Toon posts:

Resoneren Fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fan Resoneert met mijn koelblok.
En het laat de rest van de kast ook een beetje trillen.
kan dit schadelijk zijn voor mn hardware?
Het geluid maakt me niet echt uit hoor

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39

Termy

valt er nog wat te fragge?

hoe weet je dat het resoneert? als het resoneert trilt het als een gek wat steeds erger wordt. ik denk dat het gewoon een beetje trilt waar je je niet al te druk over hoeft te maken. :)

kleine ps, als het resoneert trilt (of beweegt) de fan dus zo dat het overeen komt met de eigen frequentie (of een boventoon) van je koelblok. als je dus zorgt dat dit nier meer overeenkomt stopt het resoneren. dit bereik je met het verlagen/verhogen van je fan rpm.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Als het doodstil is op me kamer dan hoor je het wel.
Maar kan dat trillen schadelijk zijn voor me cpu?
Want het koelblok trilt best wel.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
toen mijn fannetje begon te resoneren, was binnen 1 week mijn duron 650 helemaal kaput.
je kan het beste voor niet al te veel een spacertje kopen.
(er vanuitgaande dat je een amd hebt natuurlijk) :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen AMD ,

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Misschien is de fan stoffig, hierdoor kan deze in onbalans raken en een (hoorbare) trilling veroorzaken.
Als de fan vervuild is kun je deze eens proberen schoon te maken.
(goedkopere fans hebben soms ook wat mindere uitgangscontrole bij fabricage en kunnen wat sneller gaan trillen, ook zonder stof erop)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Topicstarter
Dit was ook een goedkoper Coolermaster.
Heat Sink +12 Volt fan
Pagina: 1