Toon posts:

Is er een videokaart met functies van PCTV kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus wil is VHS films op mijn pc capturen maar aangezien ik nu een pci videokaart heb en geen vrije pci sloten meer vroeg ik me af of de functies van de Pinnacle PCTV kaart ook bij bepaalde type videokaarten inbegrepen zitten.

Ik heb nog wel een ongebruikte AGP slot maar die ondersteund denk ik geen AGP 4x maar bestaat er zo'n videokaart? Ik wil dus niet een nieuwe videokaart EN een TV kaart kopen.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
ja hoor, ati heeft bijvoorbeeld een aantal video kaarten met de VIVO functie (Video in/video out), deze zijn ook in PCI versie te krijgen mocht je dat willen, maar ook in AGP 2x

Verwijderd

Matrox Marvel G450 E-TV??

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:33 schreef OverSoft het volgende:
ja hoor, ati heeft bijvoorbeeld een aantal video kaarten met de VIVO functie (Video in/video out), deze zijn ook in PCI versie te krijgen mocht je dat willen, maar ook in AGP 2x
Idd, een RadeOn ViVo 64MB DDR, heeft een vriend van me. Kaartje presteerd beter dan mijn GF2MX400...

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

Tsuranim

There is only one

De ati all in wonder kaarten hebben volgens mij dit soort functies. Deze smaak is te vinden van verschillende chipsets, dus afhankelijk van de 3d-prestatie wensen kun je er een uitzoeken.
Verder hebben verschillende fabrikanten de hieboven genoemde VIVO-mogelijkheden. Maar de all in wonder kaarten worden vaak erg gewaardeerd.
Kijk dus eens rond op dat gebied.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je me informatie geven waar ik die kaarten kan verkrijgen? En het liefst heeft de kaart ook 3d ondersteuning :)

Oh ja hij moet ook niet TE prijzig zijn :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 20:36 schreef CREAM het volgende:
Kun je me informatie geven waar ik die kaarten kan verkrijgen? En het liefst heeft de kaart ook 3d ondersteuning :)

Oh ja hij moet ook niet TE prijzig zijn :)
www.tweakers.net/pricewatch

zoek op die ati. die heeft goeie 3d

Verwijderd

Topicstarter
ok muchos gracias :)

Ehm ik heb ff gekeken en die all in wonders zijn minstens 250 euro. Ietwat teveel eigenlijk.

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

Tsuranim

There is only one

Op dinsdag 09 juli 2002 20:36 schreef CREAM het volgende:
Je moet goed uitzoeken welke functies jij nodig denkt te hebben. Want een AIW-kaart kan teveel van het goede zijn, ook dien je te letten op de aan of afwezigheid van een encoder op de kaart zelf.
Wat betrefd de 3d: je hebt ze in alle soorten en maten, afhankelijk dus van je wensen.

Verwijderd

Topicstarter
Kun jij er een voor mij uitzoeken? Het moet niet meer dan 100 euro kosten. Ok mag wel maar wel in de richting.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nou, dan mag je wel gelijk commissie vragen ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37

tweakerbee

dus..?

100 euro voor een videokaart is echt niets. Helemaal niet als er ook nog TV-in/out op moet...

Het zou nog goedkoper zijn om je PCI videokaart te verkopen, een AGP kaart te kopen en een PCTV te kopen. |:(

You can't have everything. Where would you put it?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Die 100 euro die jij noemt gaat niet lukken,
misschien wel tweedehands, maar dan heb je
meestal geen goede 3D voor spellen.
Voor jouw geval zou ik gaan voor de
Ati Radeon All in Wonder (zonder DV).
Heb ik ook, is lekker snel voor 3D spellen,
maar heeft ook alle mogelijkheden die een tv kaart heeft.
Composite in en uit, s-video in en uit, kabel antenne in.
Kan ook gebruikt worden als digitale video recorder.
Dus de volledige pal resolutie capturen, MPEG-2.
Deze kost minder dan 250 euro.
Die kaart met DV (digitale ingang) kost 500 euro.
Ik heb hem al een jaar, dus ik weet de huidige
exacte prijs niet.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop een Nvidia ViVO. (asus, leadtek etc)
Deze zijn absoluut het beste voor het capturen.
Ik heb zelf een oude asus tnt2 vivo kaart en capture in win2k met de wdm 1.08 drivers.

Settings:
Avi_io UYVY 720x576 uncompressed / huffyuv.
Geen framedrops...
Dit alles op een athlon 900, 256ddr & udma 7200rpm hd.

WDM capture programma's gebruik ik nog niet echt, aangezien ik de bestaande niet stabiel vind draaien.
(flyvideo, virtual vcr & iuvxr etc)
Het is wachten op Avi_io met directshow capture support, welke in de maak is :)

Koop zeker NIET een ATI kaart.
De performance van het capturen en de support van de drivers zijn echt MATIG.
Ik heb zelf een ati radeon ddr 64 in een 2e systeem en ik kan het ding onder win2k niet zonder framedrops laten capturen op YUY2 720x576 uncompressed / huffyuv.
Pas na 100 verschillende driver installaties, om de beste config te vinden, heb ik het ding stabiel (zonder framedrops) kunnen laten capturen op YUY2 480x576 uncompressed / huffyuv. (gebruikmakend van Avi_io / vdub)

Bovendien vind ik dat de ATI video-in de source/image teveel blurred.
Ook wil ati dat je hun ATI_MMC :r programma gebruikt, dus hebben ze in de laatste driver versies iets ingebouwd zodat je in programmas zoals avi_io , vdub, iuvcr etc. niet meer hoger kunt capturen dan 352x288. (het kan ook weer 1 van de zovele ati bugs zijn, maar who knows.

Anyway, ik zou dus echt een nvidia vivo kopen als je niet gestoord wilt worden van alle problemen met de ati drivers.
Pagina: 1