[ASP] De opgegeven bron is bezet

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb geen flauw idee waar dit vandaan komt. Als ik m'n server gereboot heb, gaat het prima. Voer ik hetzelfde script dan nog eens uit, krijg ik die error. Een witte pagina met alleen "De opgegeven bron is bezet."

Geen foutcode, regelnummer of wat dan ook erbij. Niets.

Wat probeer ik? Ik heb een ASP-VBScript ding gemaakt die niets anders doet dan via ADO via OLEDB naar MSSQL connecten (ASP->ADO->OLEDB->MySQL geeft dezelfde fout overigens) en een recordset openen. Ik kan met andere client prima via ADO en OLEDB dingen doen, maar met ASP gaat het de mist in.

Als ik vervolgens alleen maar Response.Write "blaat" doe, loopt dat ook uit op dezelfde melding. Soms dan.

Iemand een idee? En: weet iemand wat deze fout in het engels is :? dan kan ik em opzoeken met google ofzo. "Source in use" gaf in elk geval weinig zinnig resultaat. Hier ook niets gevonden trouwens.

日本!🎌

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
close je de recordset wel :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Yup, als ik RS.Open typ, zet ik er altij gelijk RS.Close onder ;)

En ja, "Set RS = Nothing" vergeet ik ook niet.

Maar, dat zou natuurlijk niet uit moeten maken, er moeten best meerdere users tegelijk in 1 database kunnen roeren.

日本!🎌

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Hoe open je de database, met welke locking?

Misschien je code (of een deel) eens posten

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hier is de code dan...

Const ConnectionString = "Provider=SQLOLEDB;Data Source=SUN;Initial Catalog=TIM;User ID=sa;Password=***;Network Library=dbmssocn"

Dim RS
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
RS.Open "SELECT * FROM Links", ConnectionString

RS.Close
Set RS = Nothing

Simpeler kan haast niet, toch?

Ik moet trouwens ff bijzeggen, dat ik het *altijd* zo doe, in alle appz die ik op me werk al gebouwd heb, en het werkt altijd als een zonnetje. Alleen bij mij niet.

日本!🎌

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
set cnn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cnn.Open "Provider=SQLOLEDB;Data Source=..... enzoverder"
set rs = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RS.Open "SELECT * FROM Links", cnn

rs.Close
set rs = Nothing
cnn.Close
set cnn = Nothing

Misschien kan je eens proberen met het object ADODB.Connection te werken, zoals hierboven.

[edit]
Merk op dat cnn in volgende regel:
RS.Open "SELECT * FROM Links", cnn
een object is, en géén string

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zelfde tramalant... Ik denk dat er iets fout zit in ASP of IIS, zo lijkt het. Ik bedoel, dit is zo basic, dit kan gewoon niet misgaan :?

日本!🎌

Verwijderd

Het klinkt heel erg als een IIS probleem. Probeer eens te kijken of je een statische HTML pagina of een andere ASP pagina nog wel kan laden nadat je dit script heb gerund.

Kijk ook eens naar de processen. Vreet het IIS proces plots al je CPU cycles op bijv.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Statische HTML ging prima... *ging* ja.

Ik heb het al gefixt door IIS gewoon opnieuw te installeren. Het is natuurlijk geen oplossing, maar ik wilde het gewoon snel weer werkend hebben. Meestal is een reinstall bij windows dingen dan niet de mooiste, maar wel de snelste oplossing :)

Ik ben trouwens wel benieuwd wat zo'n foutmelding nou kon veroorzaken.

Ohja, en nu maak ik wél een externe backup van de IIS-metabase... handig als je die niet hebt. Sta je daar met een lege IIS :z

日本!🎌

Pagina: 1