3dsmax + server en clients

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb 3dsmax 4 erop en wil weer aan de slag gaan met renderen enzo

ik heb al ff gezicht maar kon nix vinden :(

mijn vraag luid of iemand ook een howto weet hoe ik met mijn netwerk tezamen kan renderen (met die queue manager enzo)

mijn netwerk gaat als volgt

modeleer pc (winxp)
2 clients (win2000)
een server (of client voor 3dsmax, win 2000)
1 client (linux, zal wel niet gebruikt kunnen worden, misschien met vmware?)

ik heb namelijk nu dus nog geen besef of mijn server als server moet gaan dienen of juist de pc waar ik de scenes op maak enzo.

ben benieuwd!

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
helpfile max
zoek op "network"
dan krijg je :
-wat het is
-hoe het in elkaar steekt (wat servers en managers zijn
-wat je nodig hebt
-hoe je het installeerd
-hoe je het gebruikt
-hoe je het als service kunt installen.

zjeez.
en het is hier al meerdere malen uitgelegd.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
zo hé, omdat je dan wat vaak werkt 3dsmax hoef je nog niet zo te reageren!

ik had trouwens wel in de help van 3dsmax gezocht naar server/network maar dr kwamen alleen dingen invoor zoals hoe je bepaalde dingen goed modeleerd enzo!

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
Op woensdag 10 juli 2002 11:30 schreef M4RTiN het volgende:
zo hé, omdat je dan wat vaak werkt 3dsmax hoef je nog niet zo te reageren!

ik had trouwens wel in de help van 3dsmax gezocht naar server/network maar dr kwamen alleen dingen invoor zoals hoe je bepaalde dingen goed modeleerd enzo!
zoek eerst ff op GoT......

[topic=22728/1/25]

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
t was zeker niet persoonlijk, en ook niet om mijn "superioriteit" te laten voelen. [/edit : niet serieus bedoeld dus]
maar zoek ik op server : dan kom ik uit bij network rendering, zoek ik op network dan kom ik uit op network rendering. duuhh. zeg dan niet dat je gezocht hebt.

maar wie ben ik, de truuc is een netwerk met vaste ip nummers te configureren (misschien niet eens meer nodig in nieuwere versies max/ viz), start de manager op een machine, en de server op de machines waar je wil renderen. dat is alles. render met de optie "render network" onder het vakje waar je je naam in vult. zorg dat alle maps onder dezelfde dir / netwerkdrive bereikbaar zijn (of vink ïnclude maps" aan bij de dialoogbox en zorg dat alle plugins geinstalleerd staan op de renderservers. Je kunt de opdrachten beheren met de queuemanager.
De machine die je manager maakt krijgt alle opdrachten en deelt ze uit. is dus handig om je modelleer machine te houden als manager. zorg dat je genoeg schijfruimte hebt. een server staat te wachten tot de manager een opdracht heeft.
de queuemanager draait op iedere willekeurig pc in het zelfde network.

Verwijderd

Heb het ook even geprobeerd. Werkt prima.
Heb backbrurner 2 gebruikt bij 3dsmax 5. De dir. backburner naar alle pc's kopieren. Vervolgens op elke pc de server starten en tenslotte op de hoofdpc (naast een server) een manager starten. Als het goed is connect de manager met alle servers en kun je daarna in het render menu kiezen voor NET-RENDER.
In het netrender menu kun je dan de pc's selecteren.
Heb er nog niet veel mee geeperimenteerd, maar ben er achter dat je het alleen voor grote render projecten moet gebruiken (denk ik) want de reponse tijd en transfertijden nemen meer tijd in beslag dan de rendertijd normaal bij een klein project.

Iemand nog iets uitgevonden?
Pagina: 1