wilt weten in dat topic staat. Anders mail me maar ofzo :)

Ohja 1 tip: Als erop gamen niet noodzakelijk is dan zou ik echtwel die GF2 ruilen voor een Matrox G400 of G450, die zijn namelijk VEEEEEEEEL beter met TV-out. Dual head werkt echt zo enorm fijn dan. Ik laat mijn koffer gewoon booten op de TV nu. En als 't moet hang ik er nog even een monitor bij.
Deze ziet er wel gaaf uit, petje af, nou nog hopen dat ik er wat fatsoenlijks van bak.

Verwijderd

Dank je wel! Je zou ook een desktopkast kunnen nemen en vervolgens zwart spuiten. Daar kun je ook wel iets heel moois van maken. Eventueel een raampje en/of LCD erin. In ieder geval moet je heel nauwkeurig en geduldig te werk gaan, dan wordt 't vast iets moois! Succes ermee!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 11:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op woensdag 10 juli 2002 13:02 schreef VAC het volgende:
waarom schokt mijn amd 400 dan bij alles wat divx heet ?
btw 256mb ram...........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 16:46 schreef xoploosx het volgende:

[..]

Zie mijn mod.
[Off topic]
Die mod is nice... 'k eb er weinig gezien die zo goed afgewerkt zijn (die randjes enzo). Kewl ding (8> :Y)
[/Off topic]

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 17:34 schreef heuveltje het volgende:

[..]

waarom schokt mijn amd 400 dan bij alles wat divx heet ?
btw 256mb ram...........
400 is volgens mij ook op het randje voor DivX, maar het zou moeten kunnen. Misschien heb je programma's draaien die net iets teveel cpu-cycles vreten, zoals Kazaa? Of probeer es een ander programma om DivX af te spelen. BSPlayer is een optie, of andere Windows Media Player 6.4 (zit ook standaard in XP). Die hebben beiden weinig overhead.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 17:43 schreef xoploosx het volgende:
400 is volgens mij ook op het randje voor DivX, maar het zou moeten kunnen. Misschien heb je programma's draaien die net iets teveel cpu-cycles vreten, zoals Kazaa? Of probeer es een ander programma om DivX af te spelen. BSPlayer is een optie, of andere Windows Media Player 6.4 (zit ook standaard in XP). Die hebben beiden weinig overhead.
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Ook moet ik opmerken dat een AMD misschien iets minder goed presteert dan een intel op die snelheden, athans dat zegt Sisoft Sandra toen ik die zojuist even bekeek. (No Flame Intended!!!) Misschien is dat net effe het randje

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 17:50 schreef Djoeba het volgende:

[..]

Ook moet ik opmerken dat een AMD misschien iets minder goed presteert dan een intel op die snelheden, athans dat zegt Sisoft Sandra toen ik die zojuist even bekeek.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan, maar een AMD 400 is inderdaad een K6-2 of een K6-3 en die zijn inderdaad langzamer dan hun broertjes van Intel.

Verwijderd

Nog ff iets, als je erin geslaagd bent om die afstandsbediening in orde te krijgen, geef dan ff schemaatje :+
ik weet niet veel van dat soort dingen, maaret idee spreekt me aan... 8-) En met dat schema loop ik dan ff naar een vriend van me, eeeeeeeeen ik hoop dat die dat even in elkaar ramt voor me :)

• QSYS
ik geloof dat je dan zo'n klein kastje moet kopen met infra rood, die kosten iets van 10 tot 20 euro. Dan moet je wel een afstandsbediening hebben die zelf leert geloof ik.

Verwijderd

Dan moet je wel een afstandsbediening hebben die zelf leert geloof ik.
*kuch* Is dit een typfout of moet dat ding echt een AI hebben :? |:(
Pagina: 1