Toon posts:

Abit Kr7-a en OEM ddr pc2100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Op mijn KG7-raid kon ik geen 512mb ddr pc2100 OEM gebruiken...dat werkte gewoon niet, terwijl merkgeheugen (Kingston, Samsung) wel werkte.

Nu moet ik voor mijn bruder een Kr7-a met 512 ddr bestellen en OEM scheelt enorm in de kosten..(ik zou Kingston nemen, maar goed >:)....enige ervaringen mee?

Alvast bedankt

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik denk dat als je goed zoekt dat je merk geheugen voor niet al te veel meer kan krijgen.
en als je het wel kan betalen maar niet wilt uit gierigheid :) , kan je het beste toch maar het iets duurdere mem nemen.
ik denk persoonlijk dat je daar langer plezier van zult hebben.
je hebt niet voor niets zo'n duur mobo, je gaat er dan natuurlijk geen el cheapo mem opzetten.

Verwijderd

Neem geen geheuegn dat opgebouwt is uit MX64 chips. Dit werkt namelijk niet op de KR7A.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is afhankelijk van het chipset. De AMD761 van de KG7 is inderdaad zeer kieskeurig wat geheugen betreft, terwijl de VIA KT266 chipset op de KR7A wel weer wat soepeler is in de omgang met het geheugen :)

Verwijderd

Sorry hoor, maar wie neemt er nu OEM geheugen ? Geen specs, dus wat er in zit kan van alles zijn. En garantie meestal maar 1 jaar.

Tja en dat bijvoorbeeld Kingston duurder is ... het zij zo. Dat werkt in ieder geval wel. (Zit in zelfgebouwde PC kameraad)
Zelf heb ik Corsair (ivm overclocken) maar das een kwestie van smaak denk ik.

Ps. O ja, Als je echt een beetje goed geheugen wilt hebben let dan wel op dat het CAS2 is en koop altijd hetzelfde merk. En het liefst zo groot mogelijke reepjes.

Succes

Verwijderd

Ik kreeg bijvoorbeeld Dan-elec niet aan de gang. verschillende dimms maar ho maar. TwinMos draait als een zonnetje.
Pagina: 1