[XP] gpedit.msc per gebruiker instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Nu had ik bij 1 gebruiker gpedit zo zwaar ingesteld,dat je enkel en alleen nog IE + messenger kon opstarten.
Nu blijkt dus dat dat ook zo voor mijn beheerder-account is ingesteld (heb het alweer kunnen oplossen door veiligemodus).

Is er een mogelijkheid dat ik gpedit zo kan gebuiken dat die instellingen alleen voor een bepaalde gebuiker van toepassing zijn ?

Verwijderd

GPO's worden gelinkt aan sites, domains of OU. Dus wat je kan doen is een OU aanmaken daar je user in plaatsen en de GPO linken aan de OU.

• Exe-cuter
Op dinsdag 09 juli 2002 19:41 schreef Yakko het volgende:
GPO's worden gelinkt aan sites, domains of OU. Dus wat je kan doen is een OU aanmaken daar je user in plaatsen en de GPO linken aan de OU.
Ik bergijp dus geen enkele afkorting die je zegt (ben een beetje n00b in windows-beheer )

Verwijderd

GPO = group policie object
OU = organisational unit

Ma ik maak juist de bedenking dat je waarschijnlijk locaal bezig bent en daar kan je per pc maar 1 Local policie instellen. Dus het antwoord op je vraag is neen.

• Exe-cuter
Op dinsdag 09 juli 2002 19:50 schreef Yakko het volgende:
GPO = group policie object
OU = organisational unit

Ma ik maak juist de bedenking dat je waarschijnlijk locaal bezig bent en daar kan je per pc maar 1 Local policie instellen. Dus het antwoord op je vraag is neen.
dat is wel erg kl*te.Is er geen andere manier waarmee ik die andere user beperkingen opleg ?

Verwijderd

locale groep aanmaken, rechten op die groep aanpassen en de user in die groep plaatsen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 09 juli 2002 20:01 schreef EXE-cuter het volgende:

[..]

dat is wel erg kl*te.Is er geen andere manier waarmee ik die andere user beperkingen opleg ?
poledit.exe (ja die uit nt...) is je vriendje! daarmee kun je veel restricties opleggen (per user en per groep)..

A wise man's life is based around fuck you

• Exe-cuter
Op dinsdag 09 juli 2002 20:39 schreef zwelgje het volgende:

[..]

poledit.exe (ja die uit nt...) is je vriendje! daarmee kun je veel restricties opleggen (per user en per groep)..
ff zoeken op de cd van XP

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:39 schreef zwelgje het volgende:

[..]

Gewoon rechten indelen per gebruiker en niet per groep.

• Zwelgje
Op dinsdag 09 juli 2002 21:37 schreef VipTweak het volgende:

[..]

lekker handig als je veel gebruikers hebt, ik zou het altijd zoveel mogelijk per groep doen,

jij kent op je windows 2000 domain toch ook niet rechten op mappen per gebruiker toe?

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 21:37 schreef VipTweak het volgende:
Ik ben voorstander van groep omdat wanneer je later een nieuwe user dezelfde rechten wil geven je gewoon die user moet adden in die groep en niet al die instellingen van die nieuwe user trug hoeft aan te passen

• k7of9
  • Laatst online: 15-09 21:21
Op dinsdag 09 juli 2002 20:53 schreef EXE-cuter het volgende:

[..]

ff zoeken op de cd van XP
daar staat ie dus niet op.

staat op windows cd's t/m w98 dacht ik.

Mijn fotografie en videografie

• Zwelgje
Op dinsdag 09 juli 2002 21:42 schreef k7of9 het volgende:

[..]

daar staat ie dus niet op.

staat op windows cd's t/m w98 dacht ik.
als je een policy voor een nt/2000/xp gebruiker wilt instellen MOET je wel de poledit van de nt4 cd gebruiken je kan dus NIET die van de 98 cd plukken..

u bent gewaarschuwd,

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 21:39 schreef zwelgje het volgende:

[..]

lekker handig als je veel gebruikers hebt, ik zou het altijd zoveel mogelijk per groep doen,

jij kent op je windows 2000 domain toch ook niet rechten op mappen per gebruiker toe?
Ja, als je een domein hebt stel ik rechten in via OU en groepen, maar hij heeft waarschijnlijk een Pro versie en wilt policies op 1 gebruiker instellen, dan kan hij dus net zo goed alleen die ene gebruiker instellen, in plaats van een hele groep (incl. administrator)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 21:39 schreef Yakko het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van groep omdat wanneer je later een nieuwe user dezelfde rechten wil geven je gewoon die user moet adden in die groep en niet al die instellingen van die nieuwe user trug hoeft aan te passen
Maar dat is dus niet zijn probleem.

Verwijderd

Ik neem aan dat dit gewoon je thuis PC is

Je hebt waarschijnlijk geen W2K domain thuis draaien, dus je hebt alleen de beschikking over een lokale GPO (Group Policy Object).

De instellingen kun je niet per gebruiker instellen, maar deze gelden voor iedere gebruiker die op dit systeem is aangemaakt. Dus ook het administrator account.

Het enigste wat je kan doen zonder gebruik te maken van Poledit is het niet toestaan van het toepassen van het GPO bij een bepaalde gebruiker. Zoals het admin account.
Dit betekent dan dat deze gebruiker de volledige rechten heeft.

Je moet dan op de subdir C:\WINNT\SYSTEM32\GROUPPOLICY deny leesrechten geven voor deze gebruiker.

Het enigste nadeel is dat je nu niet onder dit account het GPO kan aanpassen. Dan moet je bovenstaande actie weer omkeren.

Dat is dus de enigste manier. (Bij mij weten naast poledit)

• Exe-cuter
Hoe kan ik de instellingen die ik in poledit heb gedaan toepassen op die gebruiker ?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op 09 juli 2002 @ 22:00:
Je moet dan op de subdir C:\WINNT\SYSTEM32\GROUPPOLICY deny leesrechten geven voor deze gebruiker.
Het is een beetje een oud topic maar ik zit dus met hetzelfde probleem als de topic starter. Ik heb deze oplossing geprobeert en ik kan dus inderdaad niet meer de policy aanpassen maar hetgene wat ik heb ingesteld geld dus nog steeds voor mij. Ik heb even voor de test ingesteld dat hij het settings menu uit de display settings weglaat. En als ik de admin dan op deny zet by de grouppolicy directory dan kan ik die nog steeds niet zien ook niet als ik een keer opnieuw opstart. Heeft iemand mischien een andere oplossing of weet wat ik fout doe.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
FF een kick!
Weet niemand hoe dit kan?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
gpedit.msc --> snap-in creation failed.
the snap-in is not created, it may not be installed properly.
name: group policy
clsid:{8fc0b734-a0e1-11d1-a7d3-0000f87571e3}

control alt oeps deleted

Verwijderd

Bestaat er ook zoiets als gpedit.msc voor XP Home edition??

Verwijderd

** KICK **

• k7of9
  • Laatst online: 15-09 21:21
Nee, is er niet voor XP Home.
Er is geloof ik wel een tweak waardoor je het kan enablen in XP Home, maar dat raad ik je niet aan aangezien het je installatie behoorlijk schijnt te verknallen.

Waar je wel eens naar zou kunnen kijken is het tweakprog x-setup. Hiermee kan je ook verschrikkelijk veel instellen en aanpassen.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

ok thnxx! ga gelijk ff zoeken
Pagina: 1