Toon posts:

Montage processor koeler?!

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Was lekker mijn kabels aan het opruimen in mijn kast *D toen ik opmerkte dat mijn processor-koeler op een, volgens mij, knullige manier door de pc-shop gemonteerd was. De gebruikte methode is heel eenvoudig; gewoon de koeler boven de ribben plaatsen en zelftappers tussen de koelribben te schroeven. Met gevolg dat de koelribben beschadigd zijn.:( Is dit normaal?

Daarentegen maakt deze koeler nogal wat herrie, ik heb een enermax voeding en een 4-tal extra casefans welke samen nog minder herrie produceren dan deze processor koeler. Welke koeler zou in aanmerking komen om mijn AMD Athlon 1800 XP geruisloos te koelen?

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Op dinsdag 09 juli 2002 21:24 schreef Juroen het volgende:
Daarentegen maakt deze koeler nogal wat herrie, ik heb een enermax voeding en een 4-tal extra casefans welke samen nog minder herrie produceren dan deze processor koeler. Welke koeler zou in aanmerking komen om mijn AMD Athlon 1800 XP geruisloos te koelen?
UTFS kun je veel in vinden :)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Welke koeler zou in aanmerking komen om mijn AMD Athlon 1800 XP geruisloos te koelen?
Hangt natuurlijk van de grootte van je heatsink en je airflow af, maar een Papst 8412NGML (19dB) is waarschijnlijk wel voldoende.

Als je je ouwe heatsink niet erop houdt, kun je denken aan een zalman of een Arctic supersilent 2000

Verwijderd

Was lekker mijn kabels aan het opruimen in mijn kast *D toen ik opmerkte dat mijn processor-koeler op een, volgens mij, knullige manier door de pc-shop gemonteerd was. De gebruikte methode is heel eenvoudig; gewoon de koeler boven de ribben plaatsen en zelftappers tussen de koelribben te schroeven. Met gevolg dat de koelribben beschadigd zijn.:( Is dit normaal?

Ja, dit is opzich redelijk normaal. Het gebeurd best veel iig.
Een goeie koeler voor je AMD kan je vinden in de search, en lees ook even de [PMG] FAQ door. Daar staan een paar handige links in..

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
:? mijn bovenstaande post is eerder gewijzigd dan geplaatst :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik adviseer je ook ff de search te gebruiken ;) Genoeg info over coolers en stille fans. Wat de fanbevestiging betreft, ja, da's naar mijn ervaring ook vrij normaal.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.