Toon posts:

Krijg mijn oude p133 niet meer opgestart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Kheb hier een oude p133 bak staan die ik in orde zou maken voor mijn zwager alleen als ik mijn bootdisk erin stop krijg ik een "overflow divide error" Ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen. Ik dacht dat die overflow te maken had met teveel bits in sommige reeksen.In de bios kan ik niet meer komen omdat ik die setup diskette niet meer heb. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb dit al geprobeerd..
-Ik heb al wat ram eruit gehaald.
-Ik heb ook al wat meerdere bootdiskettes geprobeerd.

Misschien als laatste hulp..Heeft iemand anders voor mij toevallig dan een vervangende bak, als het niet lukt. Er hoeft geen H.D./CD/Disk/ in te zitten enzo. Ik wil ook wel voor deze compaq deskpro ruilen ofzo. Dus roep maar raak, want de bak moet met spoed naar mijn zwager toe.

Dit zijn de componenten:

P133
3.2 gb
48 mb ram
cd-rom
flop

Ik hoor het wel. Alvast bedankt

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

weetje search doet wonderen ;)

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
En kheb de search al gebruikt mar wordt er niet heel erg wijzer uit, want nix helpt :'(

Verwijderd

weet je zeker datie steeds wel van floppy probeert op te starten en niet van de hd?
alsie van hd opstart en dat lukt niet krijg je dus steeds zelfde fout (da lijkt me logisch ;-)

meer info gewenst anyways

Mata
...dat zij mr. Johnny number 5 ook :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat die opstart van de flop, want dat hoor je gewoon.Hij gaat aan telt zijn geheugen,druk op f1 om te booten en dan hoor je de flop en na 10 tellen w8ten krijg je die overflow error :(
Nog ideeen?

Alvast bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 10 juli 2002 02:04 schreef BlasTa het volgende:
In de bios kan ik niet meer komen omdat ik die setup diskette niet meer heb.
OEM spul zeker? (compaq oid)

Check dan op de website van desbetreffend fabrikant. Veelal hebben ze nog een geweldig software archief (compaq, HP, Dell en IBM hebben dat zeker), waar je zulke setup diskettes kunt downloaden :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Is die opstart diskette goed?
Kan je die wel gebruiken in je andere pc?

Bios settings resetten, batterijtje even loshalen.
Doet ook wonderen, als je hem al een tijdje
niet meer hebt gebruikt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 10 juli 2002 10:17 schreef cjdijk het volgende:
batterijtje even loshalen.
Doet ook wonderen, als je hem al een tijdje
niet meer hebt gebruikt.
Da's niet mogelijk op zijn Compaq, waarbij de BIOS gewoon op de harddisk staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Battery heb ik al los gehad,maar twas nix, ben nu ff wat software aan het downloaden van compaq, khoop dat dit lukt. Ik heb meerdere bootdisks geprobeerd, 1 van bootdisk.com en 1 van google ergens weggeplukt.

Jullie horen het van me.

IIG bedankt voor de hulp

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 09:03 schreef BlasTa het volgende:
Ik weet zeker dat die opstart van de flop, want dat hoor je gewoon.Hij gaat aan telt zijn geheugen,[b]druk op f1 om te booten[/b] en dan hoor je de flop en na 10 tellen w8ten krijg je die overflow error :(
Nog ideeen?

Alvast bedankt.
Als je op F1 moet drukken om te booten staat er meestal een foutmelding, post eens wat er staat voordat je op f1 moet drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst gaat die geheugen testen.

dan komt er een 4A 301 keyboard error volgens mij met een paar piepjes. De keyboard doet het overigens wel. Vervolgens staat er 163 date/time not set, en daarna kan ik op F1 drukken om te booten.

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt...

Ik heb alles al gedownload van de drivers, maar kan em niet installeren, omdat ik me computer niet eens via een bootdisk kan opstarten..Ligt het omdat ik die bios niet meer op de H.D. hebt staan?

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer hoor,,,
Moest even wat software van de site downloaden. Zo'n diagnotische diskette.

Iedereen bedankt voor de hulp :)

Deze topic kan op slot..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 12 juli 2002 01:20 schreef BlasTa het volgende:
Hij doet het weer hoor,,,
Moest even wat software van de site downloaden. Zo'n diagnotische diskette.

Iedereen bedankt voor de hulp :)

Deze topic kan op slot..
Als de oplossing voor een probleem is gevonden gaan topics normaal niet op slot hoor :).

Maar nu zijn we wel benieuwd, wat moest je eigenlijk precies doen om hem weer aan de praat te krijgen :? (ook handig als iemand met hetzelfde probleem dit topic nog eens opzoekt).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Het bios van dit beest staat dus op de h.d. Dus ik heb even een nieuwe gedownload, en hij deed het weer. De diagnostische diskettes waren dat, en voila :)

Ook heb ik wat gerotzooit met de edo-modules, paar uitgehaald enzo, maar ik denk dat het aan de drivers liggen.
Pagina: 1