Ik zit hier bij een vriend achter de computer maar die bios loopt wel zo f*cking traag, hij heeft ongeveer 2 minuten nodig om de bios door te komen. het betreft een siemens D1107/b BX moederbord met een phoenix bios. Wat kan ik hier aan doen?
Bios loopt traag... dat heb ik nog nooit eerder gehoord...
Wat bedoel je er precies mee?
Lijkt mij wel meteen een hardeware fout...
Wat bedoel je er precies mee?
Lijkt mij wel meteen een hardeware fout...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Misschien levert de voeding verkeerde spanningen... (12v, 3,3v etc)
Dat is mijn ervaring ermee..
Dat is mijn ervaring ermee..
indien de bootschijf FAT32 is kan het daar aan liggen, heb ik ook reeds gehad, duurde toen ook 2 minuten voor het os startte
Draait een BIOS eigelijk ook op een bepaalde clocksnelheid ofzo?
En hoeveel geheugen zit er eigelijk in?
En hoeveel geheugen zit er eigelijk in?
OC / CM - Begint eer ge Bezint
mischien dat hij wat preciezer kan zijn, mij lijkt het alsof hij niet zozeer BIOS bedoeld maar wel de POST
de tijd tussen het aandoen van de pc en dat je het eerste win98 scherm krijgt is ongeveer 2 minuten (dat is de post)Op dinsdag 09 juli 2002 22:48 schreef RansAckeR het volgende:
mischien dat hij wat preciezer kan zijn, mij lijkt het alsof hij niet zozeer BIOS bedoeld maar wel de POST
maar ook als je de bios (het menu) ingaat gaat het ook niet vloeiend allemaal. maar ook de bios van de video kaart komt niet vloeiend in beeld, wat dat kan zijn weet ik ook niet
Een paar intikkertjes:
- zorg dat de 'Quick POST' of 'Quick RAM check' op ENABLED staat
- zet de boot sequence op C-CDROM-A
- 'Bootup Floppy Seek' DISABLEn
- IDE settings op USR, niet AUTO doen (dit scheelt nog het meest)
- zorg dat de 'Quick POST' of 'Quick RAM check' op ENABLED staat
- zet de boot sequence op C-CDROM-A
- 'Bootup Floppy Seek' DISABLEn
- IDE settings op USR, niet AUTO doen (dit scheelt nog het meest)
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Sinds ik meer ram gepleurd heb in me 45o mhz bak, gaat het inladen van de bios ook trager
Dat is de Quick POS/Mem test die op Disabled staat. Enablen en het gaat weer snel genoeg.Op woensdag 10 juli 2002 00:57 schreef DarkZen het volgende:
Sinds ik meer ram gepleurd heb in me 45o mhz bak, gaat het inladen van de bios ook trager
Oslik blyat! Oslik!
Dat is niet de post... post is voorbij als de bios klaar is, de HD's zijn bekend en dan pas begint met windows laden... da's de postOp woensdag 10 juli 2002 00:09 schreef Pnhers het volgende:
de tijd tussen het aandoen van de pc en dat je het eerste win98 scherm krijgt is ongeveer 2 minuten (dat is de post)
Maar klinkt als een harde probleem, meet entest van aale szou ik zeggen
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Pagina: 1