Videobewerking met Asus 8200 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Mijn pa wil graag zijn vakantiefilmpjes digitaal gaan bewerken. Nu heb ik wat rondgeneusd op de site van Pinnacle en daar had ik een aantal softwarepaketten op het oog waarbij een firewirekaart wordt bijgeleverd. Zo kwam ik op een prijs van 550 gulden uit.

Maar is het ook niet mogelijk om mijn Asus 8200 Geforce 3T200 hiervoor te gebruiken? Ik heb al in de handleiding gekeken, maar daar kwam ik niet veel verder.

Is het mogelijk om de Asus 8200 te gebruiken als videobewerkingskaart zodat een iets oudere camcorder het filmpje naar mijn schijf kan transporteren en ik het daarna kan bewerken met Adobe Premiere of software van Pinnacle? Is de kwaliteit niet slechter dan een firewirekaart die ik bij het Pinnacle pakket moet kopen?

Alvast bedankt, want ik snap er de ballen van :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1) Om een Firewire kaart te gebruiken heb je ook een camera aansluiting nodig die dat heeft.
2) moet er wel op je ASUS een TV-in aansluiting zitten
3) Als 1 of beide van bovenstaande aanwezig is dan kan je met adobe lekker gaan editten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In pricipe zal het hetzelfde zijn, maar zoals al is gebleken, is capturen onder W2K of XP met een niet daarvoor bedoelde kaart vaak lastig. Met een niet-daarvoor-bedoelde kaart bedoel ik een videokaart met als extra een video-in ingang. De drivers onder W2K of XP zijn vaak brak. Zo'n kaart doet alle capture softwarematig wat niet lekker loopt.
Wat wel werkt, zijn speciale capturekaarten die het hardware matig aanpakken, zoals dus Pinnacle.

Ik heb zelf een V7700 van Asus met video-in. Onder W98 werkte het nog wel, maar onder W2K en XP is het een ramp. Op een gegeven moment was ik het zat en heb er een Pinnacle Studio Deluxe capturekaart naast gezet. Nu kan ik in XP fijn full-screen capturen zonder frameloss, en meteen bewerken in Studio.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Sheik
Maar hoeft de kwaliteit van de Asus 8200 niet onder te doen voor de Pinnacle kaart?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op dinsdag 09 juli 2002 23:16 schreef Sheik het volgende:
Maar hoeft de kwaliteit van de Asus 8200 niet onder te doen voor de Pinnacle kaart?
Het verschil zit vaak in de codec. De asus bijv. gebruikt een eenvoudige codec waar ik vaak wat ruis in zag. De Pinnacle gebruikt een DV codec die absoluut perfect is. Kost ook wel 3.6Mb/min. Er is dus verschil. Maar je moet beslissen aan de hand van wat je ermee wilt bereiken: eenvoudige captures voor af en toe: Asus. Goede captures, bewerken en terugschrijven naar DV of DVD, Pinnacle.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Er zit wel degelijk verschil tussen een video-kaart met TV-in c.q. uit en een video(bewerkings)kaart welke daar specifiek voor gemaakt is.

<ff kort door de bocht>

bij TV-in heb je TV kwaliteit (VHS) of minder en we praten over SVHS en hoger bij "echte kaarten"

</ff kort door de bocht>

• Sheik
Mijn pa heeft een oudere camcorder en geen DV in- (of uitgang). Heeft een Pinnacle kaart dan zin? Krijg je desondanks dan toch betere vakantiefilmpjes dan met een Asus?

Als dat zo is, ondanks pa's 10 jaar oude sony camcorder, dan koop ik dat pakket :)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Zou ik zeker doen, veel minderkans dat er hikjes en andere nare "artifact" ontstaan.

En zeker als er in de toekomst wat beters aangeschaft wordt als een 10 jaar oude camcorder, zou ik het zeker doen. (Wel dan ff opletten dat hij zowel analoog als DV ondersteund)

Veel plezier alvast. :P

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Hm.
De goedkopere pinnacle kaarten zijn meestal alleen voor DV bedoeld dacht ik, de iets duurdere hebben ook analoog aan boord, die moet je dus hebben dan.

Ik heb een V7700 Deluxe, en na heel wat gekloot onder windows xp, kan ik nu ook lekker video uit m'n Hi8 camera capturen.
Ik maak er dan een (S)Vcd van, wat ik ook via m'n hollywood+ kaart mooi kan afspelen, of opnemen op videorecorder.
Onder win98 heb ik vorig jaar een aantal filmpjes in elkaar gedraaid, wat er uiteindelijk nog best gelikt uit zag. Het is heel erg afhankelijk van de capture-codecs, en encoder-codecs.

Als ik jou was zou ik gewoon even lekker met je asus gaan proberen, bevalt het niet, kun je altijd nog een kaart kopen.

• Sheik
Bedankt alvast voor de reacties...als iemand nog iets kwijt wil (tips, geen kaart ;) ) dan post maar :P
Pagina: 1