olympus smartmedia opent extra functies fotocamera

Pagina: 1
Acties:

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij olympus fototoestellen o.a. de c-220 zoom (die ik besteld heb) zit o.a. de functie van panoramafoto,s maken.

Je kan dan ongeveer 10 foto,s knippen met de zelfde instelling en er komt dan een of ander raster op het beeldschermpje om ze goed naast elkaar te krijgen.

De grap van olympus is dat deze functie alleen komt als je olympus smartmedia kaarten gebruikt, of andere merken kraakt.

Verschil in prijs is toch wel heftig. 85 voor olympus. 66 voor een ander merk 128MB kaartje. Zijn deze extra functies het waard om het verschil van 19 te betalen.

Verwijderd

Je zegt toch dat je die andere kan kraken :?

• Auke
  • Niet online
Ik kan dat nog niet, je hebt dan wat ik begrepen heb een smartmedialezer en schrijver nodig.

Verder moet de software nogal onbetrouwbaar zijn als je niet precies weet waar je mee bezig bent.

De kans bestaat dat je je kaart beschadigd. Waarschijnlijk zal je dan ook je garantie wel kwijt zijn op het kaartje.

Extra risico's dus die ik liever niet aan ga.

Of iemand moet het me haarfijn kunnen uitleggen en zo,n smartmedialezer leveren ;)

Verwijderd

Je hebt er inderdaad een smartmedia-reader voor nodig, ik kan bij Google zo wat duidelijke instructies vinden :)

Ik zou even kijken hoe duur die dingen zijn als je niemand kent die er een heeft.

• Auke
  • Niet online
Tja ik heb het fototoestel nog niet, en ik vraag me dus af of ik ten eerste die extra functies ooit ga gebruiken en of ik zo,n kaartlezer nodig heb.

Verwijderd

Ik gebruik op m'n cam de panorama-functie erg vaak, ik zou t zeker aanraden. Als je toch een dure cam koopt zou het zonde zijn dat je die functie niet hebt.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23
Je kan ook het bijgeleverde 8 MB kaartje alleen gebruiken voor de panorama functie :+ (je kan er max. 10 mee maken) en het andere merk kaartje gebruik je dan gewoon voor je "normale" foto's

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

ik weet niet hoe duur die cam is, maar ik heb bij dat soort dingen zoiets, je gaat toch niet die paar gulden besparen op zo'n bedrag? als je het koopt, koop het dan gelijk goed :)

• Auke
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 23:38 schreef Kertje het volgende:
ik weet niet hoe duur die cam is, maar ik heb bij dat soort dingen zoiets, je gaat toch niet die paar gulden besparen op zo'n bedrag? als je het koopt, koop het dan gelijk goed :)
42 gulden voor iets dat je mischien nooit gaat gebruiken vindt ik nogal wat.

Maar mischien is het wel een erg mooie functie en is dat extra geld dat ruimschoots waard, daarom dit topic :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 23:42 schreef Auke het volgende:

[..]

42 gulden voor iets dat je mischien nooit gaat gebruiken vindt ik nogal wat.

Maar mischien is het wel een erg mooie functie en is dat extra geld dat ruimschoots waard, daarom dit topic :)
Persoonlijk vind ik het een prachtige feature. Je kan er (om mijn cam tenminste) zelfs 360 graden foto's mee maken.

• Auke
  • Niet online
Bedankt. Nu kan ik weer wat een betere inschatting maken :)

En dat idee om het 8mb kaartje ervoor te gebruiken heb ik ook al bedacht :) Maar wat zijn nu max 10 foto's ;)

Verwijderd

Ken je echt niemand die zo'n smartmedia-reader heeft? Het hoeft maar eenmalig te gebeuren.

Verwijderd

Ik heb een SM reader.....woon in Den Haag

edit/
Jij in Fryslan...beetje ver weg

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 23:57 schreef rob van den broek het volgende:
Ik heb een SM reader.....woon in Den Haag

edit/
Jij in Fryslan...beetje ver weg
TPG post..........