Toon posts:

Is Twinmos-geheugen stabiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vraag over twinmos geheugen.
Ik ben van plan 512 DDR/pc 2100 erin te rammen, zonder dat ik iets overclock.
Is dit een goede keus? Jullie zullen wel zeggen van, je kunt beste kingstom geheugen ofzo kopen, maar dat is mijn vraag niet. Is het stabiel? Hoe zijn jullie ervaringen zonder dat je iets overclockt?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Geheugen is toch altijd stabiel op de frequentie waarvoor het gemaakt is? Als het dat niet is, is het defect en ruil je het om....

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat er nog wel wat verschil tussen zat, tussen de soorten geheugen. Het ene module geheugen van het ene merk draait beter als van het andere? Heb ik dan ongelijk? :?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Heb nu mijn PC2100 TwinMOS geheugen op 302 mhz draaien ipv. 266 mhz... Dat is iig geen probleem dus... En alles op de snelste memorytimings.

Heb ook een reepje NEC geheugen, draait ook op 302 mhz ipv 266 mhz, ik denk dat het nog wel hoger kan...

Tegenwoordig kan bijna al het geheugen hoog geklokt worden volgens mij... Slecht geheugen bestaat niet echt meer, als je "A merk" geheugen koopt, heb je sowieso al meestal NEC, Samsung oid geheugen...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Twinmos bevalt mij prima. Erg weinig uitval.

Of het goed overklokbaar is enz weet ik niet, dat doe ik niet :)

Ik verkoop het @ work regelmatig iig.

Verwijderd

Heb ook TwinMos geheugen. Geen problemen mee :)
Ik weet niet of het goed is voor overklokken, want mijn CPU is nog niet overgeklokt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar twinMOS is dus geen a-merk?

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op dinsdag 09 juli 2002 21:31 schreef MicroDroid het volgende:
voor zover ik weet valt ook twinmos bij de a-merken :)

• eX0duS
Op dinsdag 09 juli 2002 21:31 schreef MicroDroid het volgende:
Zeker wel, onder A-merk wordt ook geheugen van NEC verstaan bijvoorbeeld...

Op TwinMOS geheugen zit een TwinMOS sticker, maar verder zitten d'r gewoon NEC chips op ofzo...

Maar TwinMOS kun je in het rijtje Kingston, Infineon en dat soort plaatsen vind ik.

Maar dikke kans dat je "merkloze" NEC reepje ook super te klokken is..

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bedankt voor jullie reacties.
Dan kom ik er verder wel uit!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

op twinmos zitten wel samsung chippies.z

• eX0duS
Tjah, ik kreeg gewoon TwinMOS geheugen bij Computerland toen ik geheugen kocht, in de prijslijst stond "A-merk" maar dat bleek gewoon TwinMOS te zijn, dus da's mooi natuurlijk. :)
De keer daarvoor had ik een "merkloos" reepje... Dus dat verschilt nog al... Niet in prijs, ook niet in performance, maar alleen in "merk". :9

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
A merken zijn gewoon goeie 'bekende' fabrikanten :). Maar meestal kun je verwachten dat de geheugen meestal beter opvoerbaar is dan gewoon B-merk/noname :).

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op dinsdag 09 juli 2002 21:37 schreef het_beest het volgende:
De keer daarvoor had ik een "merkloos" reepje... Dus dat verschilt nog al... Niet in prijs, ook niet in performance, maar alleen in "merk". :9
Toch wel in performance. Ik heb gemerkt dat mijn reepje TwinMOS PC133 op CAS2 draait in PC100 mode (heb Celeron systeem), dit in tegenstelling tot voorgaande reepjes "merkloos" PC133 (timings in BIOS staan op "by SPD").

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Tuurlijk is dat stabiel genoeg, het is geen kermis rommel :+ Het is iig merkgeheugen :) (ze hebben zelfs een eigen site: twinmos.com.tw).

edit:

FWIW - Twinmos staat zelfs op de memory compatibility list van bepaalde Tyan moederborden, makers van geen kinderachtige borden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had iig nog nooit van TwinMos gehoord..
Dus ik wist niet of het een goed merk was.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Toen ik mijn nieuwe systeempje ging samenstellen heb ik ook een reep TwinMos genomen (pc2700 dan).
Op 300MHz CAS 2-2-2 nog steeds superstabiel.

Of het dus stabiel is ? Jazeker !

En bij mij zitten er inderdaad ook Samsung chippies op.
Pagina: 1