• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 09:34
ik had een vraag aangezien ik maar een arm studentje ben maar toch een digicam wil hebben is mijn oog gevallen op deze

Afbeeldingslocatie: http://www.neckerman.nl/bilder/250/5/56/5690400134_nl245.jpg

hij heeft de volgende specs

TRUST Familyc@m 500

149,00 EUR

TRUST Familyc@m 500 Flash.
U maakt tot 180 opnamen met deze 128 Mbit digitale camera. Beeldresolutie tot 3,3 megapixels voor beelden van hoge kwaliteit en haarscherpe resultaten. Resolutie: 1280x1024. Ingebouwde automatische flitser. Kan worden gebruikt als fotocamera, videocamera en zelfs als webcam. Uitgerust met zelfontspanner van 10 seconden en fixed focus.
Met USB-aansluiting.
Incl. cameravoet.

hij kost 149 euro is dit een beetje waar voor je geld???
of hebben jullie andere alternative met een max bedrag van 200 euro (meer heb ik nie :'( )

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
aan de reacties te lezen hier op GoT over die cam zou ik hem niet nemen :+ (moet je maar ff de search gebruiken) Er zit volgens mij ook geen LCD op dus das ook lastig.. voor max. 200 euro kun je beter een fuji funepix 1300 (of opvolger daarvan, weet de naam niet zo) of een olympys c100 nemen.. dat zijn tenminste echte digicams :)

[edit] http://www.fotobooms.nl/Digicams/Olympus.html das al een stuk beter dan die trust :)

Verwijderd

Hoe kan dit nou:

Beeldresolutie tot 3,3 megapixels voor beelden van hoge kwaliteit en haarscherpe resultaten. Resolutie: 1280x1024.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 16:00

BaRF

bijna kerst

idd, broertje van mn vriendin heeft hem, en ach is wel grappig cammetje, maar goed-belichte fotos ofzo kun je niet verwachten. Eventueel idd een Olympus c120 (pricewatch is nu €222 (Ik kan hem eventueel voor 200 voor je krijgen :P) dat zijn in elk geval geen TRUSTS! :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 09 juli 2002 23:48 schreef dev het volgende:
Hoe kan dit nou:

Beeldresolutie tot 3,3 megapixels voor beelden van hoge kwaliteit en haarscherpe resultaten. Resolutie: 1280x1024.
tis een 1MP cam maar het apparaatje rekt het op tot 3,3 :X

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 juli 2002 23:48 schreef dev het volgende:
Hoe kan dit nou:

wat hij bedoelt te zeggen is dat een 3.3 megapixel-camera een resolutie heeft van 2048 x 1536

Ik denk dat ze een grove tiepvaut hebben gemaakt... die 1280x1024 is een 1.3 megapixelcamera

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 23:52 schreef wfvn het volgende:

[..]

wat hij bedoelt te zeggen is dat een 3.3 megapixel-camera een resolutie heeft van 2048 x 1536

Ik denk dat ze een grove tiepvaut hebben gemaakt... die 1280x1024 is een 1.3 megapixelcamera
Precies. Dat ie niet opeens denk dat t een 3.3 megapixel is :)

• Palomar
  • Niet online
ik wil trouwens wel es foto's zien van die trust of het echt zo slecht is...

• sarlo
ja goed idee heeft erniemand deze camera en wil hij/zij geen foto doneren om de kwaliteit te zien

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

[search=Familycam 500]
[search=Trust 500]
Uit de reacties van gebruikers blijkt wel dat het echt een baggerding is...
(edit: oeps, ik dacht even dat het om de FC300 ging en niet de 500, maar toch lijkt het me nog steeds niets :) )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Owja... om nog even ontopic te gaan:

1) Ik zou die camera niet nemen. Reden: resolutie is niet hoog genoeg voor mij.
2) Waarvoor wil je hem gebruiken (heb je niet aangegeven). Wil je hem namelijk gebruiken voor plaatsen op internet, dan is die resolutie hoog genoeg (dan kan je zelfs nog met 640x480 nog aardig uit de voeten)
Stel dat je hem ook wil gebruiken om afdrukken te maken/laten maken, dan schijnen afdrukken op 13x9 nog aardig uit de afdrukcentrale te komen. Ik heb hier geen ervaring mee maar wel m'n ernstige twijfels bij.

Nu ga ik even een gevaarlijk stukje neerposten (misschien zelfs troll-achtig): Trust is nou niet het eerste bedrijf wat ik volledig zou 'trusten'; maar ik ken de camera en de kwaliteit niet...

Ik raad je sowiezo aan om even door te sparen voor bijvoorbeeld een Canon A20 (1.92 MPixelcamera)

• sarlo
niet echt speciaal voor iets beetje voor inet afentoe een plaatje voor op feetsen van mij en me vrienden voor op vakantie maar ik ga ze niet echt afdrukken ofzo

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nog iets leuks: als de batterijen leeg zijn worden je foto's gewist er zit wel een back-up batterij in die het 5 minten kan volhouden zodat je da batterijen kan verwisselen.

Doe het nou niet...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• sarlo
ik krijg de indruk dat ik beter voor een canon c1 kan gaan

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 10 juli 2002 00:13 schreef gfo het volgende:
ik krijg de indruk dat ik beter voor een canon c1 kan gaan
ehm :?

Ik denk dat je hier een tiepvaut maakt... ik ken geen canon c1

welk type bedoel je.. niet een olympus c1?

Verwijderd

als je een trust koopt weet je zeker dat je het slechts heb gekocht en de spyc@m schijnt ook blubber te wezen

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

please ga niet voor die trust...
het is echt zonde van je geld man !
veel foto's hebben ook 1 of andere roze gloed erover heen...
er zit super veel ruis in
kortom niet doen !

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik ga ff wat voorbeeld fotos scoren op een family pagina, zo terug :P

onbewerkt (DUH :P) KLIKBAAR w00t!
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalgrey.nl/barf/kies2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalgrey.nl/barf/schoon.jpg
Valt best mee he :) alleen na 2 maanden kregen alle fotos een rare kleur paars :X

In t schemerlicht is het al veel minder...
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalgrey.nl/barf/kies.jpg

(edit: ff aangepast hier & daar)

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb een kodak fotocamera met filmrolletje :P

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 10 juli 2002 01:43 schreef shooter het volgende:
ik heb een kodak fotocamera met filmrolletje :P
VÈÈÈÈÈÈT

Waar heje die gehaald?
Wat voor resolutie heeft dat ding?
Welke isowaardes?
Specs!
Pics!
Samples!
;)

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Een kennis van mij heeft die ook en buiten doet ie het wel goed maar binnen met kunstmatig licht (vooral tl-bakken, als je die kan zien op de foto) worden de foto's heel lelijk

• Palomar
  • Niet online
die bovenste lijkt vet rood.. of was er toen net een nucleaire regen oid? :P

maar verder qua scherpte valt ie me niet eens zo tegen.. mn fuji 1300 is dan toch mooier (kostte €179 bij www.fotoboom.nl), maar als je echt niet meer wilt betalen kan het er nog mee door vind ik..

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

deze camera interpoleert van 1.3mp naar 3.3mp

in de praktijk kan deze camera nog niet eens tippen aan de gemiddelde 1mp camera van Canon, Fuji, Nikon e.d.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Gewoon ff doorsparen tot je genoeg geld hebt voor een goede camera (Canon, Kodak, Fuij of Sony), die Thrust junk zou ik persoonlijk iniedergeval nooit kopen.

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 12:53 schreef Mooooody het volgende:
deze camera interpoleert van 1.3mp naar 3.3mp
maar interpolatie is toch dat de resolutie (softwarematig) verhoogd wordt? En volgens mij is 1.3Mpixel altijd een resolutie van 1280x1024, en dat is nou net de max. van die cam... in welk opzicht heeft ie dan een kenmerk van een 3.3Mpixel cam?? In alle opzichten is het gewoon een 1.3Mpixel cam.
Pagina: 1