Toon posts:

overhead projector valt na 2 minuten uit

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik goed zit in dit forum gedeelte, maar ja. Mijn vraag is de volgende. Ik heb een anders+kern lux 400 overhead projector van iemand overgekocht en deze valt na 2 minuten licht geven uit. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zijn de lampen soms gaar? Of wordt het ding soms te heet? Of is het heel iets anders?

Verwijderd

en als je em af laat koelen en later weer aanzet dan doet ie et weer?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 00:15 schreef Towelie het volgende:
en als je em af laat koelen en later weer aanzet dan doet ie et weer?
yep dan doet ie het weer. er zit wat stof in, misschien dat dat het probleem is. maar van de andere kant doet de koeler het nog super.

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik heb ook een overheadprojector (mja wie heeft GEEN overheadprojector op zijn kamer staan :D).

Iig zit er een warmtebeveiliging op. Deze is nog nooit afgegaan bij mij maar van degene van wie ik hem heb overgekocht heb ik een uitleg gekregen omdat bij hem die beveiliging toch was afgegaan..

Het komt er dus op neer dat net naast het lamp-departement een of ander wit dingetje zit met een metalen knopje aan..

Als de beveiliging ingaat schiet dat metalen knopje uit en moet je hem weer indrukken.

Afbeeldingslocatie: http://nawa.mine.nu/stuff/OHP-03.jpg
Op deze pic kun je dat witte ding met dus dat metalen knoppie boven het lampdepartement zien zitten (beetje onduidelijk)

Als dat het niet is.. naja misschien is het lampje dan kapot of interne kabelbreuk ofzo. Owhja raak OHP lampjes nooit aan met je vingers anders kom je aan het schoonpoetsen met bijv. alcohol.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 00:24 schreef NaWA het volgende:
Ik heb ook een overheadprojector (mja wie heeft GEEN overheadprojector op zijn kamer staan :D).

Iig zit er een warmtebeveiliging op. Deze is nog nooit afgegaan bij mij maar van degene van wie ik hem heb overgekocht heb ik een uitleg gekregen omdat bij hem die beveiliging toch was afgegaan..

Het komt er dus op neer dat net naast het lamp-departement een of ander wit dingetje zit met een metalen knopje aan..

Als de beveiliging ingaat schiet dat metalen knopje uit en moet je hem weer indrukken.

[afbeelding]
Op deze pic kun je dat witte ding met dus dat metalen knoppie boven het lampdepartement zien zitten (beetje onduidelijk)

Als dat het niet is.. naja misschien is het lampje dan kapot of interne kabelbreuk ofzo. Owhja raak OHP lampjes nooit aan met je vingers anders kom je aan het schoonpoetsen met bijv. alcohol.
zo een witte ding met een knopje zit er bij mij niet eigenlijk.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

misschien is het een wat andere warmtebeveiliging oid.

Is dit iedere keer als je het ding aanzet?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 00:36 schreef NaWA het volgende:
misschien is het een wat andere warmtebeveiliging oid.

Is dit iedere keer als je het ding aanzet?
yep, elke keer. wat doet zoiets eigenlijk als de lampen niet in orde zijn?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Op woensdag 10 juli 2002 00:38 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

yep, elke keer. wat doet zoiets eigenlijk als de lampen niet in orde zijn?
uh... gewoon geen licht geven lijkt me?

ik denk idd dat het een temp probleem is..

Zet dat ding eens gewoon open, zet er een huis-tuin-en-keuken ventilator bovenop, en kijk of ie dan wel aanblijft?
dan weet je iig of het de koeling is.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 00:41 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Zet dat ding eens gewoon open, zet er een huis-tuin-en-keuken ventilator bovenop, en kijk of ie dan wel aanblijft?
ik ga er morgen eens met de stofzuiger doorheen en dan zal ik jou methode eens proberen. eh trouwens, mijn lamp kan je van binnenin van hoogte verstellen met houder en reflector. iemand een idee of dat ding helemaal boven aan of beneden moet staan?

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Die warmtebeveiliging is waarschijnlijk een gewoon verbreekcontact die verbreekt bij een bepaalde temp. (zoiets wat ook in de koelkast zit als het te warm wordt, Zodat de koeling gaat werken) Ben de naam van dit metaal wel ff kwijt :o

Iig verbreekt die dus de stroomtoevoer als ie te warm wordt oid...
gevolg: OHP springt uit.
Wordt ie erg warm of niet?

Btw wat ik me net bedenk: bij de meeste ohp's zit er ook een beveiliging op dat ie uitgaat als je de bovenklep eraf pakt/schuift. Gaat ie niet toevallig iedere keer uit als je wilt proberen te zien hoe dat er van binnen uit ziet ofzo?

Tot hoeveel watt lampjes kan die OHP max aan? Niet dat de OHP maar max 250 watt is en je hebt er een 500 watt lamp ingepropt ofzo. :D

Veel meer redenen zou ik zo ff niet kunnen verzinnen..

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op woensdag 10 juli 2002 00:41 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Laat het ding iig niet open staan als je hem aanzet ook al kan dit (meestal is dat beveiligt).

In mijn OHP zit een 6x fellere lamp dan wat mijn ouders gebruiken om de woonkamer fel te verlichten (en die gebruiken ze nog alleen als ze echt veel licht nodig hebben wat de andere 5 schermerlampjes niet kunnen leveren)

Als je toch van plan bent om hem eens te laten branden met de kap eraf.. kijk dan NIET direct in de lamp!!
Beste is nog om voor bescherming van de ogen een dikke zonnebril met UV-filter te gebruiken. (owhja dis geen grapje ofzo)

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

En gelukt na de stofzuigbeurt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 00:06 schreef NaWA het volgende:
En gelukt na de stofzuigbeurt?
Ok het ding zat echt bam vol stof. Dus dat scheelt een hoop. Maar dat was de oorzaak eigenlijk niet. Wat ik niet in de gaten had was dat hij zijn lucht niet van de zijkant aanzuigt en wederom uitblaast. Maar van onderen aanzuigt en aan de zijkant uit blaast. En ik had em dus elke keer op mijn bed staan waardoor ie in de dekens weg zakte. DOH!
Ik heb inmiddels ook een polaroid polaview 1800 lcd paneel erbij gekocht. In combinatie met deze 400watts overhead geeft dat echt super goed beeld en redelijke licht opbrengst overdag. Binnenkort ga ik de paneel in een eigen kist bouwen om een soort eigenbouw beamer ervan te maken.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

cool

Mja een OHP is niet echt bedoeld voor op je bed te liggen.. een stabiele ondergrond is wel gewenst.

btw pics?

En wat zijn de specs van dat paneel ?

Pagina: 1