Toon posts:

[Dreamweaver MX] Snippets, gebruiken jullie ze??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst wilde ik even zeggen dat ik DW MX echt een top programma is, kan het iedereen aanraden. Maar ik was ff nieuwsgierig, zijn er hier mensen die gebruik maken van de code snippets? Okay je hebt binnen no-time een pagina gemaakt en ej kan ze ook zelf instellen, maar ze worden er niet mooier op.

Verwijderd

Topicstarter
tja... okee niemand gebruikt ze dus.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

:D lijkt erop ja. wat zijn het en wat doen ze?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 17:05
Persoonlijk gebruik ik de snippets niet, en over de algemene html-structuur in DWMX ben ik ook niet 100% tevreden, er wordt dikwijls een lekkerre soep gecreerd...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op woensdag 10 juli 2002 19:48 schreef Clay het volgende:
:D lijkt erop ja. wat zijn het en wat doen ze?
tsk, jij als totale newbie zou ze helemaal moeten gebruiken. Gewoon standaard pre-defined code, oh leuk effect, drag 'n drop into te "scene" en voila, who needs beehive? >:)

* Yellow|A denkt dat inderdaad niemand ze echt gebruikt :)

|{ brrr }] |

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Gebruikt iemand wel Dreamweaver MX? :P

Das toch dat Frontpage-achtige programma?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ze worden wel gebruikt, maar niemand wil ervoor uitkomen. :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik gebruik geeneens Dreamweaver! EditPlus roelt.

Maar, wat wordt er bedoeld met stukjes pre-defined code? Ik bedoel, als je in EditPlus een html document maakt, krijg je ook gratis de charset code, header en de body tags al als je dat wilt. Zelfs tabellen en forms kun je zo met een knopje plain code invoegen. Het meeste typwerk moet je dus nog zelf doen, maar het is voor luilakken wel fijn.

Zijn die snippets in Dreamweaver nou echt zoals in FP dus van die mouseover trucjes enzo, dus gewoon bagger code en wat javascriptjes?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

* OzBoz ziet wel dat de meeste mensen schijnbaar ook te eigenwijs zijn om Dreamweaver MX ook maar serieus te bekijken. It's only a tool.. angsthazen.

ik gebruik trouwens geen snippets

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

interface van DWMX is om te smullen.....

Verwijderd

waarom zeuren mensen toch altijd zo als andere mensen zeggen dat ze frontpage of Dreamweaver gebruiken?...

het gaat toch om het resultaat?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 10 juli 2002 21:35 schreef OzBoz het volgende:
* OzBoz ziet wel dat de meeste mensen schijnbaar ook te eigenwijs zijn om Dreamweaver MX ook maar serieus te bekijken. It's only a tool.. angsthazen.
true to the bone..
Ik gebruik Dreamweaver ook niet maar dat heeft grotendeels te maken met de brakke interfaces van MM en minder met het tool; ik heb van collega's die ermee werken gezien dat je er kwalitatief goede sites mee kan bouwen.

Ik hou het iig bij Homesites en ja, daar gebruik ik wel snippets; snippets roeleren.

popup window? ff scrippie d'r in slepen..
compleet omgemaakt meta-blok voor een site? sleep d'r maar in...

aanbevolen door topfokkers! :+

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Voor de 1.000.000 ste keer , het is hoe je de proggys gebruikt niet welke !!!

Ik doe meeste HTML werk met Dreamweaver ( vooral tabellen ) das gewoon 100 keer sneller.
Men CSS doe ik dan in notepad.

Snippets zoals in dreamweaver en frontpage duiden meestal op pruts-webmaster.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 11 juli 2002 00:39 schreef Siltrince het volgende:
Voor de 1.000.000 ste keer
Aantal posts: 15
je liegt :+
hier raak ik je kwijt, kun je dit wat meer verhelderen?

www.jurgroessen.nl

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:37
is dreamwaver 4 nog een beetje nieuw??

heb hem hier liggen, toch eens proberen

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De voornaamste manier waarvoor ik dreamweaver gebruik is om ge-automatiseerde maintenance voor klanten mogelijk te maken.

een cms en een db-based site is voor veel mensen gewoon overdone, hebben ze niet nodig en en is ook niet nodig, vaak zie je dat zulke dingen meer als een soort van file-editor wordt toegepast en data-beheer geen enkele rol meer speelt, zonde om daarvoor een dbserver te gaan belasten (zeker als je geen caching toepast en iedere bezoeker de db voor statische data gaat belasten)

Dreamweaver is absoluut uniek in zijn uitgebreidde beheer mogelijkheden, de gehele interface is uitbreidbaar, aanpasbaar. met Templates kun je gedeeltes van pagina's 'locken' en met Library Items kun je centraal beheerde blokken data makkelijk aanpassen.
zolang sites niet over de 1000 html-files gaan vind ik beheer via dreaweaver concureren met elk standaard, goede cms (die onhandige, niet generieke blokjes onderhouds-code die sommige bedrijven klanten in de maag splitsen onder het mom, 'dubbel werk is geen dubbel werk, als wij het ook twee keer kunnen offreren', reken ik al geheel niet mee)

de 'code-snippets' ken ik eigenlijk niet erg, meestal werk ik toch liever via de dw-objects-methode, aangezien dat de mogelijkheid configurabele code neer te zetten (eerst een popup waarin een aantal variabelen kan worden ingegeven, op welke basis vervolgens een stuk html-code gegenereerd wordt )

Wat ik wel mis aan dreamweaver-functionaliteiten is een gestandardiseerde 'validator' van dat soort klant-codes op basis van definieerbare style-normen; momenteel kan deze binnen de editable-code nog html-codes toepassen, en is er geen controle mogelijk of deze werkt volgens de voorgeschreven methode van toewijzing van classes e.d. of dat deze stiekem toch weer het voor hem/haar (kantoor-kutjes ...:'() simpelere werken via het properties venster, waardoor binnen een nette en goed maintainbare structuur allerlei rotte code komt te staan. Ook zou het prettig zijn als je de normen van bevoorbeeld een huisstijl aan dreamweaver als grenzen aan kunt geven waarbinnen de persoon kan werken: alert("sorry, het gebruik van comic sans in de website van Uw Bedrijf is niet toegestaan")

voor Clay, eigenlijk is het best interessant om eens te kijken naar het creeeren van een dreamweaver extensie specifiek voor BeeHive, dan kun je inderdaad met drag-and-drop BeeHive implementeren, lijkt me best een interessante werkmethode en heel goed mogelijk, en wel degelijk iets toevoegen aan functionaliteiten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

OP dit moment gebruik ik nog DW 4, moet zeggen: Nog steeds prima WYSIWYG editor. Meestal duik ik ook nog even de code in om 1 en ander op m'n eigen manier te fixen, en het resultaat bevalt me goed.

Ik kan best veel dingen handmatig doen qua (D) HTML, maar voor mij scheelt het werken met DW 4 edcht enorm veel tijd, terwijl de kwaliteit er niet onder lijdt. Is geen promo-praatje, zo zit het gewoon. Snippets lijken me erg interessant, moet alleen wel net zijn wat je nodig hebt.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Bedoelde het overigens niet lelijk tegenover DW, probeerde meer weer eens een aloude discussie boven water te halen nu we aan een nieuwe MX versie zitten.

Op zich heb ik niks tegen Dreamweaver, behalve aan de gare scripts enzo die der standaard inzitten. De MM_ shit javascript functies zijn gewoon bagger en maken pagina's traag in scrollen en simpele dingen als mouseovers. Als een pagina traag is weet ik altijd 90% zeker dat er MM_ javascript functies inzitten :P

Om dan over de timelines maar niet eens te spreken...

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

voor Clay, eigenlijk is het best interessant om eens te kijken naar het creeeren van een dreamweaver extensie specifiek voor BeeHive, dan kun je inderdaad met drag-and-drop BeeHive implementeren, lijkt me best een interessante werkmethode en heel goed mogelijk, en wel degelijk iets toevoegen aan functionaliteiten.
yup, da's misschien wel interessant om een keer naar te kijken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 08:40 schreef Bosmonster het volgende:
De MM_ shit javascript functies zijn gewoon bagger ..
ja, maar dit is ook makkelijk te skippen door deze te vervangen door je eigen scripts.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 11 juli 2002 09:14 schreef zkywalker het volgende:

[..]

ja, maar dit is ook makkelijk te skippen door deze te vervangen door je eigen scripts.
Precies.. ik ben op zich niet tegen Dreamweaver, sommige mensen werken daar klaarblijkelijk makkelijker of sneller mee. Zolang ze maar weten waar ze mee bezig zijn :)

Zelf werk ik nog altijd sneller in een goeie text-editor (Editplus/Ultraedit) dan in een WYSIWYG geval. Maar das voornamelijk aangeleerd.. Dreamweaver bestond toen nog helemaal niet.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Ik doe meeste HTML werk met Dreamweaver ( vooral tabellen ) das gewoon 100 keer sneller.
Men CSS doe ik dan in notepad.
Ach ja logisch, de tijd die je wint met Dreamweaver kun je dan weer lekker vergooien met notepad...
Afgezien dat de zin zo krom is als wat zou een beetje onderbouwing ook wel fijn zijn, of zoals ze in Drenthe zeggen.. proat wiezer

* DeFeCt gebruikt HomeSite en heeft kleine dingetjes onder ctrl-j hangen, maar dat zijn volgens mij geen snippets

Flickr

Verwijderd

Ik mis nog 1 snippet. Drag & Drop complete CMS. Factureren maaar >:)

Verwijderd

Tot nu toe gebruikte ik altijd notepad of UltraEdit om m'n HTML te maken, Dreamweaver 4 vond ik niet lekker werken en produceerde ook aardig wat troep in je code.
Nu ben ik echter een beetje verliefd geworden op de MX interface, het werkt heerlijk en door de overname van Allaire (Homesite) gaat DW nu ook een stuk beter om met HTML.

Verder is er natuurlijk nog de ondersteuning van PHP, de snippets (kunnen erg handig zijn) en de ingebouwde database tools.

Ik ben overgegaan :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 11 juli 2002 10:58 schreef El.Greco het volgende:
... door de overname van Allaire (Homesite) gaat DW nu ook een stuk beter om met HTML.
ach, ze zullen geinspireerd geraakt zijn door die waanzinnige 'edit'-tab in Homesite :+

serieus, welke invloed denk je dat homesite-devvers hebben op dreamweaver, en wat voor kennis die hebben van automatisch gegenereerde code, om je een geheimpje te verklappen, het verschil tussen 4/ultradev en MX is enkel visueel, de engine's zijn gelijk

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Ramon
  • Laatst online: 23:31
Ik heb net ook DW MX gedownload. Maar ik kan er maar niet aan wennen. Ik gebruik dreamweaver 4 vooral om tabellen te maken. Het leuke aan DW vind ik dat je de code die DW maakt gewoon kan aanpassen als het je niet helemaal bevalt, zonder dat DW begint te zeiken over de code.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 11:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ach, ze zullen geinspireerd geraakt zijn door die waanzinnige 'edit'-tab in Homesite :+

serieus, welke invloed denk je dat homesite-devvers hebben op dreamweaver, en wat voor kennis die hebben van automatisch gegenereerde code, om je een geheimpje te verklappen, het verschil tussen 4/ultradev en MX is enkel visueel, de engine's zijn gelijk
Natuurlijk hebben de homesite mannetjes weinig inspraak, maar er zijn zeker wel homesite elementen (Homesite+ zoals ze het noemen) gebruikt in DW. Paar voorbeeldjes:

- onderin je scherm zijn de geopende documenten te zien als tabbladen (dus niet meer via Window --> document)

- Auto-"finish" van je tags. Dus afsluiten van je tags en anvullen van je tags met zo'n menuutje.

- Snippets, toch wel handig om je standaard stukjes code te bewaren.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Mh, waarom gaat het specifiek over Snippets in DW MX?
Volgensmij kun je ook prima snippets toevoegen in DW4 toch?

Ik gebruik overigens geen snippets, anders had ik denk ik wel geweten of DW4 ook snippets ondersteunde. (Ik werkt nml altijd in DW, ong 50% in de WYSIWYG en 50% in de codeview)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 11:21 schreef Tampie2000 het volgende:
Ik heb net ook DW MX gedownload. Maar ik kan er maar niet aan wennen. Ik gebruik dreamweaver 4 vooral om tabellen te maken. Het leuke aan DW vind ik dat je de code die DW maakt gewoon kan aanpassen als het je niet helemaal bevalt, zonder dat DW begint te zeiken over de code.
Als je dan toch die code aan gaat passen, waarom klop je het dan niet in één keer goed in, desnoods in notepad. Ga je schamen met je dreamweaver.

• Ramon
  • Laatst online: 23:31
Op donderdag 11 juli 2002 16:42 schreef Buikwortel het volgende:

[..]

Als je dan toch die code aan gaat passen, waarom klop je het dan niet in één keer goed in, desnoods in notepad. Ga je schamen met je dreamweaver.
Waarom zou ik moeilijk doen :? Code kloppen neemt veel meer werk in dan ff in DW klikken en slepen.

beetje belachelijk... waarom zou ik me schamen dat ik met dreamweaver werk? dreamweaver maakt hele behoorlijke code.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 13:17 schreef Booster het volgende:
Mh, waarom gaat het specifiek over Snippets in DW MX?
Volgensmij kun je ook prima snippets toevoegen in DW4 toch?

Ik gebruik overigens geen snippets, anders had ik denk ik wel geweten of DW4 ook snippets ondersteunde. (Ik werkt nml altijd in DW, ong 50% in de WYSIWYG en 50% in de codeview)
Als ik me niet vergis ondersteunen DW2 en DW3 zelfs al Snippets. De eerste ben ik niet erg zeker van.
Ik heb die snippets zelf nooit uitgeprobeerd, laat staan goed bekeken.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Op zaterdag 13 juli 2002 15:16 schreef SpiritX het volgende:
Als ik me niet vergis ondersteunen DW2 en DW3 zelfs al Snippets. De eerste ben ik niet erg zeker van.
Ik heb die snippets zelf nooit uitgeprobeerd, laat staan goed bekeken.
Nou, DW3 heb ik zelf nooit mee gewerkt moet ik zeggen, maargoed het gaat om het idee.

Maar zover ik weet is dreamweaver altijd aardig 'moddable' geweest. :)

Persoonlijk ben ik overigens van mening dat DW heel redelijke code genereerd. En ik schaam me er ook zeker niet voor dat ik ermee werk :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Persoonlijk vind ik iemand die zich afreageerd op iedereen die met DW werkt een behoorlijke lamer.

Ik werk zelf ook met DW, ik weet wat ik doe, ik ken de code en werk ook tussendoor veel met notepad, topstyle (voor css, maar ook dit kan ik in notepad). Ik krijg goed betaald voor het maken van een site en vind dat ik kwalitatief altijd een goed produkt aflever.

Ik heb geen tijd om ALLES in notepad te doen, sterker nog, dat vind ik zonde van mijn tijd. Want een tabelletje genereren met 10 rows kan dreamweaver net zo goed en sneller.

Maar nee hoor, zogauw het woord DW verschijnt is het 'oh dan moet je je schamen' :r.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 19:22 schreef Six4Eight het volgende:

Maar nee hoor, zogauw het woord DW verschijnt is het 'oh dan moet je je schamen' :r.
alleen vlgns buikwortel,... wij weten wel beter!
krijgen tnmnste geen lamme arm van al die tabellen handmatig tikken in notepad >:)
Pagina: 1