Toon posts:

MSN Voice Chat achter Alcatel Tweaked modem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een brandende vraag,

Sinds een tijdje heb ik ADSL (ISDN). Toen is er een 2e computer bijgekomen en wou ik ook direct op internet hebben staan als server.

Nou heb ik volgens de handlijding van adsltweak dit gedaan en bijna alles werkt perfect, MAAR dus niet alles. Eigenlijk kan ik nu het volgende niet meer: MSN Voice/Video chat doen, Via MSN bestanden verzenden (wel ontvangen) en directe incomming en outgoing UDP packets zenden/ontvangen. Alle andere dingen zoals real audio, Windows Media en werken perfect.

Heeft iemand hier een oplossing voor? :?

Alvast bedankt,

Christiaan

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Nee ik heb er geen oplossing voor, weet wel waar je probleem ligt.

Alle 'oproepen van buiten/internet' naar jouw 'netwerk' worden nu opgevangen door je modem. De enige manier is om alle (of iedergeval de poortjes die heirvoor van toepassing zijn) te forwarden naar de desbetreffende pc. Het is echter onmogenlijk om dit voor beide pc's te doen.

Mistakes are proof that you are trying...

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

weer zo'n ut*s vraag...
het kan wel maar dan moet je een ander routertje neer zetten, en die direct via de tweak aansluiten. Op het routertje wat je 486 kan zijn moet je een h232 module installeren dan zou het moeten werken :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik , maar een van de 2 is ook server doi et ebenaderen is van buitenaf. Dit heb ik gedaan via def-server...in telnet. Dit lust alle poorten door.

Het gaat er ook om dat ik maar op een pc kan Voice chatten.

Verwijderd

Dit gaat niet, dit kan opgelost worden door een router, of je moet trillian installeren, schijnt ook mee te lukken..
Het gaat niet omdat huidige MSN versies geen NAT ondersteunen, we wachten nog steeds opdat Microsoft zo'n versie zou ontwikkelen, wt weinig werk is (volgens mij)
Zo werkt ICQ namelijk ook..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[topic=437046/1/25]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.