Celeron1000 op ABIT BE6?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier een ABIT BE6 met een oude PIII-450 erop. nu wil ik deze wegdoen, en vervangen door een celeron 1000. (zou volgens de bios moeten kunnen) maar weet iemand of dit ook daadwerkelijk gaat werken. Ik heb een Socket370->slot1 convertor.
Ik weet dat een tualatin niet werkt (ja, ik heb ervaring :X) maar zou een "oude" nog wel werken. (dus eentje met 128K cache?).

Ik ben wel wijzer geworden dat je van die dure convertors hebt, waar je wel een tualatin op kunt duwen, maar daar heb ik weinig zin in. Het gaat me er voornamelijk om dat er een andere cpu op kan (en dan een cellie 1000).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Volgens de Abit site past er een Celeron 700 op. Dat is een Coppermine-128, dus lijkt mij de 1000 ook geen probleem, heeft zelfs een lagere multiplier (niet dat dat er wat toe doet overigens).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ligt eraan welke versie je hebt

Waarom probeer je niet te lachen?

Ik heb ook een BE6

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 22:07 schreef Waterlelie het volgende:
ligt eraan welke versie je hebt
welke versie waarvan?
Waarom probeer je niet te lachen?
:?

Verwijderd

Heb een bx6 rev 2 die zou volgens abit ook maar gaan tot een 700mhz heb er nu met een converter een p3 1000 op 1120 draaien. zon converter is niet zo heel duur ik was E 6,80 kwijt

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 21:35 schreef Terw_Dan het volgende:
Ik heb hier een ABIT BE6 met een oude PIII-450 erop. nu wil ik deze wegdoen, en vervangen door een celeron 1000. (zou volgens de bios moeten kunnen) maar weet iemand of dit ook daadwerkelijk gaat werken. Ik heb een Socket370->slot1 convertor.
Ik weet dat een tualatin niet werkt (ja, ik heb ervaring :X) maar zou een "oude" nog wel werken. (dus eentje met 128K cache?).

Ik ben wel wijzer geworden dat je van die dure convertors hebt, waar je wel een tualatin op kunt duwen, maar daar heb ik weinig zin in. Het gaat me er voornamelijk om dat er een andere cpu op kan (en dan een cellie 1000).
Ik heb ook een BE6 met een celeron 733@1134 mhz dit draait zonder problemen.
FF de nieuwste bios erop dan moet het kunnen, de multiplier van een een celeron is gelockt.
Pagina: 1