geforce 4 mx460 dvd full screen prob.

Pagina: 1
Acties:

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Owkee, het volgende:

Een kennis van mijn vader (en die MOET je helpen, helaas) heeft een probleem met zijn aldi medion pc en heeft mijn hulp ingeroepen.

In deze pc (die onder win-XP draait) zit een geforce 4 460MX videokaart met twinview.

Helaas heb ik van zowel XP als nvidia geen kaas gegeten (ik een win2k+matrox man 8-) ) en daarom kom ik er niet uit.

Wat doet zich voor:
beeld op monitor is prima. Het is de bedoeling dat een filmpje dat wordt afgespeeld fullscreen op de tv te zien is. Op zich lukt dit in 80% van de gevallen.
En dan vooral met divx en vcd's.
Met een DVD treed het volgende probleem op: het beeld is wel te zien op de tv, echter er valt een stuk weg. Het lijkt wel of het beeld dat naar de tv gaat een stuk te groot is, waardoor rechts en onder een stuk wegvalt.
Ik heb naar mijn mening alle opties wel langsgelopen maar kon niks vinden wat soelaas bood.
Iemand bekend met dit probleem? Is een simpel driver updateje genoeg, of moet ik moelijkere fratsen uithalen?

Het schijnt dat het tv-tool progsel niet werkt, omdat dat de GF4 niet ondersteunt.

Hulp=welkom!

Verwijderd

En Lampje heeft de tv-out FAQ gelezen trouwens :P

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

RIGHTTTT :+

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:57
Uhm, wat dacht je er van op de resolutie te veranderen, naar beneden te zetten? Hoe probeer je twin-view te gebruiken? Clone mode?

• Raymond
Op woensdag 10 juli 2002 02:03 schreef Hielko het volgende:
Uhm, wat dacht je er van op de resolutie te veranderen, naar beneden te zetten? Hoe probeer je twin-view te gebruiken? Clone mode?
Da's het probleem: volgens mij zie ik die opties nergens.
Ik heb in XP ingesteld dat het tweede scherm een TV is (pal-G als ik het goed heb onthouden) en wanneer een dvd afspeelt gaat het filmpje fullscreen naar de TV. Van de tv kan ik nergens een resolutie instellen. En het maffe is, dat wanneer ik rechts klik op het icoon van de dvd speler in de taskbar dat de optie " stuur dit beeld naar monitor 2" er niet bijstaat, alleen monitor 1 is te selecteren. Toch gaat het beeld beeldvullend naar de tv dan. (wanneer ik de software wijsmaak dat er een tweede standaardmonitor is aangesloten, kan ik die optie wel selecteren, maar het resultaat is hezelfde)

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
Ikzelf kan alleen het primaire beelscherm op de goede wijze naar mn tv sturen. Bij het secundaire beeld lukt dit niet zonder rare beelden, ongeveer wat jij beschrijft. Probeer dus de monitor secundair te maken en de tv het primaire beeld te geven. Aangezien ik een dual monitor setup heb, moet ik dit telkens opnieuw aanpassen. maar bij jou moet dit een permanente oplossing zijn.

• Raymond
Ow, wat zuur dat je dat nu noemt. Ik ben net een half uur geleden door die man gebeld:
"ja, nu is mijn monitor zwart"
ow, en uw tv?
"Ja, daar zie ik alles nu op"

Die pc heeft dat spontaan gewisseld :( (ik heb voordat ik wegging de pc gereboot, om te checken of alle instellingen goed waren. Dat waren ze, maar blijkbaar toch ook niet). En natuurlijk woont die ouwe knar hier 3 kwartier rijden vandaan.

Nu moet ik hem daar telefonisch doorheen loodsen. Whish me luck :P

• Raymond
ik ben toch nog even zo onbeschoft om mijn vraag te kicken.

Is iemand dit probleem toevallig ook tegengekomen en weet hij (zij?) een oplossing.

* Raymond is vandaag alweer aan zijn mouw getrokken, maar heeft echt geen kaas van nvidia kaartjes gegeten.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
tvtool downloaden, en al je problemen zijn voorbij :)

Niks geen gekloot meer met twinview

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

en zoals er al gezegt werd... heeft men al de Faq gelezen...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Op zondag 14 juli 2002 23:28 schreef Mysteryman het volgende:
Als het al gezegd is hoef je het niet nog een keer te melden hoor... |:(

• Raymond
Op zondag 14 juli 2002 23:28 schreef Mysteryman het volgende:
Klopt en tv-tool schijnt niet te werken.

Mischien moet ik toch zelf maar eens aan de bak en het internet afstruinen.

toch maar weer bewijs dat de lazy user uithangen niet werkt ;)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 21:10 schreef Lampje het volgende:
toch maar weer bewijs dat de lazy user uithangen niet werkt ;)
Die gaat in je notes ! :D
Pagina: 1