Toon posts:

[alg] structured programming info

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een site (sites) waar duidelijk de principes (+ geschiedenis) van gestructureerd programmeren in wordt uitgelegd zonder al te concreet te worden (voorbeelden in code mag wel, maar enkel om principes te staven)
(google al doorzocht maar niets interessants gevonden)

GruBen

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 15:34
Ik denk dat deze vraag wel heel erg algemeen is. Ik zou je dan ook geen specifieke tips kunnen geven. Je zult tenminste aan moeten geven wat je ueberhaupt onder gestructureerd programmeren verstaat. Uiteindelijk zit in alles wel enige structuur, natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
alle soorten programmeren zouden inderdaad best gestructureerd zijn
er is echter een stroming die structured programming (ik denk dat dit hetzelfde is als procedureel programmeren, maar hier ben ik nie zo zeker van) wordt genoemd, waarbij men dient te vermijden van het ene blok code naar het andere blok code te springen (zogenaamde spaghetticode)
over deze stroming zou ik graag wat gedetaileerde info

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik weet niet welke google jij gebruikt, maar die van mij doet het een stuk beter :P .

Gebruik dus die van mij!

Ondanks de grote vaagheid en algemeenheid van de term staan er op de eerste pagina meerdere zinvolle resultaten.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
* whoami vind dat er de laatste tijd nogal gauw vermeld wordt dat er ge-googled is maar dat men geen resultaten heeft gevonden.
* whoami vind dat nogal vreemd.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 08:41 schreef whoami het volgende:
* whoami vind dat er de laatste tijd nogal gauw vermeld wordt dat er ge-googled is maar dat men geen resultaten heeft gevonden.
* whoami vind dat nogal vreemd.
/me vind[b]t dat ook

obsessie naar techposts? :+

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

eerst maar eens goed googlen (www.google.com)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Op woensdag 10 juli 2002 11:55 schreef DiEana het volgende:

[..]

/me vind[b]t dat ook

obsessie naar techposts? :+
Geen 't' volgens mij, aangezien ik eigenlijk in de ik vorm spreek en niet in de 'hij' vorm. whoami = ik, dus eigenlijk kon je die zin herschrijven naar:
ik vind dat
geen t dus.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.