Toon posts:

Soundkaart met 2 uitgangen

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allen!

Zijn er geluidskaarten in de omloop die 2 audio uitgangen hebben. Dan doel ik niet op die reeks Soundblasterkaartjes met die zogenaamde 3D experience door er 2 extra speakertjes op aan te sluiten, maar ik bedoel 2 echte uitgangen, identiek, simultaan whatever. Een splittertje kan ook, dat klopt, maar die zorgen voor signaalverlies, en dat wil ik niet.

Iemand een idee?

Groeten,
Mike.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

De SB live heeft wel dubbele uitgangen hoor. Als je 'm op 2 speakers zet, dan komt er uit de line out 1 en 2 precies hetzelfde.

Jag

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
ik heb een terratec Xlerate Pro... 2 echte uitgangen...

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Zijn er ook proggies waarmee die 2 uitgangen (van de TerraTec XLerate Pro) onafhankelijk van elkaar aangestuurd kunnen worden (bijv. 2 verschillende MP3tjes, elke uigang 1)?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Nee, Flotter volgens mij bestaan die programma's niet, omdat je kaart dat niet aan kan.
Je kan wel twee kaarten naast elkaar gebruiken en dan verschillende geluiden uitsturen.

Verwijderd

dat kan met de surroundmixer van de Live...
je zet de ene source gewoon volledig op 't achterkanaal, en de andere volledig op 't voorkanaal....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kon met BPM Studio (is een MP3-mix programma) voor de ene track XLerate Pro (front) en voor de XLerate Pro (rear) kiezen. De meeste andere programma's laten gewoon 1 kaart zien, dus weet niet precies hoe het zit.

Verwijderd

Lijkt me makkelijk, als je een niet teveel herrie mag maken van je huisgenoten, gewoon even koptelefoon gebruiken en speakers uit.

Dat kan nu toch ook? Nee, niet als je niet even achter de computer wil kruipen, en dus maar je koptelefoonplug in de subwoofer steekt...wat een bass alsnog.

Hoort iedereen de bas, en verder geen effecten :)

Verwijderd

Dan heb je toch geluid van twee verschillende sources?
maar hij wil twee mp3's tegelijk horen...
ik heb het op de life weleens geprobeert met mp3 studio (of mp3 dj geloof ik) dat gaat niet , want het zou zo mooi zijn dat je het ene kanaal als mix kanaal en het andere kanaal als monitor kanaal gebruikt...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 23:05 schreef DJEEDUB.com het volgende:ik heb het op de life weleens geprobeert met mp3 studio (of mp3 dj geloof ik) dat gaat niet , want het zou zo mooi zijn dat je het ene kanaal als mix kanaal en het andere kanaal als monitor kanaal gebruikt...[/quote]Dat kan dus met BPM Studio zoals Bigs het zegt... ik ga dat thuis eens proberen want dat zou mooi zijn!
Pagina: 1