Toon posts:

@Home kabelmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helaas voor de @Home mensen uit Maastricht,ik ben zo een slachtoffer wat op 5 Juli een nieuw modem heeft gekregen van @Home.Wij hebben inderdaad onze kabelmodem moeten laten vervangen van een COM21 naar een THOMSON 280, jonge dat was super gedurende 15 minuten genieten geweldig toen was het gedaan? dood. Dus even de helpdesk bellen supersnel binnen de 15 minuten werden we al te woord gestaan,met de goede mededeling het nieuwe kabelmodem moet nog worden aangepast in het netwerk bij @Home ( Het werkte toch )nou daar konden we mee het weekend in.Maandag 8 juli nog eens gebeld met de SERVICE en jawel hoor ze komen vanaf de meldingsdag dus 8 juli sturen ze binnen de 5 werkdagen een monteur langs om het kabelmodem nummer opnieuw in te geven????? was toch al gebeurd bij het plaatsen ( het z.g.n. MAC NR: )en dan moet alles weer gaan, maar dat horen we al vanaf het jaar 1999/2000.Dus mensen met een COM21 het is zo slecht nog niet en inderdaad @Home heeft een Belgische firma onder Planhold ingehuurd om dit karwei op te lossen,alleen maar lof want fatsoen hebben ze wel en weten ook nog wat het woord beleefd is daar over onze complimenten.

Verwijderd

Tis jammer dat ze niet de kinderziektes dr uit hebben gefixt voor het gebruiken van die modems. Want je bent niet de enige die dit probleem heeft. :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:47

Wildfire

Joy to the world!

Planhold is een Nederlands bedrijf... en hoezo Thomson? Ze zijn tegenwoordig toch Motorola's aan het installeren?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Thomson? Ik ben blij dat ik mijn Com21 nog even mag houden ;)

Kun je overigens voortaan iets meer enters en spaties gebruiken in je verhaal?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
krijgen alle @home abonnees eigenlijk een ander modem?? Ik hoop niet dat ze dan gaan zeiken omdat ik meerdere pc's erop heb aangesloten...

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:01

Nobby

Nuts!

waarschijnlijk wel, want het staat in de faq dat dat niet mag, ik heb het trouwens ook, maar dat boeit niet :+

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Misschien heb ik iets gemist, maar waarom gaan ze die modems omruilen dan? Vaak bij aanpassingen begint de poep weer... :(

Tjielp... een vogel.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

en wat zijn nou dan de voordelen van dit nieuwe modem??

Verwijderd

ik eb hier een com21 modem aan de muur en zolan g het werkt blijven ze er met hun poten vanaf

knap mannetje van @home die dat ing meeneemt als ik gewoon abbogeld betaal

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 22:56
Als ze dan nadat ze langs iedereen geweest zijn de comcontrollers weghalen zit jij zonder internet, je moet het zelf weten.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 10 juli 2002 17:12 schreef PlaceR het volgende:
ik eb hier een com21 modem aan de muur en zolan g het werkt blijven ze er met hun poten vanaf

knap mannetje van @home die dat ing meeneemt als ik gewoon abbogeld betaal
Jij hebt niets te zeggen over die Com21. Je huurt 'm, dus hij is niet in jouw bezit. Als @Home 'm wil vervangen dan heeft @Home dat recht.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op woensdag 10 juli 2002 11:31 schreef damster het volgende:
en wat zijn nou dan de voordelen van dit nieuwe modem??
Dat vraag ik me ook af.. Hopelijk is het een vooruitgang (meer upstream? nah..zal wel niet ;().

Ik denk al gauw "Never change a winning team" bij dit soort situaties.

#

• Pc123
Waarschijnlijk kunnen er meer mensen op de kabel aangesloten worden zodat jouw goeie snelheid in de toekomst niet opeens onderuit gaat.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08
ik ga ervan uit dat het nieuwe modem een Docsis versie is...iets dat uiteindelijk bij drukte de snelheid wel moet bevorderen :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

(ik ben beta-tester)
@ dinsdag 2 juli 05:02 had ik geen verbinding meet (modem kom geen downstream signaal krijgen)

ikke om 08:00 gebeld blijken dat ze het oude, wat bij de com21 hoode, hebben weg gehaald en de nieuwe stuff zou worden geinstalleerd voor de nieuwe (beter/snelle)motarolla modem omdat het "Com21" systeem lijkbaar niet goed werkte

ik ik krijg pas mijn nieuwe modem vrijdag :'(
(dr was op zondag...ja zondag ;) naar mij gebeld voor een afspraak voor de nieuwe modem, vrijdag dus)

vrijdag komt er zoon sjappo om de boel om te wisselen, 5 minuten later wassie weer weg en zij dat i online wat later in de middag
@ 21:00 nog nog nix, ff gebeld (beta tester = 0800 = free ;) ) met de mededeling dat ze het nog niet voor mekaar hebben gekregen en gingen maandag weer verder %$#@%$#^#$#@%$# :( $#@!$#@$#@$ :(
nog langer wachten :'(

maandag:
@ 14:00 online YES
en de boel testen 8-)
com21:
ping 30
downloadmax 450kb/s
motorola:
ping15-20
downloadmax 550kb/s
motorola OWNZZ :Y)

meschien dat ze daar de oude stuff aan et verkassen zijn :)

• Xandrios
  • Laatst online: 06-08 20:08
Op woensdag 10 juli 2002 18:49 schreef ThaHandy het volgende:
motorola:
ping15-20
downloadmax 550kb/s
motorola OWNZZ :Y)
Dat is maar tijdelijk, omdat er nu vrij weinig mensen op het nieuwe moterola systeem zitten aangesloten...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

Op woensdag 10 juli 2002 21:20 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Dat is maar tijdelijk, omdat er nu vrij weinig mensen op het nieuwe moterola systeem zitten aangesloten...
ik heb daat d8 ik de komende (half) jaar geen last van ;)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op dinsdag 09 juli 2002 21:56 schreef Wildfire het volgende:
Planhold is een Nederlands bedrijf... en hoezo Thomson? Ze zijn tegenwoordig toch Motorola's aan het installeren?
Klopt maar in maastricht gebruiken ze docsis modems van thomson.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel zijn dat ze MOTOROLA'S zijn aan het plaatsen maar niet in Maastricht,en Planhold is zeer zeker een nederlandse firma maar zij hebben belgische medewerkers ingehuurd om de kabelmodems omteruilen hier in maastricht en die doen dat met eem THOMSON 280 en geen andere.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel zijn dat ze MOTOROLA'S zijn aan het plaatsen maar niet in Maastricht,en Planhold is zeer zeker een nederlandse firma maar zij hebben belgische medewerkers ingehuurd om de kabelmodems omteruilen hier in maastricht en die doen dat met een THOMSON 280 en geen andere.

• Pc123
Dat is het voordeel van Docsis, je kan verschillende merken modems doorelkaar gebruiken :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 19:46 schreef Joke_1 het volgende:
Helaas voor de @Home mensen uit Maastricht,ik ben zo een slachtoffer wat op 5 Juli een nieuw modem heeft gekregen van @Home.

Wij hebben inderdaad onze kabelmodem moeten laten vervangen van een COM21 naar een THOMSON 280, jonge dat was super gedurende 15 minuten genieten geweldig toen was het gedaan? dood.

Dus even de helpdesk bellen supersnel binnen de 15 minuten werden we al te woord gestaan,met de goede mededeling het nieuwe kabelmodem moet nog worden aangepast in het netwerk bij @Home ( Het werkte toch )nou daar konden we mee het weekend in.

Maandag 8 juli nog eens gebeld met de SERVICE en jawel hoor ze komen vanaf de meldingsdag dus 8 juli sturen ze binnen de 5 werkdagen een monteur langs om het kabelmodem nummer opnieuw in te geven????? was toch al gebeurd bij het plaatsen ( het z.g.n. MAC NR: )en dan moet alles weer gaan, maar dat horen we al vanaf het jaar 1999/2000.

Dus mensen met een COM21, het is zo slecht nog niet en inderdaad, @Home heeft een Belgische firma onder Planhold ingehuurd om dit karwei op te lossen,alleen maar lof want fatsoen hebben ze wel en weten ook nog wat het woord beleefd is daar over onze complimenten.
Ik heb idd ook die mail gekregen, ze zouden me op zaterdag jl. bellen voor een afspraak te maken.

Ik heb niets gehoord, maar dat kan ook niet, want op zaterdag was ik niet thuis :). (stelletje }:O )

Maarja, kheb tot nu toe nog niets gehoord. (ben wel zo slim geweest om tegen m'n ma te zeggen dat als ze bellen, ze maar terug moeten bellen op een tijdstip dat ik er ben, en dat is na 11 uur 's avonds >:) )

Vraag me trouwens af waarom ze de modems gaan vervangen, kheb er tot-nu-toe nog totaal geen problemen mee gehad.

• Pc123
Op donderdag 11 juli 2002 18:41 schreef CyberGeniuS het volgende:

Vraag me trouwens af waarom ze de modems gaan vervangen, kheb er tot-nu-toe nog totaal geen problemen mee gehad.
Omdat de beschikbare capaciteit over een jaar wel ns op zou kunnen zijn denk ik.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 18:56 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Omdat de beschikbare capaciteit over een jaar wel ns op zou kunnen zijn denk ik.
Dan woon ik toch al in België :P

Verwijderd

Over die nieuwe modems: zal wel eurodocsis zijn.

Hier in België is men ook met de operatie bezig. Is noodgedwongen omdat dit het enige type is dat nog gefabriceerd wordt. Het is momenteel de eurodocsys 1.0 standaard, tegen september is de 1.1 normaalgezien beschikbaar. (veel huidige modems zijn al 1.1 compliant).

Hier zijn de eurodocsys-modems op boe-geroep onthaald. Terecht overigens. De oude Motorola CDLP modems ondersteunen 1 mbit down en die kan je in de praktijk wel eens halen. (700 kbps is te doen, pieken tot tegen de 900 in de kalme uurtjes en op een kalme node).

Wat bleek: men heeft verschillende typen en merken gekocht waar het vroeger één merk (Motorola) was. Nu hebben ze ook Toshiba in omloop. Er zijn pakweg vier verschillende modems in gebruik nu (enkel eurodocsys meegeteld).

Nu komt het grote probleem: sommige eurodocsys types zijn trager dan de oude Motorola CDLP's! Het slechtste type kan maar 4 mbit down aan!

Gelukkig is de omschakeloperatie niet iets wat in een jaartje gedaan is. Het is ook geen topprioriteit bij mij ISP. Vooral nieuwe klanten krijgen zo'n eurodocsys-model.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ach, hier in Tilburg is Motorola de nieuwe standaard. Vorige week was er een Planhold-monteur in de straat en die trok een grote doos vol Motorola's open... :)

Verwijderd

krijgen we overal nieuwe modems ?

/me snapt het nut alleen niet..

com21 ding wat hier hangt kan 33mbit down halen en 2.56mbit up aldus de site..

waarom dan nieuwe modems ?

is de com21 niet goedgenoeg meer?

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 16:01
Geen idee hoe het zit met de modems

* Suepahfly is bang dat het gekloot alleen maar erger wordt.

Ik weet alleen dat de 56k verbinding op het werk momenteel
véél sneller gaat als @sloom.

Zo één keer in de twee, drie weken ligt íe eruit.
Volgens de helpdesk zijn ze dan weer de zoveelste node move aan het uitvoeren. (jaja)
Als of ik helemaal achterlijk ben |:(

Ik denk dat ik maar over stap op de el cheapo variant van @sloom. ( andere kabelaars heb je hier niet)
Zelfde trage verbinding, alleen minder opgelicht.

En die helpdesk gozer zich maar afvragen waarom ie alleen maar timeouts krijgt.

• maontje
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op vrijdag 12 juli 2002 00:48 schreef Dannyke het volgende:
krijgen we overal nieuwe modems ?

/me snapt het nut alleen niet..

com21 ding wat hier hangt kan 33mbit down halen en 2.56mbit up aldus de site..

waarom dan nieuwe modems ?

is de com21 niet goedgenoeg meer?
Die com21 is nog wel goed maar die docsis is goedkoper

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 00:20 schreef maontje het volgende:

[..]

Die com21 is nog wel goed maar die docsis is goedkoper
Ya lost me.
Als die COM21 modems nog goed zijn, waarom geven ze dan niet alleen de nieuwe abonnees een Thomson?

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Ik heb hier ff een vraagje over, is dit alleen in het zuiden of ook in de rest van NL..... :?

Ik bedoel ik woon in groningen en ik heb nergens problemen mee

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Op zaterdag 13 juli 2002 07:41 schreef bartje74 het volgende:
Ik heb hier ff een vraagje over, is dit alleen in het zuiden of ook in de rest van NL..... :?

Ik bedoel ik woon in groningen en ik heb nergens problemen mee
Hier in Deventer ook geen problemen...
Hoop niet dat ze die modem gaan vervangen..want 'k ben bang dat alle ellende dan wéér begint.. >:)

Ik wacht wel gewoon rustig af :Z

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Verwijderd

/me viste gister met 700kb/s een game van het weg >:)

door me com21 :D

Verwijderd

Topicstarter
Bij @Home werd ons verteld dat dit modem werd vervangen omdat deze niet meer voldeed aan de meest gebruikte software van de thuisgebruiker te weten Windows XP.De servers van @Home hebben daar problemen mee die ondersteunen deze software (nog) niet,heb ik overigens nooit wat van gemerkt vreemd want dat liep goed met onze COM21 en lagen we er ook niet 16 uren uit van de 24 uren van de dag vreemd??? overigens zitten we nog vol verwachting te wachten op de ( Service) monteur die dit binnen de 5 werkdagen komt oplossen waarven 7 dagen geleden melding van is gemaakt.Maar dat kan allemaal bij @Home die ligt er misschien ook uit.

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 07:37 schreef CyberGeniuS het volgende:

[..]

Ya lost me.
Als die COM21 modems nog goed zijn, waarom geven ze dan niet alleen de nieuwe abonnees een Thomson?
Ik noem:
1. Afschrijvingen (op het COM21 platform)
2. Van COM21 en DOCSIS naar alleen DOCSIS (vereenvoudiging)
3. DOCSIS is beter manageble
4. DOCSIS is goedkoper
5. DOCSIS is schaalbaarder
The ComCONTROLLER headend switch is configured as a multi-slot rack-mounted chassis that supports up to 2,000 ComPORT cable
The Cisco uBR10012 enables cable service providers to deliver feature-rich, high-speed data, voice, and video services to very high subscriber penetrations, typically 10,000 to 25,000 subscribers per chassis.

• Pc123
Docsis is de nieuwe standaard waarmee alle merken doorelkaar kunnen werken, het is goedkoper, er komt meer capaciteit beschikbaar, genoeg redenen om over te stappen dus.

Bij nieuwe Chello aansluitingen krijgt iedereen ook een Moterola modem maar als er geen problemen zijn worden de oude modems (com21 en terayon) niet omgewisseld, ik heb nog steeds een Terayon en die doet het ook prima.

Alleen Casema gebruikt nog de niet Docsis com21 modems geloof ik.

• Vipertje
  • Laatst online: 06-08 16:08
yup me woont ook in tilburg mijn buurman haalt drie keer de snelheid vna mij met zijn moto shit that pisses me off @home mag da tding bij van de muur komen halen en meteen vervangen
Pagina: 1