[powervr/xfree86] Signal 11

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Als ik mn PC opstart, krijg ik normaal gewoon het kdm inlogscherm te zien zodra kdm gestart wordt vanuit /etc/init.d/kdm
Nu heb ik recentelijk mn Savage4 eruit geflikkerd en een Kyro2 erin gezet. Werkt lekker, maar elke keer bij het starten van Debian krijg ik dus 4 of 5 keer wat geknipper en sta ik in de console inlogprompt. Als ik dan "tail /var/log/kdm.log" doe, krijg ik te zien: "Caught signal 11. Server aborting"
Lekker is dat denk je dan, wat is er nu weer mis.
Vervolgens doe ik een "/etc/init.d/kdm restart", en putert mn Xfree gewoon de hele dag door zonder problemen.

Hoe los ik nu die Signal 11 op en waarom gebeurt het de eerste keer wel en daarna niet weer?

Verwijderd

Signal 11 is een segmentation fault. Waarschijnlijk werkt je driver niet helemaal lekker, heb je wel de goeie?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je je videokaartdriver niet meeverwisseld met je kaart.

Moet je even xf86config o.i.d. draaien of je configfile (/etc/X11/XF86Config) editten naar de goede driver.

[edit]
Kan ook zijn dat het wel gewoon werkt met die driver, maar dat wat andere instellingen (videogeheugen?) nog niet goed staan.

Expanding the inexpandable

• _JGC_
Ehm, vergeten te zeggen:
ik heb de powervr drivers van www.powervr.com gehaald en gecompileerd met dezelfde compiler als ik XFree en de kernel ook gebouwd heb (GCC 2.95.4, met 3.1 is het gewoon een ramp).
Met de Savage driver krijg ik die kaart dus helemaal niet werkend.
Ik heb ook al ff op groups.google.com gekeken, en daar vond ik een soortgelijk probleem met iemand die gnome niet als user kon starten, maar wel als root (als gewone user ook Signal 11).
Zou het kunnen zijn dat als ik /etc/init.d/kdm restart doe, dat ie onder een ander account (root) draait dan wanneer ie vanuit de bootscripts gestart wordt (??? welk account isda?)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

In je KDM log staat dat KDM segvt (foei btw) omdat XFree86 ermee kapt. Kijk eens in je XFree86 log waarom die ermee kapt?

• _JGC_
Heb nu geen XFree86.0.log bij de hand waar de Signal 11 in staat, maar de kdm.log is puur en alleen het XFree86 log van de sessie die gestart is door KDM. Tis niet KDM die segfault, maar XFree86 zelf. Als ik wdm installeer als standaard login manager, heb ik ook een wdm.log, waar elke keer ook die signal 11 in staat.
Lijkt me dus een probleem met die prutsvr drivers. K***te dingen wilden ook al niet compileren met gcc-3.1, dus mocht ik mn kernel opnieuw compileren :(

BTW: Niet de eerste keer dat ie dit doet, mn vorige 2 Debian installs met die kaart en die drivers hadden het ook. Beetje lullig op het moment dat ik zin heb om mn moeder, broer en zusje ook een account wil geven op mn Linux bak.

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Misschien is die kaart gewoon kapot, geheugen slecht oid, een signal 11 duidt meestal op hardware problemen.
Bij mij geeft die driver iig geen enkele problemen en draait zeer stabiel (Debian Woody gcc 2.95 kernel 2.4.17). Jammer alleen dat er nog steeds geen agp support is.

signature has expired

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 10 juli 2002 18:53 schreef _JGC_ het volgende:
Lijkt me dus een probleem met die prutsvr drivers. K***te dingen wilden ook al niet compileren met gcc-3.1, dus mocht ik mn kernel opnieuw compileren :(
Hmm, wat heb je allemaal gecompiled met gcc 3.1? Kernel en kerneldrivers zou ik eigenlijk niet aan gcc 3.1 toevertrouwen (het is bekend dat die problemen daarmee veroorzaken). Voor XFree86 geldt dat mogelijk ook.
Op woensdag 10 juli 2002 19:28 schreef Sihaya het volgende:
Misschien is die kaart gewoon kapot, geheugen slecht oid, een signal 11 duidt meestal op hardware problemen.
Nouja... Segmentation fault (signal 11) betekent dat het programma in kwestie geheugen probeerde te accessen waar het helemaal niet aan mag zitten. Dat kan als oorzaak een programmeer-fout hebben (in dit geval in de drivers), een wat minder opvallende programmeer-fout in combinatie met omstandigheden of brakke hardware (en waarschijnlijk nog wel meer oorzaken).

• _JGC_
Heb libc6 met gcc-3.1 gecompileerd, verder alleen KDE zelf.
Na die ene signal 11 is gewoon alles normaal, ik start die kdm gewoon op met /etc/init.d/kdm restart en hij werkt als een tierelier.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op donderdag 11 juli 2002 21:22 schreef _JGC_ het volgende:
Heb libc6 met gcc-3.1 gecompileerd, verder alleen KDE zelf.
Na die ene signal 11 is gewoon alles normaal, ik start die kdm gewoon op met /etc/init.d/kdm restart en hij werkt als een tierelier.
dat is vreemd...

heb je je drivers al eens opnieuw proberen te compileren? Hoewel het me sterk lijkt, omdat het de 2e keer wel goed werkt.

• _JGC_
hij crasht op libpvr2D.so zie ik, tenminste, dat is de laatste file die geladen wordt voor een crash volgens de logs.
Verder heb ik al geprobeerd dat ding opnieuw te compileren, maar als mensen met de RPM versie onder Redhat hetzelfde meemaken...

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Probeer eens te zorgen dat kdm niet meer gestart wordt bij het booten (/etc/rc2.d symlinkje weghalen wrs). Als hij dan geboot is moet je inloggen en kdm handmatig starten. Ik ben wel benieuwd wat hij dan doet eigenlijk.
Pagina: 1