[Policy OH] Aldi/Lidl PC topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een vraagje, dat ik vooral aan Lopez wil stellen, over Aldi/Lidl PC topics.
Als deze Duitse low-budget supermarkten weer een PC of component in de aanbieding hebben, verschijnt er in de regel een topic over op Tweakers waarin wordt gediscusseerd over de prijs en de kwaliteit.

Vandaag kwam er een collega op mij af met een Lidl krantje en de vraag of de PC die er in stond goed is. Ik zei in principe wel, maar ik zou voor hem voor de zekerheid GoT ff checken om de meningen van andere tweakers te lezen. Toen ik thuis kwam zoeken, bleek er inderdaad een topic te staan, maar Lopez heeft er een slotje op gegooid.
[topic=545945/1/25]
Met een verwijzing naar een stukje faq over "hoe is dit systeem"-vragen: [topic=218256]

Imho is dat in dit geval niet juist. Dat stukje faq over "hoe is dit systeem"-vragen gaat over systemen die je zelf samenstelt. Dat staat er ook duidelijk in. Lidl en Aldi PC topics gaan echter over complete systemen (dus geen zelfbouw) dus de verwijzing naar [topic=218256] slaat al überhaupt nergens op.

Ik kan me voorstelen dat men op GoT niet voor elke persoonlijk bedachte configuratie een apart topic wil, maar voor een standaard samengestelde PC die je kunt kopen voor een bepaalde prijs, en dan ook nog in heel Nederland, vind ik dat het anders ligt. Ik vind het erg jammer dat er niet meer gediscusseerd kan worden over de Aldi/Lidl PC. Ik vind het nuttige discussies die zeker kunnen bijdragen bij een beslissing om dat ding wel of niet te kopen. Als het topic open was gebleven, had het mijn collega in ieder geval goed geholpen.

Lopez: Beschouw je in je mod-beleid een topic over een complete PC die algemeen verkrijgbaar is gelijk aan een zelf bedachte configuratie? Zo ja, zijn er dan nog discussies over de Aldi/Lidl PC mogelijk, en zo ja, hoe en in welk subforum dient zo'n topic geplaatst te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, ik kan me voorstellen dat het in dit geval wel handig is om de discussie een eigen topic te gunnen, aangezien er vast wel veel vragen over zullen komen. :)

Aan de andere kant, de onderdelen zijn niet zo exotisch, maar voor het net lijkt het me wel handig. De beslissing blijft natuurlijk aan de OH modjes, maar ik snap je standpunt. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Topictitel wat "universeler" gemaakt.

+ een schopje natuurlijk... ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik vind wel dat ie zn openingspost wat uitgebreider had mogen doen.. hij dumpt nu ff de specs neer zo van, zoeken jullie dat maar ff uit voor mij.. als ie nou even er bij had gezet wat ie er mee wil doen of weet ik veel dan komt het al wat minder lame over..

maar ik vind wel dat er voor elke nieuwe lidl/aldi pc een topic mag woren geopend.. het is meestal wel goedkoop en je krijgt goede hardware etc. ideaal voor tweakers dus ;)

[edit] en zo'n groot topic met 'post hier al je hoe is dit systeem vragen' vind ik wel weer erg onoverzichtelijk en superonhandig.. net zoals al die andere 'grote topics'.. hier zou een betere oplossing voor moeten worden gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

die aldi/lidl systeem discussies zijn meestal wel geinig, maar draaien wel op hetzelfde uit.. Niemand weet hoe het systeem is, totdat iemand het koopt... Er zijn mensen die gaan roepen "pc's koop je niet bij de aldi" en mensen die ertegenin gaan met "jamaar die is best goed voor het geld" enzo...

Maar desalnietemin is het idd wat anders dan de standaard "dump rij spullen neer en vraag of het goed is"...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 10:35 schreef GaMeOvEr het volgende:
Topictitel wat "universeler" gemaakt.

+ een schopje natuurlijk... ;)
Bedankt (voor het schopje ;) )

Natuurlijk telt jullie mening ook mee, maar ik ben vooral wel benieuwd hoe Lopez er over denkt. Het is namelijk de eerste keer dat ik een Aldi/Lidl topic dicht zie gaan, en hij is de slotjes legger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

een slotlegger is een mooie uitdrukking :). Ik ben in principe tegen "gooi alles op een hoop" topics, maar die topics over speciale dingen (en die aldi pc's zijn dat meestal toch wel en worden massaal ingekocht) zijn altijd wel geinig, alhoewel voor de vaste bezoeker wel voorspelbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:06

LopeZ

Too much is never enough

De laatste tijd wordt OH dus weer overspoeld met "Hoe is deze laptop" Meestal laat ik 1 topic over een winkel actie open maar het worden er steeds meer onderhand.

Toch vind ik de verwijzing naar [topic=218256] wel goed aangezien het dus wel een "Hoe is dit systeem" vraag is (alleen heb je de laptop niet zelf gebouwd) en we kunnen gewoon niet voor elke pc/laptop die gebouwd wordt een topic voor open hebben. Het komt ook op hetzelfde neer, bij een zelfbouw pc vraag je of alle onderdelen goed genoeg zijn, bij een laptop vraag je je dat ook af.

Ik wil hem best wel weer opengooien (ben de beroerdste niet ;) maar dan moet ik wel met de crew gaan afspreken waar de grens ligt. Dalijk komt er iemand anders met "Laptop actie bij de snackbar op de hoek" en die vind het dan onterecht dat deze dicht gaat omdat het Aldi topic wel open mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, zeg dan dat die aldi pc's veel meer mensen bereikt dan die ene laptop. Dit is landelijk en groots, is wel wat bijzonderder dan een laptopje gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 16:12 schreef LopeZ het volgende:
Dalijk komt er iemand anders met "Laptop actie bij de snackbar op de hoek" en die vind het dan onterecht dat deze dicht gaat omdat het Aldi topic wel open mag blijven.
Waarom? Dit is een publiek forum, dus het criterium zou moeten zijn hoeveel baat je bezoekers erbij hebben. Ik kan me goed voorstellen dat meer GoT-bezoekers een PC bij Aldi gaan kopen dan bij "Friet van Piet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op woensdag 10 juli 2002 16:25 schreef mietje het volgende:
Waarom? Dit is een publiek forum, dus het criterium zou moeten zijn hoeveel baat je bezoekers erbij hebben.
Klopt, maar
Ik kan me goed voorstellen dat meer GoT-bezoekers een PC bij Aldi gaan kopen dan bij "Friet van Piet".
Het heet nog steeds Gathering of Tweakers. Je zou denken dat een beetje tweaker z'n eigen PC bouwt. Of op z'n minst zelf samenstelt.

Maar algemene topics over Aldi, AH, ... PC's lijken mij persoonlijk wel kunnen. Het zullen er nooit meer dan een paar zijn, in tegenstelling tot dezelfde vraag bij zelf samengestelde PC's.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 16:34 schreef F_J_K het volgende:
Het heet nog steeds Gathering of Tweakers. Je zou denken dat een beetje tweaker z'n eigen PC bouwt. Of op z'n minst zelf samenstelt.
Ik tweak meer software dan hardware, en in de forums waar ik kom bouwt maar een heel klein deel van de posters zijn eigen PC. Tweakers was ooit een sleutelforum, maar is dat niet meer.

PS: dit is mijn persoonlijke mening, het interesseert mij net zo weinig dat je met een athlon 5000+ XP met waterkoeling surft als dat je een BMW 8020i met spoilers rijdt. Als je daar je eigenwaarde aan ontleent moet je dat vooral doen, maar het geeft je geen meerwaarde in mijn ogen.

Het is dus ook not-done om vanuit dat gevoel van eigenwaarde te gaan oordelen dat iedereen die een Aldi PC koopt geen "echte tweaker" is, en dat daarom dit soort topics wel dicht kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou moet ik wel zeggen dat deze topic opener wel flink kansloos is :o.
Processor: AMD Athlon XP 1600+
Moederbord: Asus A&N266-VM
HD: Western Digital 40GB 5400 RPM
Videokaart: Geintegreerde nForce 220 D GeForce 2 Class 32mb
Geheugen: 256 mb DDR (Dataram)
DVD: Toshiba 16xDVD 48xCD
Modem: Softmodem V1456 56K
FDD: Samsung 3.5" 1,44mb
Muis: Logitech
Toetsenbord: Chicony
Exclusief monitor 849 Euro.

Goedkoop ?
Een beetje opzoeken in de pricewatch kan je zelf ook, daar wat bevindingen van posten en je start een topic met wat meer "eigen inzet", want dat mag ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 17:20 schreef JvS het volgende:
Nou moet ik wel zeggen dat deze topic opener wel flink kansloos is :o.
[..]

Een beetje opzoeken in de pricewatch kan je zelf ook, daar wat bevindingen van posten en je start een topic met wat meer "eigen inzet", want dat mag ook wel...
Vind ik ook ja, het is echt zo van : "hee zoeken jullie het ff uit voor me, dan ga ik achteroverhangen tot ik een antwoord heb"
Pagina: 1