Ik heb dus een gekochte versie van windows XP op mijn notebook geinstalleerd staan. Deze heb ik een tijd geleden geactiveerd. Ik wil kijken of xp ook op mijn desktop draait en ik vraag me af of het mogelijk is om dezelfde versie dus 2 keer te activeren. De 2e keer dus op mijn desktop.
Het is wel mogelijk, maar dan op een niet legale manier. Dat mag dus niet van Microsoft. Je hebt een licentie voor een pc. Indien je op een 2e wil installeren moet je m op je note deinstalleren.. 
Staat in je licence agreement btw
Staat in je licence agreement btw
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Verwijderd
sorry hoor maar ik heb toch echt een licentie om hem op twee pc's te zetten. En ik weet zeker dat een heleboel andere dat ook hebben.
zal allemaal ook wel en ik weet ook best dat het allemaal niet mag. Maar het gaat er mij gewoon om of het kan.
Ik heb XP via m'n bedrijf gekocht en die hebben een licensie voor zoveel pc's maar daar komen ze niet aan en dus heb ik een cd voor mezelf geregeld en kan ik em zo vaak activeren als ik wil
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
ok thx dat is eigenlijk het enige wat ik wilde weten.. ik ga het natuurlijk niet doen ...
Verwijderd
zwaar okOp dinsdag 09 juli 2002 20:22 schreef DAlchemist het volgende:
Ik heb XP via m'n bedrijf gekocht en die hebben een licensie voor zoveel pc's maar daar komen ze niet aan en dus heb ik een cd voor mezelf geregeld en kan ik em zo vaak activeren als ik wil
Verwijderd
Nee, natuurlijk niet... *cough*

Maar als het je alleen maar gaat om het "kijken of het kan", dan hoef je je weinig zorgen te maken over die activering. Want je kunt "kijken" zonder te activeren, en wel 30 dagen lang.
Ik heb trouwens wel mijn versie twee keer achter elkaar geactiveerd, want ik heb een XP/XP dual-boot systeem. Tot op heden nog geen problemen mee gehad...
Maar als het je alleen maar gaat om het "kijken of het kan", dan hoef je je weinig zorgen te maken over die activering. Want je kunt "kijken" zonder te activeren, en wel 30 dagen lang.
Ik heb trouwens wel mijn versie twee keer achter elkaar geactiveerd, want ik heb een XP/XP dual-boot systeem. Tot op heden nog geen problemen mee gehad...
volgens mij krijg je problemen als je windows update doet, maar als je hetzelfde ip houdt is het wel ok (volgens mij) of als je systeem niet verandert als je dezelfde update doet ofzo, weet het niet meer precies.
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Dan kan het dus niet.. of tenminste niet probleemloosOp dinsdag 09 juli 2002 20:34 schreef DAlchemist het volgende:
volgens mij krijg je problemen als je windows update doet, maar als je hetzelfde ip houdt is het wel ok (volgens mij) of als je systeem niet verandert als je dezelfde update doet ofzo, weet het niet meer precies.
Zou wat zijn trouwens als je steeds een ander ip krijgt van je provider
Nee, want dan downloaden er 2 verschillende ip's onder dezelfde licensies dezelfde downloads
Verwijderd
Dacht je nou echt dat ze naar je IPadres kijken??? 90% van de TCP/IP wereld gebruikt DCHP. Dachut dus niet he?Op dinsdag 09 juli 2002 21:24 schreef DAlchemist het volgende:
Nee, want dan downloaden er 2 verschillende ip's onder dezelfde licensies dezelfde downloads
Bovendien gebruikt bijna iedereen die niet betaald heeft voor Windows XP een serial dat begint met FCKGW, en ook die machines konden altijd Windowsupdate gebruiken (ik weet dat dit met SP1 over zal zijn).
My two cents?
Als Windows eenmaal geactiveerd is, kun je het blijven gebruiken en upadten. Je loopt uiteraard wel het risico dat je bij ene activatie geweigerd wordt, omdat je reeds geactiveerd hebt op een andere pc....
Verwijderd
De activitatie registreert hardware componenten, zolang die hetzelfde zijn (zelfde pc) is het geen probleem, maar je kan niet 2x activeren op 2 verschillende systemen.Op dinsdag 09 juli 2002 20:29 schreef aa_koch het volgende:
tenzij je 120 dagen wacht, dan 'reset' microsoft de database (heb ik van horen zeggen)..Op dinsdag 09 juli 2002 21:35 schreef VipTweak het volgende:
[..]
De activitatie registreert hardware componenten, zolang die hetzelfde zijn (zelfde pc) is het geen probleem, maar je kan niet 2x activeren op 2 verschillende systemen.
hier dus: http://www.theregister.co.uk/content/4/21434.html
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
En hoe vult hij die dan aan als je geen internetverbinding hebt??Op dinsdag 09 juli 2002 21:37 schreef zwelgje het volgende:
[..]
tenzij je 120 dagen wacht, dan 'reset' microsoft de database (heb ik van horen zeggen)..
hier dus: http://www.theregister.co.uk/content/4/21434.html
---edit---
In het stukje staat ook :
Records of hardware changes on your local PC will expire after this period, but that doesn't automatically mean Microsoft is going to throw away its own records of the product key you used to activate it. So suggestions elsewhere that you could just install again on another PC after 120 days seem unconvincing to us
via het medium 'telefoon'Op dinsdag 09 juli 2002 21:38 schreef VipTweak het volgende:
[..]
En hoe vult hij die dan aan als je geen internetverbinding hebt??
---edit---
In het stukje staat ook :
[..]
ok dus die key die je gebruikt hebt houden ze, nou prima toch, dan zeg je toch netjes dat je pc is gecrashed en dat je een nieuw mainboard hebt gekocht?
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Dus als zij hun database resetten moet jij gaan bellen voor een nieuw nummer?? lijkt me niet.Op dinsdag 09 juli 2002 21:41 schreef zwelgje het volgende:
[..]
via het medium 'telefoon'
Daarbij denk ik inderdaad ook, zoals ze in het stukje zeggen, dat de hardwarelock (bij OEM op je bios) blijft bestaan.
Verwijderd
Dan schrijven ze de licentie over en is de eerste niet meer geactiveerd. Hoe ze het controleren weet ik niet, maar een crack downloaden lijkt me even legaal* en makkelijkerOp dinsdag 09 juli 2002 21:41 schreef zwelgje het volgende:
ok dus die key die je gebruikt hebt houden ze, nou prima toch, dan zeg je toch netjes dat je pc is gecrashed en dat je een nieuw mainboard hebt gekocht?
*beide zijn niet legaal, vandaar
Ik heb het geprobeert nu .. dus geactiveerd op 2 systemen. Geen problemen tot nu. Maar goed, ik ga hem nu weer de-installeren want dit mag immers niet.
Verwijderd
Hoe heb je die dan geactiveerd?? via internet, telefonisch of op een "andere manier" ??Op dinsdag 09 juli 2002 21:46 schreef Stalkert het volgende:
Ik heb het geprobeert nu .. dus geactiveerd op 2 systemen. Geen problemen tot nu. Maar goed, ik ga hem nu weer de-installeren want dit mag immers niet.
Zou namelijk erg intressant zijn als blijkt dat Ms die database niet goed bijhoudt...
Als je alleen maar wilt testen, maak er een dual-boot systeem van en je heb dan 30 dagen om te testen voordat XP van je eist dat je hem activeert. Gewoon die ballonnetjes en waarschuwing wegklikken doe over activeren gaan. Heb ik zelf ook gedaanOp dinsdag 09 juli 2002 20:12 schreef Stalkert het volgende:
Ik heb dus een gekochte versie van windows XP op mijn notebook geinstalleerd staan. Deze heb ik een tijd geleden geactiveerd. Ik wil kijken of xp ook op mijn desktop draait en ik vraag me af of het mogelijk is om dezelfde versie dus 2 keer te activeren. De 2e keer dus op mijn desktop.
Verwijderd
Als je jou legale versie van XP geinstalleerd hebt op je Pc en dus netjes een activation-key hebt gekregen moet je het volgende bestandje z.s.m. kopieren naar een diskette;
c:\Windows\system32\wpa.dbl.
Hierin staan je registratie en activation gegevens.
Als je Pc nu crashed hoef je alleen maar XP te herinstaleren.
Als XP tijdens de installatie vraagt of je XP wilt activeren kies je voor Nee, en kopieerd dit bestandje terug.
Er staat niet bij of het ook werkt als je XP op je nieuwe Pc installeerd als de oude echt overleden is.
Bron: Sp!ts, maadag 4 februarin 2002, pagina 15 rechtbovenaan, Windows XP: activering
c:\Windows\system32\wpa.dbl.
Hierin staan je registratie en activation gegevens.
Als je Pc nu crashed hoef je alleen maar XP te herinstaleren.
Als XP tijdens de installatie vraagt of je XP wilt activeren kies je voor Nee, en kopieerd dit bestandje terug.
Er staat niet bij of het ook werkt als je XP op je nieuwe Pc installeerd als de oude echt overleden is.
Bron: Sp!ts, maadag 4 februarin 2002, pagina 15 rechtbovenaan, Windows XP: activering
Pagina: 1