Horizontale refreshrate aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Ik heb hier een 21" Eizo monitor, werkt perfect op 1600x1200 op 85 hz, volgens de specificaties moet hij echter ook 100 hz aankunnen op deze resolutie...

Bij een horizontale rate van 120 khz dan wel...Als ik de vertikale refreshrate op 100 zet dan gaat de horizontale op 121 en geeft de monitor een foutmelding dat de rate te hoog is...

De videokaart is een Powercolor GeForce 2 MX, draai windows XP en heb meerdere drivers geprobeerd...

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, anders blijf ik gewoon vrolijk doorwerken op 85 hz...

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Als het goed is... (weet het niet helemaal zeker...) kan je het aanpassen met powerstrip...
Hier te vinden: http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op woensdag 10 juli 2002 00:59 schreef Quinny het volgende:
Ik heb hier een 21" Eizo monitor, werkt perfect op 1600x1200 op 85 hz, volgens de specificaties moet hij echter ook 100 hz aankunnen op deze resolutie...

Bij een horizontale rate van 120 khz dan wel...Als ik de vertikale refreshrate op 100 zet dan gaat de horizontale op 121 en geeft de monitor een foutmelding dat de rate te hoog is...

De videokaart is een Powercolor GeForce 2 MX, draai windows XP en heb meerdere drivers geprobeerd...

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, anders blijf ik gewoon vrolijk doorwerken op 85 hz...
Wat is de reden dat je hoger wilt dan 85Hz?
Voor vrijwel alle mensen is meer dan 75Hz niet merkbaar.
Je monitor moet harder werken als je hem hoger zet,
de levensduur zal stukken korter worden.
Ik heb regelmatig meegemaakt dat een Ilyama monitor
slechts een jaar meegaat als je hem op z'n tenen laat lopen.
En dat terwijl diezelfde monitor 5 jaar meegaat als je hem
terugzet van 100Hz naar 75Hz.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58
Ik heb een Iiyama VisonMaster 400 17" monitor een paar jaar lang meestentijds op 100Hz lopen draaien en geen probleem met stuk gaan hoor. Die 100Hz zit binnen de specs van de monitor dus dat moet hij gewoon aankunnen. Wel heb ik de laatste paar maanden de indruk dat hij niet meer zo scherp is als ik me van vroeger kan herinneren. Maar ja, niets heeft het eeuwige leven he.... :)

By the way, ik zie wel degelijk verschil tussen 75Hz en 85Hz! Tussen 85Hz en 100Hz zie ik echter geen verschil, tenzij ik 2 monitoren naast elkaar zou zien waarbij de ene op 85Hz en de ander op 100Hz draait.

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met mij iiyama monitor 22" :) hehe
ik heb het opgelost met het tooltje dat je op http://www.guru3d.com/files/ refreshforce 1.0

Gebruik dat en problem solved >:)

Greetz

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:49
Ik dacht dat de horizontale refresh rate wordt bepaald door de verticale refresh rate en de resolutie? 1200 lijnen * 100 hertz = 120 khz verticaal. maw het aantal beeldlijnen dat per seconde kan worden geschreven.
kan me vergissen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ofwel, iemand gaat op zoek naar een speciefiek progje zodat hij op 98 Hz kan draaien.

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Ik heb even zitten experimenteren, met powerstrip...

Ik kan inderdaad de refresh rates aanpassen, alleen als ik de vertikale rate op 100 zeg gaat de horizontale automatisch op 121, ik kan dan nog meer dingen instellen maar weet niet wat die betekenen...weet dus niet of het kwaad kan om daar aan te komen...

Ik kom nu tot de 94 hz...

Ik zie wel verschil tussen 85 en 94 trouwens, op 85 hz zie ik in grote witte vlakken een soort golfpatroon, op 94 hz is dat weg...dan is wit gewoon wit en staat het stil...

Bedankt in ieder geval...
Pagina: 1