[LITE-ON LTR-32123S] welke cdr? ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 16:34
Ik ben nieuw in dit forum, en ik verbaas me er nauwelijks topics als deze zijn... Excuus als dit een "domme" vraag is die hier niet thuis hoort, maar hier komt 'ie dan:

Ik heb vandaag een Lite-On LTR-32123S aangeschaft omdat mijn (oude!) Philips CDD 3610 (2x) het te warm had gekregen. Nu had ik nog een stapeltje low-cost Nashua 74 min CDR's liggen, bij Mycom gekocht. Hebben altijd prima gewerkt... totdat ik ze vanavond in mijn nieuwe Lite-On ging uitproberen...

Ik begon nietsvermoedend met een 32x testje... Na burnen, totaal niet leesbaar... Mmm, dan maar eens op 12x... Enigszins leesbaar, maar heel traag, veel errors. Toen zag ik op het CD doosje: 1x-8x.. Aha, vandaar dacht ik.. Dus weer een nieuw schijfje uitgepakt, en burn iets op 4x. Deze leek goed te zijn, hij was enigszins leesbaar in de drive zelf, maar toen ik heb probeerde te lezen met mijn laptop CD-ROM drive, gaf ik het wat betreft Nashua op...

De meegeleverde 12x CDRW uitgeporbeerd: geen enkel probleem.

Nu mijn vraag: welke CDR's passen het best bij de Lite-On LTR-32123S?

Wie heeft ook een LTR-32123S (of soortgelijke)? Welke CDR media gebruik je (en waarvoor?). Welke absoluut nooit meer? Prijs?

Mijn ervaringen tot nu toe:
1) absoluut nooit meer Nashua
2) ... to be continued

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nashua is een grote afnemer van CMC Magnetics, een van de ranzigte CD-R producenten die er zijn, over het algemeen gewoon slechte CD-R's (CMC, ook bekend onder namen als o.a Precision, Memorex, That's write, Imation).

Je Lite-On is niet zo heel moeilijk qua media, aan te raden vallen Ritek Type 7 (b.v Discplanet), en Tayo Yuden (Tayo Yuden, Parrot). Zelf goede resultaten met DataTrack (lekker goedkoop).

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42

DSK

boeiend...

Ik heb een Aopen, maar werkt ook in Misumi 32x en Lite-on... Gewoon de CD'tjes die ze in de Aldie verkochten (staat op top 24x) Branden perfect aan 32x en zeer goed leesbaar, ook in laptop (Tecra 8000)

Blog (Linux-related)

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 16:34
Mmm, de ranzigste CDR boer die er is... Vandaar; ben al lang blij dat het niet aan de nieuwe brander ligt.

Praktisch vraagje: hoe kom ik erachter welke merken bij welke fabrikanten horen? Je zei al dat Nashua dus van CMC is, en dat je die moet vermijden. Ik heb even gekeken op de websites van winkels bij mij in de buurt en kwam een aantal (voor mij onbekende) merken tegen.

Arita (computerland.nl)
Arita/Traxdata (computerland.nl)
Vivastar (vobis.nl)
Dynabyte (huismerk, dynabyte.nl)
Verbatim (paradigit.nl)

Weet iemand deze merken te mappen op fabrikanten? Of nog beter: welke zou je aanraden voor gebruik met de 32x Lite-On? En Imation is dus niks? Ik kan mij herinneren daar wel goede berichten van gezien/hoord te hebben...

Verwijderd

ik had ongeveer hetzelfde

probeer het programma CDMate eens, dat werkte bij mij wel goed

Verwijderd

Om in Liteon stijl te blijven; hier:http://www.liteonit.com.tw/index-english.htm kan je het programmaatje Smartburn downloaden. Het vertelt je precies de fabrikant, het materiaal en de snelheid waarmee je de cd kan branden.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Arita (computerland.nl)
Arita/Traxdata (computerland.nl)
Arita zijn leuk als ze niet te duur zijn :)
geen supercd's maar ook geen slechte :)
Vivastar (vobis.nl)
zegt me nix :)
Dynabyte (huismerk, dynabyte.nl)
dat zijn gewoon philips cd's :)
teminste..neem aan dat je het over de spindeltjes van 25 oid hebt :?
Verbatim (paradigit.nl)
zegt me nix :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 09 juli 2002 23:08 schreef dirkpostma het volgende:
Ik ben nieuw in dit forum, en ik verbaas me er nauwelijks topics als deze zijn... Excuus als dit een "domme" vraag is die hier niet thuis hoort, maar hier komt 'ie dan:
Ehm, er zijn juist heel veel van dit soort topics..
Da's ook een van de redenen dat dit topic dicht gaat..

[search=goede cdr]
[search=beste cdr]
[search=ervaringen cdr]

En dan vind je bijv. dit soort topics:

[topic=513782/1/100]

En verder is het natuurlijk ook nog zo dat wat een ander een goede cdr vind, dat jij dat best rommel kunt vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.