Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59887

Topicstarter
Ik heb vandaag dit : SB 5.1 Live + 5.1 Seround setje gekocht. Heb de kaart geinstaleerd, boxen aangesloten en hoorde iets anders dan de mp3 die ik wou horen. Wat ik Hoorde was een krakend geluid. Het ligt niet aan het spul dat ik gekocht heb want ik heb het net uitgeprobeerd op een andere pc en daar doet alles het goed.

Ik heb mijn hele pc geupdate kwa windows en drivers van alles wat ik aan rand apparatuur heb. En nog steeds doet ie het niet. Ik heb ook de andere posts gelezen over "krakend geluid" heb mijn pc dus nu ook geaard. Wat me niet gellukt is is irq's te veranderen. Ben er achter gekomen dat mijn video kaart, netwerk kaart, en multimedia kaart ( de SB) op de zelfde irq 11 zitten.

Het gekke is speel ik muziek af, de muziek te snel speeld als het ware. elke ECHTE sec speelt winamp meerdere af. Ja ik heb ook andere players geprobeerd zelfde effect.
Maar nu komt het, Zet ik mijn virus scanner op volledig pc scan aan is alles goed!!
Ik heb dus geen zin om continu m'n pc te gaan scannen.

Heeft Iemand een ide wat ik nog kan proberen, kan zijn dat je weet hoe mijn irq's wel te veranderen of mischien een ander advies om te proberen.

system specs:
AMD Thunderbird met 1 GHZ en 512 ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Winamp wel op SB Live! Wave Device gezet ?
bij Preferences->Plug-ins->Output-> en dan die Wave Out plugin of de Crossfader plugin selecteren. Als je dan op Configure drukt kan je de SB Live selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

hmm een maat van me heeft precies hetzelfde gehad maar daar werkt alles weer volges mij, ik ga er even achteraan voor je ik post wel als ik wat meer weet.. suc6

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar niet alleen winamp doet het raar ook als je gewoon windows geluiden doet hoor je het krakend geluid.

heb trouwens Win2k Prof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14415

Kijk effe bij de Surround Mixer(Creative) of er geen speciale effecten ingeschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope Alles staat nog standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kijk of het bestand "in_nomad.dll" zich in de winamp\plugins bevindt. Zo ja: deleten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope staat er niet maar het zit hem niet alleen in winamp hea ook in windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan het zijn dat mijn Kaart te veel geheugen krijgt of te veel processor aandacht? want de virus scan van het systeem neemt veel systeem in waardoor het geluid beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Vraagje: heb je een moederbord met VIA chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JA en ja heb ook de nieuwste 4-1 driver gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DAMN het omweert hier ben straks terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9682

Om je IRQ problemen op te lossen kun je het beste in je BIOS "Pnp OS" op "No" zetten. ACPI bezorgt je ook de benodigde ellende bij W2K. ACPI heeft de eigenschap om alles onder 1 IRQ, meestal 11, te zetten. Hier zijn al diverse topics aangewijd.....

Een simpele oplossing tegen krakende speakers is alle volume knoppen binnen Windows op "maximaal" te zetten en het geluidsvolume via je speakersetje te regelen.

Hoe ik nu bij W2K kom? Joost even vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed dan ga ik weer mijn BIOS in. en dat krakend geluid komt niet omdat de volume verkeerd word gedaan hoor dat krakend geluid moet je zien als een stukje muziek van een paar sec inmekaar dat word afgespeeld in 1 sec dat je niet eens meer hoort dat het muziek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft niet veel geholpen irq's staan nog gezellige op 11 met zijn allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:36
Op dinsdag 09 juli 2002 21:25 schreef Sebastiaan.Omega-Domain het volgende:
Heeft niet veel geholpen irq's staan nog gezellige op 11 met zijn allen
Goed :), ga naar deze computer -> propeties -> hardware -> device manager -> ACPI pc

Moet je een standaard PC van maken :), nu kan je zelf irq bepalen door in de bios bij PNP / nog wat :( options :).

Dat heb ik ook en het loopt nooit meer vast >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oookee ACPI pc staat niet eens bij mij gewoon in het rijtje maar onder een kopje genaamd computer met zo'n leuk plusje ervoor daar staat inderdaad die ACPI pc in maar hoe verander ik dat naar standaard pc want ik zie niet echt een afvink hokky of optie die ik kan kiezen daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
whoopsy typo het moet zijn "hoe verander ik dat naar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 09 juli 2002 21:45 schreef Sebastiaan.Omega-Domain het volgende:
whoopsy typo het moet zijn "hoe verander ik dat naar"
Welkom op GoT. *D

Je kunt je berichten achteraf eventueel aanpassen met dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif (binnen 24 uur na posten of totdat een modje het wijzigt). :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx heb het gedaan kan ik nu ook mijn correctie bericht verweideren?

En weet niemand hoe nu precies dat acpi-pc naar standaard pc van moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 09 juli 2002 22:07 schreef Sebastiaan.Omega-Domain het volgende:
Thnx heb het gedaan kan ik nu ook mijn correctie bericht verweideren?

En weet niemand hoe nu precies dat acpi-pc naar standaard pc van moet maken?
Antwoord op je eerste vraag: nee. :)

Antwoord op je tweede vraag: dubbelklikken op die ACPI-PC in Apparaatbeheer, klik op het tabblad Stuurprogramma en vervolgens op Stuurprogramma bijwerken

In het venster dat wordt geopend een vinkje zetten bij Ik wil zelf kiezen (geavanceerd) en op Volgende klikken, hetzelfde in het volgende venster bij Niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren.installeren. In het menu dat verschijnt op Standaard PC klikken en weer op volgende klikken.

Voor de rest wijst het zich vanzelf. :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmn gekraak is weg :) maar ik ben voorzichtig tis vaker een teleurstelling geweest dat ie op gegeven moment toch weer ging kraken....

EN LOL je had me kunne waarschuwen dat het hele systeem (ALLE APPARATEN) opniewe geinstalld moesten worden schrok me dood toen ik 16 kleuren windows en met alleen keybord aantrof.

Maargoed ik test nog ff een tijdje door en ga met elke minut een grotere smile krijgen ;)

khoop dat dit mijn laatste post is en dat ik geen fouten meer krijg dus BEDANKT IEDEREEN het was mijn eerste topic en post hiero en het was leuk... :D
Pagina: 1