Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33
Om te beginnen wat bronnen:

http://library.thinkquest.org/18435/NL%20pag/Bg%20NL.htm, een soort van brugklaswerkstuk.

http://www.history.navy.mil/faqs/faq8-1.htm
http://www.history.navy.mil/faqs/faq15-1.htm
US-navy geschiedenis.

Als je met google op bermuda driehoek zoekt kom je nog meer boeiende zeut tegen.

Waar het mij eigenlijk om gaat is de verklaring.
De autoriteiten doen het min of meer af als een combinatie van natuurverschijnselen en menselijk falen. (is mijn indruk)
Verder zijn er ideeën van een poort naar een parralel universum, aliens, mathaangas, atlantis en nog wat anderen.

Probleem is dat er bij een aantal van de voorvallen helemaal NIETS teruggevonden is. Ik houd persoonlijk wel van de conventionelere verklaringen, maar ook de methaangastheorie kan ik me met vliegtuigen niet voorstellen.
De magnetische verschijnselen zijn ook erg interessant. Het schijnt behalve dat de kompasnaalde rond gingen draaien, ook te zijn voorgekomen dat alle elektromagnetische werking weg viel. Dit heb ik uit een vrij dubieuze bron en verder niet bevestigd gevonden.

Ik zelf weet er eigenlijk niet zo raad mee. Aliens of poorten tussen universums of zelfs in de tijd of het helal geloof ik niet zo erg in. Toch zijn er dingen gebeurt die wel erg onverklaarbaar zijn uitgaande van conventionele ideeën.

Wat zou het kunnen zijn en waarom? Heeft iemand nog meer interessante bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
De grond onder de zeebodem van het gebied dat bekend staat als de bermuda driehoek is zeer instabiel. Waarom weet ik niet precies, maar om de zoveel tijd scheurt het oppervlak en komen er grote gasbellen vrij. Deze bellen schieten omhoog en zorgen voor grote hoeveelheden opspattend water. Dit is volgens de laatste 'feiten' die ik over dit onderwerp heb gehoord de verklaring voor de vele ongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 09 juli 2002 21:52 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
*knip*
Dat is de methaangastheorie dacht ik. Voor de schepen vind ik hem idd erg voor de hand liggend. Het 'niets terugvinden' wordt daar wel mee verklaart.

In de Noordzee schijnt ook een plaats te zitten waar dat fenomeen voorkomt.
http://www.schuttevaer.nl/2000/12/bermuda.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5104

Van dat gas vind ik wel plausibel. Als je veel gas in water in bellen laat voorkomen daalt het soortelijk gewicht van dat water. Een schip dat daar vaart krijgt dan van het water niet meer de opwaartse kracht die nodig is om het te laten drijven en dus zinkt het. Wat vliegtuigen betreft, die theorien zoeken het erg ver, maar het is nog steeds niet helemaal ongeloofwaardig. Wanneer er veel gas in de lucht aanwezig is kan de zuurstof worden verdrongen waardoor de motoren van een vliegtuig zullen uitvallen. Ze zullen dan dus neerstorten.
Dat verhaal over die magnetische storingen heb ik nooit zo geloofd. Een schip of een vliegtuig zal daar misschien wel hinder van ondervinden waardoor het vliegtuig misschien zal neerstorten,... het schip zal altijd blijven drijven,.. op zijn hoogst stuurloos maar het zal zeker niet zinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Die gas-theorie werd in een documentaire op Discovery in ieder geval als dé oorzaak van de ongelukken genoemd en het klinkt idd erg logisch.

Het probleem van de Bermuda-driehoek is dat er veel mensen zijn die geloven in aliens of spoken of weet ik veel wat en dat soort mensen brengen allerlei sprookjes de wereld in. Bijvoorbeeld dat van die draaiende kompasnaald, dat kan best waar zijn, maar de kans is veel groter dat dat een zwaar uitvergroot fabeltje is. Als één iemand overleeft en zegt een alien gezien te hebben, zijn er duizenden mensen die hem direct op zijn woord geloven en het rond gaan vertellen als een feit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
Op dinsdag 09 juli 2002 21:39 schreef Jesse het volgende:
Wat zou het kunnen zijn en waarom? Heeft iemand nog meer interessante bronnen?
Ik heb niet meer bronnen, maar een andere vreemde verklaring die ik ergens (weet niet meer waar) gelezen heb is de wieren-theorie, als verklaring van bijv. de leeg teruggevonden "Marie Celeste" (een spookschip dus). Naar verluid zijn er meerdere plaatsen in de Sargasso zee waar zich dichte velden met zeewieren aan de oppervlakte bevinden. Een schip kan daarin (tijdelijk) vast komen te zitten. Deze soort blauwwieren zouden 's nachts bepaalde bedwelmende/hallucinerende (zwavelhoudende) gassen afscheiden. Personeel wordt daardoor krankzinnig, springt over boord en verdrinkt door verstrikt raken in deze wieren.
Maar ach dit kan ook een typische broodje aap verhaal zijn ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:33

Tjark

DON'T PANIC

Op dinsdag 09 juli 2002 22:00 schreef basr het volgende:
Wanneer er veel gas in de lucht aanwezig is kan de zuurstof worden verdrongen waardoor de motoren van een vliegtuig zullen uitvallen. Ze zullen dan dus neerstorten.
de theorie was nog ietsje 'erger': het gas is een brandbaar gas.
En wat zou zo'n gas doen als het in aanraking komt met een verbrandingsmotor of straalmotor?

:)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 23:10 schreef TjarkVerhoeven het volgende:

[..]

de theorie was nog ietsje 'erger': het gas is een brandbaar gas.
En wat zou zo'n gas doen als het in aanraking komt met een verbrandingsmotor of straalmotor?

:)
ontploffen, en dus neerstorten....

dat van dat zeewier is mischien best mogelijk, alleen als het echt waar zou zijn denk ik dat het allang aangetoond zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56933

draaiende kompas naalden:

het snel opschieten van een wolk gas geeft een heel hoog potentiaal verschil met de omringende lucht (zelfde wat in onweerswolken gebeurt) en geeft dus een enorme electromagnetische storing op elk magnetisch en electronisch apparaat

dus:
electrisch systeem van vliegtuigen vallen uit (geen radio, en motoren vallen uit)
kompas naalden doen niemeer naar noord wijzen
etc...

(bron... zelfde discovery gedoe, 2 of 3 jaar terug :-) daar haden ze het overigens ook dat statischtisch gezien, er niet meer ongelukken gebeuren daar, dan elders op zee)

Mata
...sinds ik verhuist ben heb ik geen discovery meer :-((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Marie Celeste:
http://www.fortogden.com/maryceleste.html
Onderaan een rijtje links die er wel interessant uitzien.

Een 'bijde benen op de grond verklaring' is wel gemakkelijk te stellen als je zegt dat er gewoon ideeën/sprookjes verspreid zijn die vervolgens als waar zijn aangenomen. Maar feit is en blijft dat het in dat gebied zwaar kan spoken (qua weer), dat er grote diepten zijn waar we eigenlijk niets van weten, dat de compasafwijking daar nul is (Iets wat voor mijn idee geen probleem kan zijn omdat je correctie altijd verschilt per gebied en je die dus in de bermudadriehoek niet standaard als 'iets' zou aannemen) En dat er toch gewoon een aantal verdwijningen zijn die niet opgelost zijn.
Die zal je altijd en overal blijven hebben, maar wat bijvoorbeeld te denken van die twee vuurtorenwachters die verdwenen zijn. (Plaats en datum weet ik zo gauw niet) Een vloedgolf? Dat moet toch geregistreerd moeten kunnen worden. Wat anders? Kan het wel wat anders zijn als je nuchter nadenkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op woensdag 10 juli 2002 09:53 schreef Mata_Hari het volgende:
(bron... zelfde discove gedoe, 2 of 3 jaar terug :-) daar haden ze het overigens ook dat statischtisch gezien, er niet meer ongelukken gebeuren daar, dan elders op zee)
Zoveel andere Flight 19 verhalen ken ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-05 13:47
De methaangastheorie voor vliegtuigen lijkt me wel aannemelijk hoor.
Als het gas uit de oceaan vrij komt schiet dat de lucht in. Komt in de verbrandingsmotor van het vliegtuig en het vliegtuig ontploft. (Er zouden dan wel brokstukken gevonden moeten worden).

Ik zag pas op Discovery Channel een nieuwe theorie, die hier nog niet vermeldt staat.
De zogenaamde valwinden-theorie. Er ontstaan dan soms in een keer uit grote wolken of uit het niets enorme verticale winden (van boven naar beneden) die soms krachtiger zijn als een orkaan en die alles dus de oceaan in drukken.
Soms duren deze winden enkele seconden tot ongeveer een halve minuut. Discovery Channel had enkele zeldzame video-opnames van zo'n gebeurtenis.
Misschien kun je op http://www.discovery.com wel meer info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Wij hebben zo'n boek met allemaal onverklaarbare dingen en daar staat ook iets over de bermuda driehoek in.
Daar staat iets in dat Napoleon (of Columbus dat weet ik zo ff niet meer) beschrijft dat hij een grote bal vuur uit de hemel ziet komen en dat die is neergestort op de plaats waar zich nu de bermuda driehoek zich bevind.
Ik denk dat dit ook wel gedeeltelijk waar is aangezien het een vrij serieus (en intressant) boek is. Misschien heeft het neerstrten van een meteoriet wel tot uitwerking dat er van die gassen ontstaan waardoor machines onbruikbaar worden?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33
Ik vind dit een zeer interresant iets ik ga nu al die sites en links is even lezen en ff een encyclopedie pakken waar meen ik ook nog iets instond

http://library.thinkquest.org/18435/NL%20pag/Bg%20NL.htm

Zeer interresante site

IIk denk dat dat met dat gas toch een van de betere oplossingen is en ook een van de meest verklaarbare, ik bedoel ik vind een monster ofzoiets niet verklaarbaar das maar raar, zeker als je dat verhaal hoort van 5 vliegtuigen die opeens verdwenen zijn

Nou ben ik wel zoiemand die ook wel in ufo's gelooft etc..

Dat zou ook nog wel iets kunnen zijn ik denk dat het een keer nodig is om daar de bodem om te spitten....

Door een tunnel te graven onder water }:O Klinkt raar ik weet het maar brokstukken kunnen niet zomaar weg zijn ik denk dat ze zich daar mee bezig moeten houden ook via sattelieten met magnetische opsporingen etc..

Nou is er volgens mij de laatste tijd niet meer zoveel gebeurd in dat gebied...

Ook zou het toch mogelijk moeten zijn om een gas te meten met een satteliet :?

Ik denk dat ze zich is moeten bezig houden met hoe of wat er daar in de grond zit zit er daar namelijk niets afwijkends denk ik dat ze toch echt aan buitenlandse bezoekers moeten denken

Edit Typo's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op woensdag 10 juli 2002 11:06 schreef NukeZz het volgende:
*knip*(of Columbus dat weet ik zo ff niet meer)*knip*
Columbus ja.
Die schijnt 2 keer een eigenaardig lichtverschijnsel gezien te hebben. Meteoriet? Aliens op weg naar Atlantis? Bolbliksem? Er is een verhaal van een vliegtuig, waarbij een bolbliksem uit de cockpitdeur kwam en midden door het gangpad naar achter ging en daar weer verdween.

Nog een site:
http://www.bermuda-triangle.org/ (Gare site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Wij hebben zo'n boek met allemaal onverklaarbare dingen en daar staat ook iets over de bermuda driehoek in.
Daar staat iets in dat Napoleon (of Columbus dat weet ik zo ff niet meer) beschrijft dat hij een grote bal vuur uit de hemel ziet komen en dat die is neergestort op de plaats waar zich nu de bermuda driehoek zich bevind.
Ik denk dat dit ook wel gedeeltelijk waar is aangezien het een vrij serieus (en intressant) boek is. Misschien heeft het neerstrten van een meteoriet wel tot uitwerking dat er van die gassen ontstaan waardoor machines onbruikbaar worden?
Ik neem aan dat je dan ook in God gelooft, aangezien de bijbel ook een serieus boek is. Je gaat me toch niet vertellen dat je dit gelooft omdat het in een betrouwbaar boek staat???? De verklaring met het methaangas is veel plausibeler en bovendien meer down-to-earth dan buitenaardse wezens e.d. Let wel; ik ben al sinds jaar en dag bezig met het lezen van alles wat ik kan vinden over buitenaards leven....maar zij hebben volgens mij echt niks van doen met de bermuda driehoek. Wat zouden ze daar dan eigenlijk moeten doen?

Methaangassen vinden hun oorsprong echt niet in een meteoriet. Dat komt gewoon uit de bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op woensdag 10 juli 2002 12:42 schreef Jesse het volgende:
Columbus ja.
Die schijnt 2 keer een eigenaardig lichtverschijnsel gezien te hebben. Meteoriet?
Columbus kwam die bolbliksem elders tegen zoals je kunt lezen op de site die je zelf gaf. Het is een mythe dat hij die in Bermuda zag.

Zoals de site zelf zegt:
False. That (komeet/vuurbal) happened shortly after leaving the Canary Islands. The erratic compasses readings were recorded thrice while in the Sargasso Sea and Triangle.
Aliens op weg naar Atlantis?
Aliens op weg naar Atlantis? Atlantis is verdwenen, en al lang voordat Columbus leefde. Lijkt me dus heel erg stug dat het 1) aliens waren en dat ze 2) op weg waren naar Atlantis. Of Atlantis uberhaupt wel bestaan heeft is nog wel de vraag....een hele grote ook.
Er is een verhaal van een vliegtuig, waarbij een bolbliksem uit de cockpitdeur kwam en midden door het gangpad naar achter ging en daar weer verdween.
Dat verhaal is van Flight 153 of zoiets. Ik moet het uit mijn geheugen halen, want ik heb het ooit 5 jaar geleden gelezen in 'onverklaarbare verschijnselen'. Er zal op i-net vast ook wel wat over te vinden zijn, maar het vluchtnummer is denk ik verkeerd (ik wilde 103 schrijven, maar dat is geloof ik die van 11 september). Iig; het verhaal ging als volgt. Ineens ontving de vluchttoren een melding dat er iets mis aan het gaan was in een verkeersvliegtuig (werd gevolgd door een hoop geschreeuw en geschiet - ik geloof dat er iets werd gezegd als 'what is that thing!?'). Niet veel later verdween het van de radar. Toen men ter plekke ging kijken wat er was, vond men het vliegtuig gevuld met een dikke groene rook. De lichamen van de passagiers waren zwaar gemutileerd en in het gangpad bij de cockpit lagen een aantal kogelhulzen die waren gevuurd op 'iets' dat aan de andere kant van het gangpad had gestaan (de kogelgaten zaten in de muur aan de achterkant van het vliegtuig).

Toch lijkt het me een broodje aap verhaal. Maar goed. Wel een leuk idee voor een aflevering van de X-Files :)

Geloof niet alles wat je leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op woensdag 10 juli 2002 13:10 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Columbus kwam die bolbliksem elders tegen zoals je kunt lezen op de site die je zelf gaf. Het is een mythe dat hij die in Bermuda zag.

Zoals de site zelf zegt:
False. That (komeet/vuurbal) happened shortly after leaving the Canary Islands. The erratic compasses readings were recorded thrice while in the Sargasso Sea and Triangle.
Tja ik lees lang niet alles perfect door :)
[..]

Aliens op weg naar Atlantis? Atlantis is verdwenen, en al lang voordat Columbus leefde. Lijkt me dus heel erg stug dat het 1) aliens waren en dat ze 2) op weg waren naar Atlantis. Of Atlantis uberhaupt wel bestaan heeft is nog wel de vraag....een hele grote ook.
Jah ik bedoel dus er bestaat een atlantistheorie. Met wegen op de bodem van de zee en een piramide e.d. Zelf weet ik niet zo wat ik van die feiten moet denken, maar ik geloof niet in het werelddeel atlantis oid.
[..]

Dat verhaal is van Flight 153 of zoiets. Ik moet het uit mijn geheugen halen, want ik heb het ooit 5 jaar geleden gelezen in 'onverklaarbare verschijnselen'. Er zal op i-net vast ook wel wat over te vinden zijn, maar het vluchtnummer is denk ik verkeerd (ik wilde 103 schrijven, maar dat is geloof ik die van 11 september). Iig; het verhaal ging als volgt. Ineens ontving de vluchttoren een melding dat er iets mis aan het gaan was in een verkeersvliegtuig (werd gevolgd door een hoop geschreeuw en geschiet - ik geloof dat er iets werd gezegd als 'what is that thing!?'). Niet veel later verdween het van de radar. Toen men ter plekke ging kijken wat er was, vond men het vliegtuig gevuld met een dikke groene rook. De lichamen van de passagiers waren zwaar gemutileerd en in het gangpad bij de cockpit lagen een aantal kogelhulzen die waren gevuurd op 'iets' dat aan de andere kant van het gangpad had gestaan (de kogelgaten zaten in de muur aan de achterkant van het vliegtuig).
Volgens mij is dat toch weer een ander verhaal, maar ik kan het mis hebben.
Geloof niet alles wat je leest.
Tja. Ik weet nog een leuke site met wat betrouwbare UCHE UCHE informatie: http://home.wanadoo.nl/christelvetjens/Inhoud.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op woensdag 10 juli 2002 13:16 schreef Jesse het volgende:
Jah ik bedoel dus er bestaat een atlantistheorie. Met wegen op de bodem van de zee en een piramide e.d. Zelf weet ik niet zo wat ik van die feiten moet denken, maar ik geloof niet in het werelddeel atlantis oid.
Die theorie is al omver gekegeld door verschillende filosofen. Let wel; ik schrijf filosofen omdat er gewoon geen concreet bewijs is voor het bestaan van deze stad. Ik vind dat Von Danicken (bekende auteur op dit gebied) er nog het meeste werk van gemaakt heeft. Zijn conclusie is dat het een stad moet zijn geweest die behoorde tot het griekse rijk, maar veel verder lag, misschien vlakbij Japan. Die stad is echter vergaan door 1 of andere ramp. Dat is een stuk realistischer dan het verhaal wat jij geeft, omdat daar geen enkel realistisch bewijs voor is behalve een leuke theorie
Tja. Ik weet nog een leuke site met wat betrouwbare UCHE UCHE informatie: http://home.wanadoo.nl/christelvetjens/Inhoud.html
Wat daar staat is mij bekend. Ik schreef al dat ik er heel veel over gelezen heb, en dat is al sinds mijn 4e zo. Je kunt dus wel zeggen dat ik de ins- en outs van de ufology ken :). Alleen heb ik zoveel verschillende bronnen gelezen dat ik intussen een lijn trek midden door alles wat gezegd wordt. Er is iets, maar een groot deel van de bevolking ziet ze vliegen.

Area 51 bestaat overigens niet meer. De hele groep is verhuisd naar de Dulce airforce base. Bovendien is er in Mt. Archuleta in de states een nieuwe basis opgezet. Deze basis is al gefotografeerd en bestaat uit een hele grote aluminium koepel die tegen de top van de berg is gebouwd (het is niet echt een berg met een top, maar meer met een lange kam, maar ok). Ook hier zijn al tig UFOs geweest. Wacht maar, ik vertel je, over 2 jaar weet iedereen hiervan en is er eenzelfde rage over deze basis als over Area 51. Gelukkig loopt de media verschrikkelijk achter. Tegen de tijd dat ze het door hebben dat ze daar zitten, is er alweer een andere basis opgezet elders. Ze doen daar echt niet veel met aliens hoor, ze ontwikkelen wel toestellen die de media niet hoeft te zien. Maar nu gaan we erg off-topic. Er wordt hier iig gewerkt aan ALTERNATIVE001, 002 en 003. De volgende generaties supervliegtuigen.

Archuleta top-side base:
http://www.cowan70.freeserve.co.uk/military_bases/dulce_report.html

Maar als er behoeft is om hier op in te gaan, dan gaan we even een nieuw draadje openen (die eer laat ik aan jullie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Op woensdag 10 juli 2002 12:53 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dan ook in God gelooft, aangezien de bijbel ook een serieus boek is. Je gaat me toch niet vertellen dat je dit gelooft omdat het in een betrouwbaar boek staat

...
Ja klopt ik geloof ook in God, maar dat betekend nog niet dat ik niet aan hoef te nemen wat er in een ander boek staat. De Bijbel is niet he eenigste betrouwbare boek op aarde.

Als ik thuis ben zal ik het boek wel ff tevoorschijn halen want er staat meer in over de bermuda driehoek. Dat vliegtuig waar je over sprak in een andere post komt mij nmlk ook bekend voor.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Het verhaal dat ik geef zou die zijn van het weggezonken werelddeel bedoel je? Ik geef alleen aan dat die theorie bestaat.

Feit is dat er ergens in de bermudadriehoek op de zeebodem zich een piramide oid bevind.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.parascope.com/en/triangle3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op woensdag 10 juli 2002 13:39 schreef Jesse het volgende:
Het verhaal dat ik geef zou die zijn van het weggezonken werelddeel bedoel je? Ik geef alleen aan dat die theorie bestaat.

Feit is dat er ergens in de bermudadriehoek op de zeebodem zich een piramide oid bevind.
Dan wil ik graag weten hoe jij dat weet, zodat ik het zelf ook kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 10 juli schreef ChristiaanVerwijs:

[..]

Area 51 bestaat overigens niet meer. De hele groep is verhuisd naar de Dulce airforce base. Bovendien is er in Mt. Archuleta in de states een nieuwe basis opgezet. Deze basis is al gefotografeerd en bestaat uit een hele grote aluminium koepel die tegen de top van de berg is gebouwd (het is niet echt een berg met een top, maar meer met een lange kam, maar ok). Ook hier zijn al tig UFOs geweest. Wacht maar, ik vertel je, over 2 jaar weet iedereen hiervan en is er eenzelfde rage over deze basis als over Area 51. Gelukkig loopt de media verschrikkelijk achter. Tegen de tijd dat ze het door hebben dat ze daar zitten, is er alweer een andere basis opgezet elders. Ze doen daar echt niet veel met aliens hoor, ze ontwikkelen wel toestellen die de media niet hoeft te zien. Maar nu gaan we erg off-topic. Er wordt hier iig gewerkt aan ALTERNATIVE001, 002 en 003. De volgende generaties supervliegtuigen.

Archuleta top-side base:
http://www.cowan70.freeserve.co.uk/military_bases/dulce_report.html
Hmm, Area 51 is nog steeds in gebruik. Naar het schijnt zijn alleen de ultra-sensitieve projecten "gemigreerd" naar Mount Archuleta, de wat minder zwarte praktijken zijn in ieder geval zeker niet opgeheven. Vermoedelijk bevindt het grootste gedeelte van het complex zich onder de grond, en zijn de gebouwen aan de oppervlakte een afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
http://www.parascope.com/en/bermuda3.htm

In hoeverre je e.e.a. betrouwbaar vind dat moet je zelf beslissen. Voor hetzelfde geld is het een vulkaan of iets dergelijks.

Edit: Dat Area 51 verhaal vind ik ook erg interessant, maar kan mischien beter elders worden voortgezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32579

Area 51 is wel opgeheven, je kunt er als het goed is gewoon oplopen. Tja onder de grond...het zou kunnen, maar waarom dan in vredesnaam op een plek waar elke dag tientallen fotocamera's en telescopen naar turen.
Er wordt hier iig gewerkt aan ALTERNATIVE001, 002 en 003.
dat zijn organisaties en geen vliegtuigen, je kunt niet clandestien en/of ondergronds een "super"vliegtuig ontwerpen, maken en testen, althans nu niet meer..er is altijd een lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op donderdag 11 juli 2002 14:02 schreef Bramiozo het volgende:
Area 51 is wel opgeheven, je kunt er als het goed is gewoon oplopen. Tja onder de grond...het zou kunnen, maar waarom dan in vredesnaam op een plek waar elke dag tientallen fotocamera's en telescopen naar turen.
[..]

dat zijn organisaties en geen vliegtuigen, je kunt niet clandestien en/of ondergronds een "super"vliegtuig ontwerpen, maken en testen, althans nu niet meer..er is altijd een lek.
Op dreamlandresort.com staat volgens mij dat er officieel niets meer gebeurt, maar er vliegen nog dagelijks vliegtuigen met werknemers op en neer, de bewaking is nog even scherp, enz. Nog wel degelijk in gebruik dus.

Maar das best wel off-topic verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 14:14

Frits Flits

SOUND! Designer

Daar staat iets in dat Columbus een grote bal vuur uit de hemel ziet komen en dat die is neergestort op de plaats waar zich nu de bermuda driehoek zich bevind.
Als dat zo was, dan zou er toch een enorme vloedgolf zijn ontstaan wanneer het een komeet oid was?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ja, afhankelijk van hoe groot die meteoriet was. Maar Columbus heeft twee keer dat lichtverschijnsel gezien volgens mij, dus dat maakt een meteoriet wel erg onwaarschijnlijk.

Misschien dat bepaalde gassen ontvlamden? Dat ie dat zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27784

Op dinsdag 09 juli 2002 21:39 schreef Jesse het volgende:
Probleem is dat er bij een aantal van de voorvallen helemaal NIETS teruggevonden is.

Het gebied is groot, met veel diep water. Daar kan je makkelijk iets kwijtraken.

Ik houd persoonlijk wel van de conventionelere verklaringen, maar ook de methaangastheorie kan ik me met vliegtuigen niet voorstellen.
Dat met methaangas is meer dan een theorie, er zijn meerdere opnames van; de zee kookt en brandt, je weet niet wat je ziet. Er zijn geen opnames van vliegtuigen die daar bovenlangs vliegen, dus dat deel is wel theorie.

Maar stel je eens voor dat er in de luchtinlaat vd motor geen lucht(zuurstof) naar binnen komt, maar een mengsel van lucht en methaan. Methaan is licht ontvlambaar.... BOEM dus, of althans heel waarschijnlijk.
En ja dat methaan kan in dusdanig grote hoeveelheden vrijkomen dat tot een paar 100m boven het zeeoppervlak nog een problemen kan geven. Juist ten tijde vd tweede wereldoorlog vlogen vooral de kleinere militaire toestellen relatief laag, en daarvan zijn er wel een paar verdwenen boven de bermudadriehoek.
Ik zelf weet er eigenlijk niet zo raad mee. Aliens of poorten tussen universums of zelfs in de tijd of het helal geloof ik niet zo erg in. Toch zijn er dingen gebeurt die wel erg onverklaarbaar zijn uitgaande van conventionele ideeën.
Los van esoterisch niet-verifieerbare zaken, is er nog heel wat in deze wereld wat we niet kennen, maar wat op zich wel 'natuurlijk' kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 juli 2002 17:30 schreef Jesse het volgende:
Ja, afhankelijk van hoe groot die meteoriet was. Maar Columbus heeft twee keer dat lichtverschijnsel gezien volgens mij, dus dat maakt een meteoriet wel erg onwaarschijnlijk.

Misschien dat bepaalde gassen ontvlamden? Dat ie dat zag?
Er kunnen ook best wel twee meteorieten of kometen naar beneden zijn gekomen. Dat soort puin reist vaak in gezelschap. (denk aan de brokstukken van shumaker-levey (sp?) die op jupiter neerkwamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op donderdag 11 juli 2002 14:02 schreef Bramiozo het volgende:
Voor zover ik weet zijn het gespecialiseerde projectorganisaties die zich richten op de ontwikkeling van 1 vliegtuig en daarna opdoeken.

Overigens worden er heel veel opnames gemaakt van vreemde vliegtuingen (zoals UFOs). Ook een vliegtuig als de Aurora, die nog steeds officieel niet bestaat, is eigenlijk al voor de volle 100% bevestigd door fotos enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ik zou de eigenschappen van Methaan eens op kunnen zoeken. Dat het meteorieten zijn is best wel een optie. Daarvoor zou ik de verslagen van Columbus oid eens na moeten slaan. Aan de hand van hoe het eruit ziet kunnen we dan onze ideeen spuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor zover ik weet zijn er in de driehoek zelf statistisch gezien evenveel ongelukken als daarbuiten. Een correlatie van 'problemen' specifiek met de betreffende lokatie is dus IMHO niet aanwezig.

Gevolg: Bermudedriehoek is een geografisch figuurtje en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op donderdag 11 juli 2002 19:27 schreef Ecteinascidin het volgende:
Gevolg: Bermudedriehoek is een geografisch figuurtje en verder niets.
lekker boute uitspraak
Dat is ook weer zo wat. :) Ik heb het ook ergens gelezen. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2430

2 vraagjes:

-In hoeverre is de bermuda driehoek geografisch echt een driehoek?
-Ergens onder indonesie is er toch ook zo een gebied, dat zogenaamd precies aan de andere kant van de wereld van de bermuda driehoek ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
ff voor de duidelijkheid. Kan iemand me misschien uitleggen wat methaangas is? }:O :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 12 juli 2002 09:56 schreef Toto Skilatschi het volgende:
2 vraagjes:

-Ergens onder indonesie is er toch ook zo een gebied, dat zogenaamd precies aan de andere kant van de wereld van de bermuda driehoek ligt?
-De bermudadriehoek was oorspronkelijk idd een driehoek. Later is men een groter gebied bermudadriehoek gaan noemen.
Oorspronkelijk was het de driehoek tussen het eiland Bermuda, Porto Rico en Miami.
-Ten noorden van Japan ook. Er is een theorie waarbij er over heel de wereld een aantal plaatsen liggen:
Afbeeldingslocatie: http://library.thinkquest.org/18435/images/duivelgt.gif

Bijbehorend verhaal:
Ivan T. Sanderson, bioloog en onderzoeker van abnormale verschijnselen, verklaarde dat er niet één of twee, maar wel twaalf geheimzinnige gebieden rondom de aarde konden worden gevonden. Sanderson noemde deze gebieden de Woeste Wervelingen, omdat er daar een onevenredig groot aantal verdwijningen, UFO-waarnemingen en andere merkwaardige voorvallen bleek voor te komen. Tien ervan lagen 72o uit elkaar, verspreid over het noordelijk en het zuidelijk halfrond, en strekten zich uit tussen de 30ste en de 40ste breedtegraad: het gebied boven Afghanistan en Pakistan, de Duivelszee, het gebied ten noordwesten van Hawaï, de Bermuda Driehoek, de Middellandse Zee, de oostkust van Zuid-Afrika, de Tasman Zee voor de kust van Australië, de Indische Oceaan, het zuidoosten van de Grote Oceaan en de oostkust van Zuid-Amerika. De laatste twee gebieden werden gevonden op de beide polen.

Sanderson kon geen correlatie vinden tussen zijn wervelingen en natuurlijk voorkomende verschijnselen, behalve dat de wervelingen in het water gekenmerkt werden door cyclische oceaanstromingen. Hij opperde voorzichtig de theorie dat de regelmatige verdeling van de wervelingen over de aarde mogelijk het resultaat was van de situering van onderwaterbases voor UFO's. De belangrijkste kritiek op Sandersons wervelingentheorie is het gebrek aan bewijs. Behalve voor de Bermuda Driehoek en de Duivelszee is het bewijs zeer mager; als Sanderson een paar jaar langer had geleefd (hij is in 1973 gestorven), had hij zijn theorie misschien met wat meer feiten kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52223

Ergens anders had ik gelezen dat er zeer sterke magnetische aardstraling vandaan komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Methaan:
Methaan = CH4
kookpunt is 112 Kelvin (Het komt dus in gasvorm voor)
Het lijkt vrij sterk op aardgas.
Stookwaarde:
....................10^6 J m^-3....kWh M^-3
Methaan(gas/damp)...35,8...........9,9
Aardgas(gronings)...32.............8.9
(Als vergelijking)
Aardgas is eigenlijk gewoon Methaan
Ook Moerasgas en Mijngas zijn triviale namen voor Methaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op vrijdag 12 juli schreef Toto Skilatschi:
Het is geen zuivere geometrische figuur. De BD omvat ruwweg het gebied tussen Melbourne (Florida), Bermuda, en San Juan (Puerto Rico).
Het is niet onwaarschijnlijk dat grote concentraties methaangas (de theorie die ik aanhang) op meerdere plaatsen op Aarde voorkomen. Om zulke gebieden valt natuurlijk altijd een driehoek / vierkant / cirkel te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 12 juli 2002 12:00 schreef Bit.neuker het volgende:
Ergens anders had ik gelezen dat er zeer sterke magnetische aardstraling vandaan komt :?
Nee. (Niet dat ik weet) Er zijn wel vreemde magnetische verschijnselen. De kompasafwijking (verschil tussen magnetische en ware noorden) is er Nul.
De piloten op van Flight 19 zijden dat hun kompasnaald rond ging draaien, en dat schijnt vaker voor te zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Op vrijdag 12 juli 2002 12:06 schreef Jesse het volgende:
Methaan:
[..]

[..]

Aardgas is eigenlijk gewoon Methaan
Ook Moerasgas en Mijngas zijn triviale namen voor Methaan.
Dank :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58297

Bij de methaangas theorie zouden de schepen en vliegtuigen dus naar de bodem gezonken moeten zijn. Aangezien er niets is teruggevonden lijkt het erop dat ze of in gaten/ ravijnen zijn gevallen of dat ze bedekt zijn met zand. Specifieke bodemcondities dus. Weet iemand iets over de soort bodem in dat gebied? Kan het niet zo zijn dat ze niets hebben gevonden omdat het zo'n groot gebied is en bijv. relatief donker zodat je niet snel visueel de bodem kunt scannen? In hoeverre is er grootschalig gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Wat ik daar zo snel over zeggen kan is dat in de bermuda-driehoek de bodem vrij grillig is. Er zitten zodaning extreme diepten tussen dat (Bijvoorbeeld) het relief van een schip daarop eenvoudig over het hooft gezien kan worden. Op 10 kilometer diepte is een verschil van 10 meter niet meer zo heel significant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 30-03 03:29
de vraag die daaruit voorkomt is natuurlijk: waarom ontstaan die hoge methaangasconcentraties uit de bodem?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Methaan gasbellen

Er kan zelfs ijs worden gevormd bij een temperatuur van 1-2 C, onder invloed van hoge druk. Ook op de zeebodem in de Bermuda driehoek heerst een hoge druk. Want het is daar vreselijk diep en elke 10 meter méér de diepte in stijgt de druk een atmosfeer.
Op een diepte van 500 meter komt er methaangas uit de zeebodem. Door de hoge druk verandert het gas in ijskristallen. Dit ijs zit in de bovenste lagen van de zeebodem, maar kan bij een onderzeese aardverschuiving weer, terug veranderen in methaangas. Als bij zo'n aardverschuiving veel gas omhoog komt, is de zee als een pan melk die overkookt.
Het zee water borrelt, pruttelt en wordt wit. Komt er heel veel methaangas vrij, dan kan het water geen schepen meer dragen.
Wazig verhaal. Mijn interpretatie:
Op een bepaalde diepte zit er methaangas in de bodem (opgeslagen in ijs?) Bij een aardverschuiving komt dat vrij, en zodoende borrelt het omhoog.

Edit: Dat methaan(gas) zit er dus gewoon. Net als allerlei ander stoffen die in onze bodem zitten (aardgas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28592

Op vrijdag 12 juli 2002 14:44 schreef Jesse het volgende:
Wat ik daar zo snel over zeggen kan is dat in de bermuda-driehoek de bodem vrij grillig is. Er zitten zodaning extreme diepten tussen dat (Bijvoorbeeld) het relief van een schip daarop eenvoudig over het hooft gezien kan worden. Op 10 kilometer diepte is een verschil van 10 meter niet meer zo heel significant :)
10 Kilometer diepte vind je volgens mij alleen in de Marianentrog, en die ligt niet niet in de bermudadriehoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58297

Waarom een collectieve reden voor het zinken van schepen en neerstorten van vliegtuigen in de bermuda driehoek, als er daar niet meer ongelukken gebeuren dan in een willekeurig ander gebied met dezelfde afmeting en verkeersintensiteit?

De echte vraag is wat er met de vliegtuigen en schepen is gebeurd na 'verongelukking' en of er weinig wordt teruggevonden of helemaal niets. In het eerste geval zou je moeten bekijken of dat overeenkomt met statistieken van vergelijkbare gebieden. Als je helemaal niets vind is het wel verdacht. In hoeverre is de methaan theorie een verklaring voor de verdwijning van de toestellen en schepen (naast het verongelukken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 12 juli 2002 15:20 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

10 Kilometer diepte vind je volgens mij alleen in de Marianentrog, en die ligt niet niet in de bermudadriehoek...
Dat weet ik. Wat exact wel weet ik niet. Ik dacht iets van 6 km. De gemiddelde oceaandiepte was dacht ik tussen de 3,5 en de 4 km.

Behalve het zoeken naar een collectieve reden zijn we meer op zoek naar een wetenschappelijke verklaring van de aldaar voorkomende verschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 12 juli 2002 15:26 schreef Jesse het volgende:

Behalve het zoeken naar een collectieve reden zijn we meer op zoek naar een wetenschappelijke verklaring van de aldaar voorkomende verschijnselen.
Welke verschijnselen?

Voorals zie ik nergens aanwijzingen dat er uberhaupt iets bijzonders gebeurt. Ja, vage lulkoek over buitengewoon veel UFO sightings. Daar zijn geen wetenschappelijke verklaringen voor behalve dat UFO's etc absolute kul zijn. Kom eerst met erkende feiten dat er iets bijzonders aan de gang is dat niet met statistiek verklaart kan worden en dan komen de wetenschappelijke verklaringen vanzelf.

betreffende Methaan: Dat komt dus overal evenvel voor zeg maar, dan verwacht je dus minstens andere plaatsen die geteisterd worden door methaan. Ook het spontaan omhoogborrelen wil er bij mij niet in: De Bermude-driehoek is geologisch gezien een erg stabiel gebied, die oceaanbodem doet gewoon geen gekke dingen.

Oceaanstromen: In de Sargassozee verwacht ik wel rare dingen, maar die ligt een eindje verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Methaan: Ok, komt ook elders voor, weet ik, zie een artikel waarnaar ik eerder een linkje heb gepost.
Magnetische verschijnselen: ??
Vuurbol Columbus: Meteoriet?

Heb je dat verhaal van Flight 19 uit de USAFnavy-FAQ al gelezen? Daarin staat dat die piloten op een bepaald moment vrij wazige dingen zagen. Onwerkelijk oid. Ik zal het vanavond wel ff opzoeken. (Ik ga nu eten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18697

Op vrijdag 12 juli 2002 17:40 schreef Ecteinascidin het volgende:

betreffende Methaan: Dat komt dus overal evenvel voor zeg maar, dan verwacht je dus minstens andere plaatsen die geteisterd worden door methaan. Ook het spontaan omhoogborrelen wil er bij mij niet in: De Bermude-driehoek is geologisch gezien een erg stabiel gebied, die oceaanbodem doet gewoon geen gekke dingen.
Er zijn wel grote voorraden gashydraten welke zich geconcentreed op de zeebodem bevinden. Mischien dat deze op een iets te steil stuk liggen daar in de buurt van de bermuda driehoek. Hierdoor zijn deze niet stabiel, en heb je soms een soort aardverschuivingen, waardoor de gashydraten los komen, en hierdoor veel gassen vrijlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Een paar quote's uit deze: http://www.history.navy.mil/faqs/faq15-2.htm
"We can't find west. Everything is wrong. We can't be sure of any direction. Everything looks strange, even the ocean."
Twenty minutes later, the new leader calls the tower, his voice trembling and bordering on hysteria. "We can't tell where we are . . .everything is . . .can't make out anything. We think we may be about 225 miles northeast of base . . ." For a few moments the pilot rambles incoherently before uttering the last words ever heard from Flight 19: "It looks like we are entering white water . . .We're completely lost."
"I don't know where we are. We must have got lost after that last turn."
"Both my compasses are out and I am trying to find Fort Lauderdale, Fla.
But I'm sure, now, that neither one of my compasses is working
How could both his compasses have gone out?
Overigens lijkt mij niet dat al de plaatsen waar methaan vrijkomt gelijkelijk zijn verdeelt over deze aardkloot. Het lijkt mij vrij voor de hand liggend dat er concentraties zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

.. nu bedenk ik me even iets (en het is laat), maar zouden die gassen geen radicale invloed kunnen hebben op de thermiek? sure, we zitten hier met motoraangedreven vliegtuigen, maar evengoed.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 12 juli 2002 14:58 schreef Justice het volgende:
de vraag die daaruit voorkomt is natuurlijk: waarom ontstaan die hoge methaangasconcentraties uit de bodem?
Methaan ontstaat oa door ontbinding van organisch materiaal, zoals olie en aardgas komt het op vele plekken op de aarde voor.
Door relatief hoge druk en lage temperatuur op veel plaatsen op de zeebodem onstaan zgn methaan-hydraten. Dat is gekristaliseerd methaangas; het is ahw bevroren, maar dan boven het vriespunt (van methaan) - de vrij hoge druk is daarbij een bepalende faktor. Hydraten hebben een dichtheid die veel hoger is dan van gasvormig methaan.

Die hydraten vormen direct onder het oppervlak vd zeebodem, vaak over een zeer grote oppervlakte (10-tallen soms 100-en vierkante kilometers)

Punt is dat die hydraten instabiel zijn. Een paar graden temperatuurstijging of een verstoring vd zeebodem (door onderzeesche aardverschuiving of bvb olieboringen), kan tot gevolg hebben dat een grote hoeveelheid aan hydraten *explosief* gasvormig wordt.

Dan komt er dus in één keer een grote hoeveelheid gas vrij, dat naar het zeeoppervlak bubbelt. Doordat er dan plaatselijk zo veel gas in het water zit, zullen schepen ter plaatse niet meer blijven drijven. Vaak ontbrandt het methaan ook (zelfs onder water al), wat nog meer problemen geeft.

Oa meerdere boorplatformen zijn zo verloren gegaan, het is een goed gedocumenteerd verschijnsel. Is oa wel eens te zien op discovery en national geografic.
Pagina: 1