Wat vinden jullie van dit netwerk? Ook Functioneel

Pagina: 1
Acties:

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Hallo,

Ik ben dus van plan klein thuisnetwerkje op te richten.
Maar het moet aan een paar voordelen voldoen :

- de Server moet stil zijn.
- Grotere HDD voor server nodig ( rond de 8GB denk ik wel )
Suggesties? vooral stil, snel hoeft niet
- De server pc moet "routen" oftewel internet delen...
- Ik wil via icq/msn/irc kunnen files senden,dccen hoe je het ook noemen wil.

Hier dus een plaatje van wat ik van plan ben :
Workstations (1 & 2) draai ik allebei Windows XP op
[afbeelding]

Maar het voornamelijkste doel van het netwerk is dat ik vanaf me Workstation mp3's kan sturen naar die Server
en dus dat ik me schijfruimte niet op deze schijf hoeft te benutten aan mp3's/divx enz... maar die gewoon gelijk vanaf die pc af te kunnen spelen, verder ;

Online gaming, als ik met workstation 1 bv C&C renegade online speel en met de andere pc muziekjes luister vanaf de server pc dus onstream ofso (8>. heb ik dan geen dikke "hoge" ping?

En draaid het netwerk zo wel op 100Mbit ?
of heb ik daar toch echt een 100mbit Switch voor nodig?

Sorry voor alle vragen maar, komt nogal N00bz0r over :Y)
maar ik wil gewoon even het 1 en ander weten voordat ik
met verbouwen begint.

trouwens over 3 maanden komt er snelle ADSL lijn
is dit manier van netwerk gewoon compatible?

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 23:35 schreef Morph666 het volgende:
Hallo,

Ik ben dus van plan klein thuisnetwerkje op te richten.
Maar het moet aan een paar voordelen voldoen :

- de Server moet stil zijn.
Is een fout uitgangspunt, de server moet stabiel en functioneel zijn.
- Grotere HDD voor server nodig ( rond de 8GB denk ik wel )
Suggesties? vooral stil, snel hoeft niet
Elke schijf is tegenwoordig groter dan 8gb, neem dan 5400rpm ofzo.
- De server pc moet "routen" oftewel internet delen...
- Ik wil via icq/msn/irc kunnen files senden,dccen hoe je het ook noemen wil.
Dat kan elke bak tegenwoordig (freesco bijvoorbeeld)
Maar het voornamelijkste doel van het netwerk is dat ik vanaf me Workstation mp3's kan sturen naar die Server
en dus dat ik me schijfruimte niet op deze schijf hoeft te benutten aan mp3's/divx enz... maar die gewoon gelijk vanaf die pc af te kunnen spelen, verder ;
Is ook nooit een probleem
Online gaming, als ik met workstation 1 bv C&C renegade online speel en met de andere pc muziekjes luister vanaf de server pc dus onstream ofso (8>. heb ik dan geen dikke "hoge" ping?
Maakt dus niet uit, want je belast je server en netwerk wel zwaarder.
En draaid het netwerk zo wel op 100Mbit ?
of heb ik daar toch echt een 100mbit Switch voor nodig?
Of een 100Mb hub.
trouwens over 3 maanden komt er snelle ADSL lijn
is dit manier van netwerk gewoon compatible?
Dat kan idd, ja

• Morph666
hartstikke bedankt....

nu ben ik er alleen nog niet uit wat ik op die Server voor een OS moet gaan runnen...

Linux?
Win2k?
Freesco?

als ik met WinXP hier mijn internet deel met Workstation 1 voor workstation 2 dan kan ik met Workstation 2 geen files senden... ( wel emailen ) niet msn files sturen of dcc'en

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 23:51 schreef Morph666 het volgende:
hartstikke bedankt....

nu ben ik er alleen nog niet uit wat ik op die Server voor een OS moet gaan runnen...

Linux?
Win2k?
Freesco?

als ik met WinXP hier mijn internet deel met Workstation 1 voor workstation 2 dan kan ik met Workstation 2 geen files senden... ( wel emailen ) niet msn files sturen of dcc'en
Hangt compleet af van je kennis/hardware.
Misschien is Windows NT 4 net zo makkelijk om te gebruiken, kan ik niet ruiken ;)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Linux?
Win2k?
Freesco?
Hangt er vanaf wat je wil. :)
Maar belangrijker: wat je kan.

Als je dat ding in de kast wilt zetten en er nooit meer naar wil kijken dan kan je keuze anders zijn dan wanneer je later eigen websites wil gaan hosten of een mailserver wil opzetten voor thuisgebruik.

Bedenk ook dat Win2000 server hogere hardware eisen stelt dan Linux of Freesco. Als je geen Linux-freak bent of wilt worden dan is Win2K of WinNT4 een goeie keuze. NT4 heeft veel lagere hardware eisen dan Win2K, maar is wel weer minder geavanceerd. Maar ja, dan komt dus weer de vraag om de hoek wat je er mee wil.

Kortom. Leg eens uit wat je wil en kan? :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
als je niet zo veel ervaring hebt met servers en zo zou ik gewoon voor Windows 2000 gaan. Is makkelijk te gebruiken en heb je eens gezei, dan zijn er een stuk meer mensen die je daarmee kunnen helpen. Nadeel is wel dat er een fors prijskaartje aan hangt, als dat een probleem is. Verder heb je met Win2k en WinXP ook meer netwerkfunctionaliteit..

100mbit zal genoeg zijn voor je C&C en een live mp3tje.. een mp3tje gaat op 128kbit dus dan heb je nog 99,872mbit over voor je C&C renegade.. dat zak je netwerk echt niet stressen. Je moet alleen niet tegelijkertijd een bestandje uploaden, als die dan met je maximum snelheid gaat kilt dat je game met een beetje pech. Dan zul je een snelheidslimiet moeten opzetten op de een of andere manier.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 00:07 schreef frim het volgende:
als je niet zo veel ervaring hebt met servers en zo zou ik gewoon voor Windows 2000 gaan.
Dus niet !! Pak dan eerder Windows NT 4 of Freesco, maar Windows 2000 is niet simpel !!
Is makkelijk te gebruiken en heb je eens gezei, dan zijn er een stuk meer mensen die je daarmee kunnen helpen.
NT4 en freesco niet dan??
Nadeel is wel dat er een fors prijskaartje aan hangt, als dat een probleem is. Verder heb je met Win2k en WinXP ook meer netwerkfunctionaliteit..
Die je niet nodig hebt, maar wel voor problemen kunnen zorgen.

• frim
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 00:09 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Dus niet !! Pak dan eerder Windows NT 4 of Freesco, maar Windows 2000 is niet simpel !!

Ik had NT4 erbuiten gelaten omdat die niet in het lijstje stond..
[..]

NT4 en freesco niet dan??
tsja in mijn ervaring, als ik iemand vraag "kun je even helpen met mijn server" dan zal het hem sneller lukken iets nuttigs te vertellen over win2k dan over Freesco waar hij nooit iets over heeft gehoord.. maar dat kan bij iedereen anders liggen natuurlijk
[..]

Die je niet nodig hebt, maar wel voor problemen kunnen zorgen.
hij wil zijn mp3tjes gestreamed hebben dus misschien nog wel meer multimedia dingen of zo. Ik vond het opzetten van een DNS/WINS server in Win2k heel makkelijk, ik vond het systeem zowiezo heel intuïtief werken, en dat heb ik niet bij bijvoorbeeld freesco. En als je bepaaldeservices neit wil installeer je ze gewoon niet of zet jeze uit, makkelijk zat..

• Morph666
ik denk dat ik toch maar voor een pc upgrade ga
Pentium 166 minimaal ergens goedkoop vinden ofso...

kan ik daar win2k op draaien hoop ik,

komt dus 2000 op te draaien rede dat ik hiervoor gekozen heb is puur ervoor omdat ik met NT4 geen ervaring heb en met Freesco kan ik geen mp3's sharen...

Dat streaming over mp3's kan ook dmv.
Mapje met mp3's sharen en gewoon met winamp alle netwerk adressen van de mp3's adden en klaar is Winamp (8> ( of is dit onstream :o )

Trouwens nog even kleine vraag...

COM21 modem staat beneden in meterkast
wat voor kabel heeft UPC naar boven getrokken ?
crossed link ? want ik wil het liefst ook die Server beneden in de Meterkast hebben staan...
als ik moet configgen kom ik wel naar beneden met me schermpje :D...

kan dus gewoon :

beneden COM21 -- SERVER
naarboven kabel die upc er heeft neergelegd
2e verdieping kabel komt in de uplink van de hub enz...

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25
Even een paar dingen die het overwegen waard zijn:
* Freesco: is echt niet moeilijk om te installeren! Verder zijn de vereisten wat betreft hardware zeer schappelijk: vanaf een 486 met 8 MB RAM is alles wat je nodig hebt (ik zie dat er een COM21 (kabel)modem aan hangt; @home of evt andere kabelaar neem ik aan?). Verder is het makkelijk dat je er geen omkijken meer aan hebt als het eenmaal draait: bij mijn ouders heb ik inmiddels een uptime van +/- 100 dagen zonder ook maar 1 reset! En hier in het studentenhuis enkel als de stop er weer eens uitvliegt :)
Ik lees verder dat ADSL eraan komt: dit is iets lastiger met freesco, maar er is een prima uitleg hierover te vinden op http://www.xs4all.nl/~bleekerm/

* Wat je wilt is enerzijds een simpele router waarmee voor elke pc internet beschikbaar is. Verder wil je een fileserver voor je films & muziek, maar niet ten koste van je verbinding. Ik zou kijken of je niet nog een simpel pctje op de kop kan tikken en bouw dan gewoon 2 servers!
De 1 gebruik je als router voor het internetverkeer. De andere gebruik je als fileserver en je kan later daar ook op gaan webserveren, of een ftp server daarop draaien (kan overigens ook op je freesco bak). Op die manier heb je geen gezeur dat je geen internet hebt als je fileserver plat gaat of overbelast raakt.

/Edit: koop gewoon een 10/100 mbit switch! Die zijn tegenwoordig echt niet meer zo veel duurder dan een 10/100mbit hub. Sterker nog, ik geloof dat een hub zo snel/traag draait als de traagste schakel en met 1 10mbit kaartje ertussen draait je hele netwerk dus al op 10 mbit. En voor streamen van films is het wel de moeite waard om 100 mbit te hebben.

• Morph666
Dus met freesco is het mogelijk ftp te kunnen bouwen?
zodat ik die met 100mbit snelheid eraf kan halen? ( direct bekijken van divx )

• frim
  • Niet online
166 mhz en windows 2000 weet ik niet of dat goed draait.

en voor een filmpje draaien met 3 pc's op netwerk heb je echt geen switch nodig hoor. dan heb je nog 33 mbit = 4 MB/s per computer over, dan heb je een flink filmpje als je dat vol maakt.

Maar als er een 10 mbit kaartje tussen hangt, dan kun je idd beter een switchje nemen. voor de prijs hoef je het niet te doen idd. Maar als je toevallig nog ergens een huub hebt liggen of er een op de kop kan tikken dan is dat ook een prima oplossing

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Op woensdag 10 juli 2002 00:25 schreef Morph666 het volgende:
ik denk dat ik toch maar voor een pc upgrade ga
Pentium 166 minimaal ergens goedkoop vinden ofso...
Ik zou je toch echt FreeSCO aanraden, ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik heb er wel goede dingen over gehoord.
Je Pentium 100 is daar uitstekend voor geschikt, ik heb zelf ook tijden een Pentium 100 als router/firewall/web/ftp/fileserver gebruikt en dat ging uitstekend.
met Freesco kan ik geen mp3's sharen...
Dat kan wel hoor! Check deze link maar eens.
als ik moet configgen kom ik wel naar beneden met me schermpje :D...
Daarin is FreeSCO ook gewoon veel gemakkelijker in. Je logt met je werkstation via telnet of ssh in op je FreeSCO bak en van daar uit kan je alles configureren. Dus niets geen gedoe van slepen met monitoren enz..

• vargo
Check deze draad is:
[topic=168328/1/25]
Zoek verder nog maar eens op 'freesco ftp' hier op GOT.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Welk OS je kies ligt voral aan je persoonlijke voorkeur. Dat wil zeggen, de ene houd meer van MS dan de ander, etc etc. Daarnaast kan ik met zekerheid zeggen dat het niet zoveel verschil uimaakt of je voor linux of windows gaat, beide zijn en blijven lastig om goed en degelijk te configureren. Zeker als je op dit moment eigenlijk niets weet van servers.

Ten tweede:

Je eisen zijn (neem ik aan uit je posts)
-Router
-Nat/firewall met opties (eventueel proxy)
-Fileserver

Persoonlijk zeg ik dan:
Linux systeem met iptables of netfilter als firewall, proxyserver ala squid voor msn/icq/inet etc en als laatste samba voor de fileserver. Kan makelijk allemaal tegelijk draaien op een pentium 100-200. Daarnaast is betroubaarheid hoog, en veel, zeer veel, informatie online te vinden.

Maar ik ben een fan van linux >:) , kost even wat tijd maar dan heb je ook wat.

buit is binnen sukkel

• Morph666
Ok allemaal heel erg bedankt dus,

Nu de volgende probleem ;

Hoe installeren wij Freesco,

ik heb hier wel de bootflop van freesco ( weet niet of er verschillende zijn ? )

en latere zorgen worden dan Files sharing,
laat em eerst maar "chello" routen...

ik heb al keertje geboot van die flop
en moet je allemaal dingen instellen ...
iemand enig id hoe het psies moet of is het gewoon proberen ...

[EDIT]
Als het te gek wordt moet je het zeggen,
Zeg maar UTFS :D
[/EDIT

Verwijderd

edit:

Je moet niet zo vlug editten :P nou klopt het niet meer wat ik zeg...

Lees es de manual op http://www.freesco.info/freesco.org/freesco/index.shtml ;)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Je zegt het zelf al, btw als je ergens niet uitkomt moet je het gewoon vragen... Glad to help :)

buit is binnen sukkel

• blackd
  • Niet online
Misschien kan ik nog wat tips geven over welk OS je op je server gaat zetten..
Ik heb ooit een 486/33 gehad, met daar op Linux (SuSE). Deze was router voor mijn ISDN verbinding voor 5 clients. Configureren ging best makkelijk. Het grote nadeel van Linux is dat het niet zo 'fool proof' is. Dat leg ik zo uit.

Daarna een P133 met Mandrake, en nu Debian geinstalleerd, inmiddels is hij niet meer router, maar doet ons ADSL modem dit (tweaken). Hij is nog wel mailserver (bSMTP bij XS4ALL + mooie hostname), waar ook een virusscanner op draait.

Nu komt het verhaaltje
Ik heb het routen overgegeven aan het ADSL modem, omdat mijn pa een keer in een lompe bui de voedingsstekker van de Linux server eruit heeft getrokken. Gevolg is dat mijn ouders die bak _niet_ online krijgen, want er moet een soort van scandisk uit worden gevoerd, en misschien nog wel ergere dingen (single user mode of hoe heet dat ook al weer).

Mijn nieuwe project, is een P2 450 van mijn pa bietsen en daar Windows 2000 Server op zetten, en misschien Exchange. Deze wordt mailserver en maakt gebruik van een Active Directory. Ik ben al een paar dagen bezig met configgen (maar wees gerust, dat had ik met Linux ook), aangezien ik gewoon alles uit zit te proberen.
Daarna gaan de meeste clients over op Windows 2000 om de verbeterde netwerkfunctionaliteiten beschikbaar te maken.

Overigens staat er nu een Windows 2000 Server op een AMD 300 mhz systeem, met veel te weinig ram. Dit trekt hij nog net, maar als er meer users op zouden zitten (er zit er nu maar 1 op), of als Exchange er zo op komt, ben ik bang dat er weer 'n waarschuwing over mijn virtuele geheugen komt ;)
Deze bak is overigens om te testen, icm een W2K Pro systeem

Waar je dus goed op moet letten is: als de server hard nodig is in het netwerk, zorg dat deze makkelijk weer 'up' te krijgen is, anders ben jij de hele tijd de pineut bij 't repareren van de boel. Daarom staat mijn ADSL modem ook te routeren, mijn Linuxbak houdt dat niet vol met mijn mailscanner (vreet CPU :().

Wat je ook in gedachten kunt houden: Virusscanner! Ik heb nu Norton AV Corporate geinstalleerd, handig en makkelijk. Je kan clients updaten via de server en helemaal beperken in configuratie van het programma zelf.
Dit kan met Linux/Freesco in mindere mate. Op dit moment staan er op de andere clients (Die niet in het testdomein zitten) McAfee, die update vanaf een share van de Linuxserver. Deze Linuxserver haalt elke avond om 5 uur de laatste .zip en .ini bestanden van een updateserver (ftp) van McAfee. Met de McAfee scheduler kijkt McAfee bij bootup of hij de nieuwste versie heeft. Dit is dus een 'workaround' voor het 'pushen' van je virusupdates naar je clients.
Misschien is deze hele laatste alinea totaal irrelevant, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan :P

Ik zie dat er inmiddels een aantal posts zijn geweest, en dat je hebt besloten voor Freesco. Voor een dergelijk 'trage' bak is dit overigens wel de beste oplossing.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

edit:
ach, laat ook maar. Wat heeft het nog voor zin om te posten als mensen als blackd zich ertegenaan gaat bemoeien... :'( :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• vargo
Als freesco hier plat gaat start deze gewoon weer op zodat alles weer werkt hoor. Het is een echte 'black box'; hangt ook geen monitor of toetsenbord aan.

Verder: het is leuk om een centrale server te draaien met daarop de laatste virusdefinities, maar iedere antivirus client kan gewoon van internet de laatste updates halen en met breedband internet heeft het niet zoveel meerwaarde om dat via een server te doen. Maar het is wel leuk om mee te spelen...

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 00:59 schreef Rataplan het volgende:
edit:
ach, laat ook maar. Wat heeft het nog voor zin om te posten als mensen als blackd zich ertegenaan gaat bemoeien... :'( :P
Heuh? :P :?
Op woensdag 10 juli 2002 01:06 schreef vargo het volgende:
Als freesco hier plat gaat start deze gewoon weer op zodat alles weer werkt hoor. Het is een echte 'black box'; hangt ook geen monitor of toetsenbord aan.
Freesco bakken wel, maar ik draaide met Linuxbakken (ook voor FTP, samba enzovoorts)
Ja, dat kan ook met freesco, maar ik nou niet zo van 'voorgebakken', behalve frituurspul :P
Verder: het is leuk om een centrale server te draaien met daarop de laatste virusdefinities, maar iedere antivirus client kan gewoon van internet de laatste updates halen en met breedband internet heeft het niet zoveel meerwaarde om dat via een server te doen. Maar het is wel leuk om mee te spelen...
Mja, dat via internet kan bij mij ook nog.
Het is inderdaad leuk om mee te spelen, maar het biedt voor mij (/mijn netwerk) ook nog een meerwaarde: men vertikt het om die updates _zelf_ te installeren...
... dus doe ik 't maar :+

Dit is net als met Windows Update, bijna niemand in 't netwerk doet dat hier, behalve ik. Nu heb ik onder 2000 een tool 'Service Pack Manager' gevonden, die de nodige updates voor mij download en installeert (unmanaged, op de clients). Verdomde handig :)

• vargo
Op woensdag 10 juli 2002 01:07 schreef blackd het volgende:
Ja, dat kan ook met freesco, maar ik nou niet zo van 'voorgebakken', behalve frituurspul :P
[..]
Hehe, een echte 'control freak'...
Mja, dat via internet kan bij mij ook nog.
Het is inderdaad leuk om mee te spelen, maar het biedt voor mij (/mijn netwerk) ook nog een meerwaarde: men vertikt het om die updates _zelf_ te installeren...
... dus doe ik 't maar :+
Ja plus dat als je wat verder met je server gaat een virusscanner wel zo handig is: op mijn mailserver wordt alles netjes gescanned en ook wil ik ServU verbouwen zodat alle geuploade files automatisch gescanned worden.

• Morph666
hartstikke bedankt allemaal :D
wat een hulp zeg , midde in de n8 nog wel :D

ik ga slapen, morgen ochtend ga ik die p 1 75 @ 100 weer opbouwen en hdd halen, heb hier nog een Seagate 8606mb 5400rpm is wel goed genoeg denk ik,

ik laat gewoon eerst de Freesco router zijn werk doen
daarna open ik wel nieuw topic, of ik UTFS als dat er instaat trouwens over hoe SSHD en FTPD's te creeren...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 10 juli 2002 01:07 schreef blackd het volgende:
Nu heb ik onder 2000 een tool 'Service Pack Manager' gevonden, die de nodige updates voor mij download en installeert (unmanaged, op de clients). Verdomde handig :)
Urrel, pleeez >:)
[edit]
wtf?
http://www.securitybastion.com/
Pricing: 50 clients $1,055.00 :o

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 01:23 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Urrel, pleeez >:)

* blackd is benieuwd :)
7 dagen trial te downloaden.
Zowel XP als 2000 als ik me niet vergis.
Mooi alternatief voor die nieuwe service van Microsoft, hoe heet hij ook al weer..

Software Update Services, dat was hem:
http://www.microsoft.com/windows2000/windowsupdate/sus/default.asp

[edit]
wtf?
Pricing: 50 clients $1,055.00
Demn, dat had ik nog niet gezien :(

[edit2]
blackd, waarom doe je dan zo dom, SUS is toch gratis te downen bij Microsoft?
Ja hallo, check dit:
Q. What is the minimum hardware required to run SUS on a server?

A. An Intel X-86 or compatible P700-level processor, 512 megabytes (MB) of RAM, and 6 gigabytes (GB) of available hard-disk space.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Skip that one :P

SUS komt hier al binnen, hardware zat :o

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 01:31 schreef BackSlash32 het volgende:
Skip that one :P

SUS komt hier al binnen, hardware zat :o
Kom ik aan met m'n 450 mhz met 38x mb ram :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[pats-mode]
Testserver: P3 1GHz 768MB Compaq ML370, 4x18GB Raid5 :P

helaas niet permanent, komt voor de zaak als "klooiserver/TDserver" :)

[on-topic]
Ik draai winroute op een p200 met 64MB als router, win2k AD/DNS/File/Shoutcast/VPN 3 users op een P2@350 met 256MB easy, + testserver P3 733 512MB..voor mezelf dan.

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 01:34 schreef BackSlash32 het volgende:
[pats-mode]
Testserver: P3 1GHz 768MB Compaq ML370, 4x18GB Raid5 :P
Dat krijg je ervan, hier gewoon een simpel thuisservertje :X
BackSlash32, kom anders ff online

Verwijderd

Jullie vergeten de makkelijkste, betrouwbaarste, stabielste......... ja ja ta ta ta ta

-=E-smith SME Server=-

www.e-smith.nl

Mzzzzzzzzzzzzzlllllllllllll

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 01:36 schreef CyberSieRRa het volgende:
Jullie vergeten de makkelijkste, betrouwbaarste, stabielste......... ja ja ta ta ta ta

-=E-smith SME Server=-

www.e-smith.nl

Mzzzzzzzzzzzzzlllllllllllll
Iets wat mijn simpel thuis servertje al niet zou aankunnen..
Minimale systeemeisen voor e-smith:

Pentium 60 Mhz CPU
32 MB geheugen (RAM)
3,2 GB harde schijf
CD-ROM speler (IDE of SCSI)
indien er een SCSI-adapter wordt gebruikt, moet deze door e-smith ondersteund worden; klik hier voor een overzicht.
een door e-smith ondersteunde ethernet netwerkkaart of twee ondersteunde netwerkkaarten indien de e-smith server als gateway wordt gebruikt op een vaste Internetverbinding (huurlijn, DSL, kabelmodem). Klik hier voor de lijst met ondersteunde netwerkkaarten
Linux-compatible modem, indien e-smith wordt gebruikt als gateway met een inbelverbinding naar Internet
floppydisk drive
monitor; ieder type
grafische kaart; ieder type
muis; niet nodig
geluidskaart: niet nodig
|:(

Verwijderd

tijd voor een nieuw simpel thuis-servertje ;)

Verwijderd

offtopic:
Ja vin ik ook, maar ik wil er dus niet voor betalen :9 Zoek gratis materiaal, gratis oude pc's of in ruil voor iets of ruil voor dienstje.. bij deze.. :9 8-)

• Shunt
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

hmmm dit is een beetje heel basic en ook heeel er search niet :?
mare zoek en gij zulte vinden
use the search Luc use the search

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1