Toon posts:

een vaag probleem met mijn geheugen....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb net mijn nieuwe gehuegen bak geinstalleerd. Hij heeft nu aan dat ik 262 mb geheugen heb. (dit klopt wel , ik heb een 256mb dram chip gekocht).

Nu komt het probleem....

Als ik met mijn nieuwe gehuegen drin mn computer opstart dan geeft ie een vage fout dat er iets is beschadigd is in het bestand : system32/drivers/fastfat.sys ofzo...

Als ik nu mijn andere geheugen bank vul met mijn 64mb chip doet ie het wel gewoon. niks aan het handje. Alleen geeft ie dan wel aan dat er dan maar 196mb geheugen in zit. terwijl er toch 2 chips inzitten 256+64=320mb.

Op mijn computer beneden doet ie het wle gewoon goed.

Nu is die 256mb pc133 en die van 64 pc100 maar dit moet volgens mij niks uitmaken !

Wie kan mij helpen ik heb bina alles al geprobeerd !
thnx
DaLeZ

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24
Mischien wel rot geheuhen ff testen met memtest.

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Op dinsdag 09 juli 2002 19:29 schreef DaLeZ het volgende:
...

Nu is die 256mb pc133 en die van 64 pc100 maar dit moet volgens mij niks uitmaken !

...
Je hebt wel de fsb op 100 gezet? Als die op 133 staat, ga je die pc100 reep een beetje overklokken, waar die misschien niet tegen kan.

Verwijderd

Topicstarter
wat is fsd ?
kan ik dat in mijn bios wijzigen ?

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

ja dat kan je in de bios instellen...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
fsb staat voor Front Side Bus. Deze kan je meestal in het BIOS of met een jumper op je moederbord veranderen.
Meestal kan deze op 100 of op 133 worden gezet.
Als jij dus pc100 geheugen wil gebruiken, moet je de fsb op 100 zetten (en niet op 133, tenzij je wilt overklokken...)

Verwijderd

Je moet altijd het snelste reepje in je eerste slot doen heb ik ergens gehoord.

Wat voor mobo heb je? Graag wat specs geven als je een probleem hebt. Ow en graag geen begroeting onder je post, zie faq.

Verwijderd

Je moet altijd het snelste reepje in je eerste slot doen heb ik ergens gehoord.
Hey, dat is hip. ik heb altijd gehoord dat de traagste in de eerste moet, zodat niet de gehele bank overstuurd/clockt wordt...

Overigens wordt in sommige manuals gezegd dat je de Dubbelzijdige in de eerste slots moet doen, en de Enkelzijdige in de daarop volgende. (anders wordt de gehele bank als Enkelzijdig aangestuurd -> dubbelzijdige 256 is 128 enkelzijdig, + 64 = 192 MB -> zoals topicstarter al opmerkte...)

Met alleen de 64MB (of alleen 256MB) doet hij het wel, dus het probleem is niet gerelateerd aan PC100/133 mixen of FSB problems (maar aan enkel/dubbelzijdig). Anders zou hij met alleen die 64MB/PC100 ook al problemen geven.

Wel even in je Bios de instelling: Detect DIMM... op Enabled zetten, dan worden je geheugenbankjes wat beter getest tijdens de POST (en de ongebruikte disabled).

Je zegt dat je 262MB hebt, maar je bedoelt waarschijnlijk(er) dat je 262144KB (/1024=256MB) hebt tijdens het booten met alleen de 256MB strip ?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

volgorde kan wel uitmaken... welke volgorde zijn de meningen over verdeeld... dus gewoon proberen. Wel je FSB naar 100 Zetten... en er zijn borden die het niet vreten als ze 2 soorten door elkaar zien. (bufferd en niet gebufferd mischien..?? of met en zonder ecc)

Grtx RedVox

Verwijderd

Topicstarter
het is een ASUS P3v4X Jumperfree PC133 AGP/4x MOBO

ok bedankt het is al verholpen (denk ik) ik kan de dipswithes instellen op de manier die ik wil...
Pagina: 1